Revisie DDAR #2

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Revisie DDAR

Bericht door Thom91 »

Met VIRM is het niet veel beter hoor ;)
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door webguy »

Caspar schreef:De eerste klas klapstoel... Had toch prima een normale stoel tegen die achterwand gepast?
Die plekken heeft ICRm tweede klas toch ook? Ik vermoed dat dat rolstoelplek is. Je kan tegen de stoel aan een rolstoel zetten, of als zitplek gebruiken. Nja, op deze locatie wel een beejt raar, omdat je nooit een rolstoel naar beneden krijgt, maar dat terzijde.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Revisie DDAR

Bericht door microshit »

Bizar dit...
http://www.flickr.com/photos/treinflori ... 349056541/
Lijkt nu serieus bij dat vier-zitje 1 stoel verder naar voren te staan?
En vind het nog steeds jammer dat ze de oude koersdisplay's hebben laten zitten.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Revisie DDAR

Bericht door Bart »

Nee joh, die stoelen zijn verstelbaar en de rechter staat iets meer richting de ligstand.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door reisthijs »

microshit schreef:En vind het nog steeds jammer dat ze de oude koersdisplay's hebben laten zitten.
Wat is daar mis mee dan? Ze doen het toch prima?

Een anders opvallend dingetje aan de buitenkant: waar zijn die lelijke witte driehoekjes op de deuren voor nodig? Alsof anders niemand snapt hoe die deuren opengaan?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Revisie DDAR

Bericht door RoelZ1 »

Edit. Iemand was me voor en daar had ik overheen gelezen ;).
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Revisie DDAR

Bericht door microshit »

Bart schreef:Nee joh, die stoelen zijn verstelbaar en de rechter staat iets meer richting de ligstand.
Och, dat had k nog niet eens door :P
reisthijs schreef:
microshit schreef:En vind het nog steeds jammer dat ze de oude koersdisplay's hebben laten zitten.
Wat is daar mis mee dan? Ze doen het toch prima?
Had persoonlijk liever de LED-variant gezien zoals op het nieuwe VIRM of ICMm.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Revisie DDAR

Bericht door Michael 1988 »

microshit schreef:Bizar dit...
http://www.flickr.com/photos/treinflori ... 349056541/
Lijkt nu serieus bij dat vier-zitje 1 stoel verder naar voren te staan?
En vind het nog steeds jammer dat ze de oude koersdisplay's hebben laten zitten.
Nee hij staat in de ligpositie. In de eerste klas kun je je stoel naar achteren zetten (tenminste dat kan bij de meeste treinstellen) en dat zie je nu ook op de foto. Als je goed kijkt staan de leuningen gewoon normaal hoor.
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op di 21 feb 2012, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Revisie DDAR

Bericht door hauptbahnhof »

Je bedoelt 1e klas toch?
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Revisie DDAR

Bericht door Michael 1988 »

Klopt, foutje. Dit is al gewijzigd, in de tweede klas kan dit (helaas) niet. Maar ja de eerste klas heeft wel meer dingen die de tweede klas niet heeft :(.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Revisie DDAR

Bericht door Reiziger Delft »

En daar betaal je dan dus ook voor als je een 1e klas kaartje koopt. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door Suus »

Hoewel toiletten krijgt zo'n nieuwe stam eigenlijk? Dat zullen er toch wel minimaal twee zijn neem ik aan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Revisie DDAR

Bericht door VIRM »

Iemand nog een foto gemaakt van de NID op Amsterdam Centraal?

Overigens: volgens het NID-artikeltje op Wikipedia komen er 25 4-baksstellen en 25 6-baksstellen. Klopt dit? Is dat niet een beetje weinig?
Beul van de blindegeleidelijn
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Revisie DDAR

Bericht door Chauf21 »

Er zijn ook maar vijftig motorrijtuigen (de mDDM) :)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Revisie DDAR

Bericht door Jef400 »

Nu ik hem langs heb zien karren. Kan ik mijn mening er over ventileren. Het is een best futuristisch ding. Die driehoeken op de zijkant begrijp ik zelf ook niet. Ze klinken wel lekker in de oren die dingen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Revisie DDAR

Bericht door hauptbahnhof »

Is het geluid een beetje veranderd of niet?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Revisie DDAR

Bericht door Jef400 »

Ik vind het persoonlijk meer soepeler klinken. Een prettiger geluid wel ja
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door TLP »

Ook jij had waarschijnlijk op zitten letten toen een stammetje vanochtend langsdenderde? Alleen vraag ik me af of hij in dienst was, want amper 2 minuten later kwamen er 2 stammetjes met loc voorbij en de trein t2641 komt om 10.21 pas langs de Transformatorweg terwijl de gespotte NID al om 10.20 aankwam.
Laatst gewijzigd door TLP op di 28 feb 2012, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Spoorbiels
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 12:30

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Spoorbiels »

Gistermiddag zag ik een NID op Den Haag Centraal ( de 7538 ), zo rond half vier. mensen kregen de gelegenheid om ook in de trein te kijken. Dat liet ik me geen 2 keer zeggen...Het is een pracht trein geworden!! Ik sprak ook een dame van de NS die er bij stond, en ze vertelde dat ze elke 14 dagen een nieuwe afleveren en dat de eerste serie Virms een opknapbeurt gaan krijgen, ik ben benieuwd.... *O*
tjitte19
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 23:27
Locatie: Delfgauw

Re: Revisie DDAR

Bericht door tjitte19 »

VIRM schreef:
Klaasje schreef:In de tweede plaats moet al het sprintermaterieel op een redelijk korte termijn toegankelijk zijn. Als de nieuwe sprinters bevallen zullen die als eerste al het dubbeldeksmaterieel van uit de sprinters verbannen maar daarna zal het SGMm vast gaan verdwijnen.
Toegankelijk over theoretisch toegankelijk? Op sommige stations heb je wel een aardig gat of een opstapje tussen treeplankje en perron. Dan kan je alsnog heel hard roepen 'gelijkvloerse instap!', maar hoe moet je weten bij welk station dat dan wel en neit zo is? Als rolstoeler bijvoorbeeld kan je dan beter voor alle zekerheid overal reisassistentie aanvragen.
Bij Den Haag Laan v NOI komt de SLT ONDER het perron, tussen de vloer van de SLT en het perron (4) zit ongeveer 15 cm hoogteverschil. Hoe bedoel je rolstoelvriendelijk.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Michael »

er stond er vandaag 1 op station Den haag HS en later kwam ik er ook 1 tegen die op het opstelsterrein bij station Alkmaar stond. Vind ze nu wel een stuk mooier
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Michael »

Ik heb op foto's van het interieur gezien dat er schermen voor OBIS inzitten. Maar komt er ook WiFi in?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door reisthijs »

WiFi is een onderdeel van OBIS, dus ja natuurlijk!
tjitte19 schreef:Bij Den Haag Laan v NOI komt de SLT ONDER het perron, tussen de vloer van de SLT en het perron (4) zit ongeveer 15 cm hoogteverschil. Hoe bedoel je rolstoelvriendelijk.
Dan is het perron dus te hoog, en moet dat nog verlaagd worden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door Dexter »

Ik ontving vandaag een mooie glossy folder over de veranderingen aan de DDZ voor mcn'en en hc's en het rijden ermee.

Qua rijden, remmen en bediening is vrijwel niets gewijzigd en ook de tractieinstallatie en deuren zijn hetzelfde gebleven. Het enige dat voor mij als mcn van wezenlijk belang is, is dat ik niet meer met losse bedieningssleutels van voren naar achteren hoef te slepen: De losse rijrichtingsleutel en het ontgrendelen van het Faiveley-blok (met de bedieningsschakelaars) vind vanaf nu plaats met vaste sleutels, die je moet ontgrendelen met je treinsleutel.

Qua deurbediening is de opvallendste verandering de introductie van de sluitfluit met herroep, zoals we die al kennen van de VIRM, ICMm en ICRm. En halleluja: Ook bij DDZ komen er deursignaleringslampjes aan de buitenzijde. *O*

De grootste wijzigingen zijn bekend en vooral van cosmetische aard: Een nieuw interieur, onderverdeeld in zweverige zones, :roll: airco, OBIS, Wifi en een nieuw kleurtje aan de buitenkant.
Vallend blad maakt rails glad.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Revisie DDAR #2

Bericht door hauptbahnhof »

Dexter, wat bedoel je precies met sluitfluit met herroep?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten