Revisie DDAR #2

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door VIRM »

En ik heb mijn eerste NID gescoord: de s2600 vanuit Leiden naar Amsterdam Centraal van 13:07! *O*

Aantal opvallende punten:
- Het balkon leek een stuk kleiner en de metalen houvastdingetjes midden op het balkon zijn weg.
- Bij het sluiten van de deuren zijn er piepgeluidjes. Nog meer sluitsignalen, niet handig NS!
- Het geel aan de buitenkant is nog niet roestkleurig geel. :mrgreen: Ziet er dus mooi nieuw uit.
- De binnenkant ruikt ook gewoon naar nieuwe trein. :)
- Ik heb geen OBIS-scherm gezien. Er was geen omroep (of het nu handmatig of automatisch was).
- Ik vind het interieur van de coupe's/zitgedeelte wel erg donker (bovendek).
- Op het bovendek valt het ook op dat de stoelleuningen een beetje aan de lage kant zijn (in VIRM zijn ze volgensmij langer).
- En ze proberen het weer met die hopeloze kleine prullenbakjes...
- Grootste minpunt op het bovendek: doordat mijn hoofd iets boven de stoel uitstak had ik continu een stroom van lucht van de airco. Als dat gewoon ergens buiten was geen probleem, maar ik had op een gegeven moment het gevoel dat als de rit wat langer zou duren, ik rond zou lopen met hoofdpijn. Niet echt handig gedaan...
Beul van de blindegeleidelijn
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Ruben »

Er kwam er zojuist een door Haarlem over spoor 2 met "Niet instappen" op het display. Zag bij een stoel nog een plastic zak, dus wellicht testrit?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door M57 »

Heten die treinen nu DDZ of NID?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Raymond »

NID, DDZ was alleen de projectnaam in de ontwerpfase.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Wubbo »

Kennelijk rijden die gepimpte ddarren ook al in de spits: om 18.23 vertrok er een duo vanaf Den Haag Centraal richting Amsterdam.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Vinny »

Is dat nog spits dan? Ik zou zeggen die is toch wel om 18.00 ten einde in de Randstad.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door RoelZ1 »

Het is in ieder geval een uitbreiding aangezien hij tot nu toe alleen 'tussen de spitsen' reed.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Jef400 »

Vinny schreef:Is dat nog spits dan? Ik zou zeggen die is toch wel om 18.00 ten einde in de Randstad.
Sluit jij maar gezellig achteraan de files op dat tijdstip.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Geert »

Wubbo schreef:Kennelijk rijden die gepimpte ddarren ook al in de spits: om 18.23 vertrok er een duo vanaf Den Haag Centraal richting Amsterdam.
Vanmorgen rond tien voor half 9 ook een duo in de s2600 gezien vanaf Laan van NOI, dat is in ieder geval spits.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door MdJ »

JeffreyMeijer schreef:
Vinny schreef:Is dat nog spits dan? Ik zou zeggen die is toch wel om 18.00 ten einde in de Randstad.
Sluit jij maar gezellig achteraan de files op dat tijdstip.
Aanwezigheid van files is niet gelijk aan spits :wink: (Ongelukken, werkzaamheden aan de weg etcetcetc)
Bij twijfel: gebruik beton.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Edwin »

Behalve dat er één gister inderdaad vrijwel de hele dag tussen DH CS en Amsterdam CS reed, stond er ook één bij opstelterrein tussen de A4 en station Leidschendam-Voorburg. Rond 15:30 uur reed die NID over de sporen o.a. langs station Leidschenveen en bleef daar een tijdje staan.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door R-Flow »

Zag 'm vandaag langskomen, vond het een nogal aparte verschijning… Ben er niet helemaal uit of ik 'm nou mooi of lelijk vind… :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Vinny »

JeffreyMeijer schreef:
Vinny schreef:Is dat nog spits dan? Ik zou zeggen die is toch wel om 18.00 ten einde in de Randstad.
Sluit jij maar gezellig achteraan de files op dat tijdstip.
nou op dat tijdstip beginnen de eerste avonduitdunningen in het busvervoer al ;(
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Jef400 »

Ja, als je een uitdunning van 6 naar 4 bussen per uur bedoeld wel.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Vinny »

Nou van 4 naar 2 bussen per uur met gratis 28 minuten wachttijd op een koud en tochtig station. Ik heb de vervoersautoriteit staan vervloeken. Situatie is nu aanzienlijk verbeterd gelukkig
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Jef400 »

Heb jij ook wel weer gelijk in.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Spoorbiels
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 12:30

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Spoorbiels »

Vandaag een NID zien staan tussen Hollands spoor en Moerwijk.....met grafitti erop. Het zal eens niet waar zijn... :N
tjitte19
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 23:27
Locatie: Delfgauw

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door tjitte19 »

Spoorbiels schreef:Vandaag een NID zien staan tussen Hollands spoor en Moerwijk.....met grafitti erop. Het zal eens niet waar zijn... :N
Zonde zonde. Met gevaar voor eigen leven tekeningentjes maken. Goh, leuk zeg :N :N
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door R-Flow »

Spoorbiels schreef:Vandaag een NID zien staan tussen Hollands spoor en Moerwijk.....met grafitti erop. Het zal eens niet waar zijn... :N
Hey die heb ik ook voorbij zien komen volgens mij.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten