Revisie DDAR #2
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Revisie DDAR
Die plekken heeft ICRm tweede klas toch ook? Ik vermoed dat dat rolstoelplek is. Je kan tegen de stoel aan een rolstoel zetten, of als zitplek gebruiken. Nja, op deze locatie wel een beejt raar, omdat je nooit een rolstoel naar beneden krijgt, maar dat terzijde.Caspar schreef:De eerste klas klapstoel... Had toch prima een normale stoel tegen die achterwand gepast?
Re: Revisie DDAR
Bizar dit...
http://www.flickr.com/photos/treinflori ... 349056541/
Lijkt nu serieus bij dat vier-zitje 1 stoel verder naar voren te staan?
En vind het nog steeds jammer dat ze de oude koersdisplay's hebben laten zitten.
http://www.flickr.com/photos/treinflori ... 349056541/
Lijkt nu serieus bij dat vier-zitje 1 stoel verder naar voren te staan?
En vind het nog steeds jammer dat ze de oude koersdisplay's hebben laten zitten.
Re: Revisie DDAR
Nee joh, die stoelen zijn verstelbaar en de rechter staat iets meer richting de ligstand.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Revisie DDAR
Wat is daar mis mee dan? Ze doen het toch prima?microshit schreef:En vind het nog steeds jammer dat ze de oude koersdisplay's hebben laten zitten.
Een anders opvallend dingetje aan de buitenkant: waar zijn die lelijke witte driehoekjes op de deuren voor nodig? Alsof anders niemand snapt hoe die deuren opengaan?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Revisie DDAR
Edit. Iemand was me voor en daar had ik overheen gelezen ;).
Re: Revisie DDAR
Och, dat had k nog niet eens doorBart schreef:Nee joh, die stoelen zijn verstelbaar en de rechter staat iets meer richting de ligstand.
Had persoonlijk liever de LED-variant gezien zoals op het nieuwe VIRM of ICMm.reisthijs schreef:Wat is daar mis mee dan? Ze doen het toch prima?microshit schreef:En vind het nog steeds jammer dat ze de oude koersdisplay's hebben laten zitten.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Revisie DDAR
Nee hij staat in de ligpositie. In de eerste klas kun je je stoel naar achteren zetten (tenminste dat kan bij de meeste treinstellen) en dat zie je nu ook op de foto. Als je goed kijkt staan de leuningen gewoon normaal hoor.microshit schreef:Bizar dit...
http://www.flickr.com/photos/treinflori ... 349056541/
Lijkt nu serieus bij dat vier-zitje 1 stoel verder naar voren te staan?
En vind het nog steeds jammer dat ze de oude koersdisplay's hebben laten zitten.
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op di 21 feb 2012, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Revisie DDAR
Je bedoelt 1e klas toch?
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Revisie DDAR
Klopt, foutje. Dit is al gewijzigd, in de tweede klas kan dit (helaas) niet. Maar ja de eerste klas heeft wel meer dingen die de tweede klas niet heeft :(.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Revisie DDAR
En daar betaal je dan dus ook voor als je een 1e klas kaartje koopt.
Re: Revisie DDAR
Hoewel toiletten krijgt zo'n nieuwe stam eigenlijk? Dat zullen er toch wel minimaal twee zijn neem ik aan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Revisie DDAR
Iemand nog een foto gemaakt van de NID op Amsterdam Centraal?
Overigens: volgens het NID-artikeltje op Wikipedia komen er 25 4-baksstellen en 25 6-baksstellen. Klopt dit? Is dat niet een beetje weinig?
Overigens: volgens het NID-artikeltje op Wikipedia komen er 25 4-baksstellen en 25 6-baksstellen. Klopt dit? Is dat niet een beetje weinig?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Revisie DDAR
Er zijn ook maar vijftig motorrijtuigen (de mDDM) :)
Re: Revisie DDAR
Nu ik hem langs heb zien karren. Kan ik mijn mening er over ventileren. Het is een best futuristisch ding. Die driehoeken op de zijkant begrijp ik zelf ook niet. Ze klinken wel lekker in de oren die dingen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Revisie DDAR
Is het geluid een beetje veranderd of niet?
Re: Revisie DDAR
Ik vind het persoonlijk meer soepeler klinken. Een prettiger geluid wel ja
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Revisie DDAR #2
Ook jij had waarschijnlijk op zitten letten toen een stammetje vanochtend langsdenderde? Alleen vraag ik me af of hij in dienst was, want amper 2 minuten later kwamen er 2 stammetjes met loc voorbij en de trein t2641 komt om 10.21 pas langs de Transformatorweg terwijl de gespotte NID al om 10.20 aankwam.
Laatst gewijzigd door TLP op di 28 feb 2012, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 12:30
Re: Revisie DDAR #2
Gistermiddag zag ik een NID op Den Haag Centraal ( de 7538 ), zo rond half vier. mensen kregen de gelegenheid om ook in de trein te kijken. Dat liet ik me geen 2 keer zeggen...Het is een pracht trein geworden!! Ik sprak ook een dame van de NS die er bij stond, en ze vertelde dat ze elke 14 dagen een nieuwe afleveren en dat de eerste serie Virms een opknapbeurt gaan krijgen, ik ben benieuwd.... *O*
Re: Revisie DDAR
Bij Den Haag Laan v NOI komt de SLT ONDER het perron, tussen de vloer van de SLT en het perron (4) zit ongeveer 15 cm hoogteverschil. Hoe bedoel je rolstoelvriendelijk.VIRM schreef:Toegankelijk over theoretisch toegankelijk? Op sommige stations heb je wel een aardig gat of een opstapje tussen treeplankje en perron. Dan kan je alsnog heel hard roepen 'gelijkvloerse instap!', maar hoe moet je weten bij welk station dat dan wel en neit zo is? Als rolstoeler bijvoorbeeld kan je dan beter voor alle zekerheid overal reisassistentie aanvragen.Klaasje schreef:In de tweede plaats moet al het sprintermaterieel op een redelijk korte termijn toegankelijk zijn. Als de nieuwe sprinters bevallen zullen die als eerste al het dubbeldeksmaterieel van uit de sprinters verbannen maar daarna zal het SGMm vast gaan verdwijnen.
Re: Revisie DDAR #2
er stond er vandaag 1 op station Den haag HS en later kwam ik er ook 1 tegen die op het opstelsterrein bij station Alkmaar stond. Vind ze nu wel een stuk mooier
Re: Revisie DDAR #2
Ik heb op foto's van het interieur gezien dat er schermen voor OBIS inzitten. Maar komt er ook WiFi in?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Revisie DDAR
WiFi is een onderdeel van OBIS, dus ja natuurlijk!
Dan is het perron dus te hoog, en moet dat nog verlaagd worden.tjitte19 schreef:Bij Den Haag Laan v NOI komt de SLT ONDER het perron, tussen de vloer van de SLT en het perron (4) zit ongeveer 15 cm hoogteverschil. Hoe bedoel je rolstoelvriendelijk.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Revisie DDAR #2
Ik ontving vandaag een mooie glossy folder over de veranderingen aan de DDZ voor mcn'en en hc's en het rijden ermee.
Qua rijden, remmen en bediening is vrijwel niets gewijzigd en ook de tractieinstallatie en deuren zijn hetzelfde gebleven. Het enige dat voor mij als mcn van wezenlijk belang is, is dat ik niet meer met losse bedieningssleutels van voren naar achteren hoef te slepen: De losse rijrichtingsleutel en het ontgrendelen van het Faiveley-blok (met de bedieningsschakelaars) vind vanaf nu plaats met vaste sleutels, die je moet ontgrendelen met je treinsleutel.
Qua deurbediening is de opvallendste verandering de introductie van de sluitfluit met herroep, zoals we die al kennen van de VIRM, ICMm en ICRm. En halleluja: Ook bij DDZ komen er deursignaleringslampjes aan de buitenzijde. *O*
De grootste wijzigingen zijn bekend en vooral van cosmetische aard: Een nieuw interieur, onderverdeeld in zweverige zones, airco, OBIS, Wifi en een nieuw kleurtje aan de buitenkant.
Qua rijden, remmen en bediening is vrijwel niets gewijzigd en ook de tractieinstallatie en deuren zijn hetzelfde gebleven. Het enige dat voor mij als mcn van wezenlijk belang is, is dat ik niet meer met losse bedieningssleutels van voren naar achteren hoef te slepen: De losse rijrichtingsleutel en het ontgrendelen van het Faiveley-blok (met de bedieningsschakelaars) vind vanaf nu plaats met vaste sleutels, die je moet ontgrendelen met je treinsleutel.
Qua deurbediening is de opvallendste verandering de introductie van de sluitfluit met herroep, zoals we die al kennen van de VIRM, ICMm en ICRm. En halleluja: Ook bij DDZ komen er deursignaleringslampjes aan de buitenzijde. *O*
De grootste wijzigingen zijn bekend en vooral van cosmetische aard: Een nieuw interieur, onderverdeeld in zweverige zones, airco, OBIS, Wifi en een nieuw kleurtje aan de buitenkant.
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Revisie DDAR #2
Dexter, wat bedoel je precies met sluitfluit met herroep?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 171 gasten