Pagina 6 van 7

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: ma 05 mar 2012, 15:46
door isadora
Toch wel grappig, hoe de lelijkste trein, gewoon de lelijkste trein blijft.

Natuurlijk, ..................... over smaak valt niet te twisten, maar bij mij is het zo iets als "apen met gouden ringen".

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: ma 05 mar 2012, 20:04
door Jef400
Het kan zijn dat ik het gemist heb natuurlijk. Maar ik heb vandaag geen DDZ gezien helaas.

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: di 06 mar 2012, 21:04
door Lanchid
Krijgen de treinen ook een automatisch omroepsysteem? (voor aankondigingen van het folgende station etc.)

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: di 06 mar 2012, 21:13
door Ennes
Lanchid schreef:Krijgen de treinen ook een automatisch omroepsysteem? (voor aankondigingen van het folgende station etc.)
Er komt OBIS in die treinen (net als in ICM en VIRM)

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: wo 07 mar 2012, 14:40
door Dexter
Lanchid schreef:Krijgen de treinen ook een automatisch omroepsysteem? (voor aankondigingen van het folgende station etc.)
In aanvulling op Ennes: Het automatische omroepsysteem en de automatische buitenbestemmingsaanduiding komt voorlopig helaas nog niet in dienst. De schermen in de trein tonen wel meteen actuele reisinformatie.

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: wo 07 mar 2012, 15:06
door webguy
Komt vast omdat OBIS weer uit Engeland komt en dat ze daar wat moeten bedenken. Doet de OBIS van de ICMm wel omroepen?

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: wo 07 mar 2012, 15:10
door Dexter
Nee, bij geen enkel OBIS-stel werken de automatische omroep en koersborden nog, niet bij ICMm, VIRM of DDZ.

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: vr 09 mar 2012, 00:55
door hauptbahnhof
Ow, ik dacht dat die bij de ICM meteen zouden gaan werken op het moment dat alle stellen gereviseerd waren... :N

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: vr 09 mar 2012, 20:24
door Ruben
Als daar dezelfde grafstemming door de speakers gaat galmen als in SGM, hoeven we daar nog niet om te rouwen. :P

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: vr 09 mar 2012, 23:34
door Dexter
Nou inderdaad, ik schrok me rot toen ik de eerste keer op een SGMm dienst deed en de nieuwe stem hoorde. :shock: Niets ten nadele van die nieuwe mevrouw persoonlijk hoor, maar ze snauwt en praat door haar neus. Ik wist niet hoe snel ik de cabineluidspreker uit moest zetten. :shock: Geef mij Loes maar, die was wel wat geaffecteerd maar wel vriendelijk. :pos:

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: za 10 mar 2012, 00:03
door hauptbahnhof
Ze konden ook gewoon het mannetje van GVB vragen :roll:

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: za 10 mar 2012, 00:16
door Ennes
Dexter schreef:Nou inderdaad, ik schrok me rot toen ik de eerste keer op een SGMm dienst deed en de nieuwe stem hoorde. :shock: Niets ten nadele van die nieuwe mevrouw persoonlijk hoor, maar ze snauwt en praat door haar neus. Ik wist niet hoe snel ik de cabineluidspreker uit moest zetten. :shock: Geef mij Loes maar, die was wel wat geaffecteerd maar wel vriendelijk. :pos:
haha ik kreeg van de week van een reiziger de vraag of die dame gedwongen was om het in te spreken, ze klonk volgens die reiziger alsof ze een pistool tegen haar slaap had gekregen

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: za 10 mar 2012, 00:38
door Suus
Toch zitten er ook positieve punten aan de nieuwe stem. Ze praat langzamer en articuleert beter waardoor de berichten beter te verstaan zijn.

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: za 10 mar 2012, 00:53
door Ennes
Bee schreef:Toch zitten er ook positieve punten aan de nieuwe stem. Ze praat langzamer en articuleert beter waardoor de berichten beter te verstaan zijn.
dat kan best alleen het klinkt totaal niet.

Echt zo´n geval van Nou omdat jullie het zo graag willen komen we nu aan op Koog-bloemwijk, zucht nog 17 stations tot Rtd

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: za 10 mar 2012, 11:16
door Geert
Haha, inderdaad. Jammer dat Loes d'r stem niet meer gebruikt wordt, zij klonk veel vriendelijker.

Maar zullen we het hier weer over de revisie van DDAR hebben? :)

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: ma 12 mar 2012, 14:03
door Bart
De eerste twee hebben vandaag tussen Amsterdam en Den Haag gereden.

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: ma 12 mar 2012, 18:36
door Jef400
Klopt. Heb het gezien. Rond 13.40 Den Haag - Amsterdam en 13.56 Amsterdam - Den Haag. Gezien vanaf mijn spottersplaats mijn school.

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: di 13 mar 2012, 18:55
door TheKnitter
JeffreyMeijer schreef:Klopt. Heb het gezien. Rond 13.40 Den Haag - Amsterdam en 13.56 Amsterdam - Den Haag. Gezien vanaf mijn spottersplaats mijn school.
Vaste omloop is op maandag t/m vrijdag: t2628 - t2649 - t2636 - t2655.
Voor de 2628 en na de 2655 vertoeft het op de Binckhorst, en rijdt er DDAR in de plaats.

Vandaag heb ik even Gvc - Ledn meegereden, en enkele foto's gemaakt.
Keurig op tijd kwam hij de bocht door vanaf de Binckhorst. Foto dichterbij:
Afbeelding
DDZ/NID 7538+7529

Toen de Machinist aanwezig was, werd er omgebouwd. Spoorwijziging naar 6, want de DDAR op 10 vertrok pas om 10:50 naar de Binckhorst...
Afbeelding
DDZ/NID 7529+7538 (2628)

Toen nog even een klikje in Leiden, en ging ik later met de Sprinter naar Sassenheim.
Afbeelding
DDZ/NID 7538+7529 (2649)

Voor grotere versies kan je op de foto's klikken.

Het materieel rijdt prima, maar dat deed het DDAR ook. Comfort voor reiziger is goed verbeterd.

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: di 13 mar 2012, 22:01
door Ennes
Ik blijf het vooral jammer vinden dat door de blauwe streep langs het benedendek te laten lopen, en de logge dicht gemaakte zijruiten de trein een trager uiterlijk krijgt. Ik denk dat als de streep bovenlangs zou lopen (zoals bij de VIRM) dit toch een vlotter beeld zou geven, ook al is dit natuurlijk allemaal suggestief.

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: di 13 mar 2012, 22:09
door Suus
Juist snelle treinen hebben nooit zijramen in de "cockpit" :wink:

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: di 13 mar 2012, 22:19
door Caspar
Wel de Thalys/TGV en ICE? :wink:

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: di 13 mar 2012, 22:21
door Ennes
Bee schreef:Juist snelle treinen hebben nooit zijramen in de "cockpit" :wink:
Deze is nieuw voor mij :wink: ik ken er toch aardig wat met zijramen, en bij het ontbreken daarvan hebben ze in ieder geval een minder log uiterlijk.

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: di 13 mar 2012, 22:24
door Suus
Die ramen zijn echter niet doorlopend zoals dat bij DD-AR tot nu toe wel het geval was :idea:

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: di 13 mar 2012, 22:32
door Caspar
Afbeelding
Bij de wat oudere Thalys in ieder geval wel :)

Re: Revisie DDAR #2

Geplaatst: di 20 mar 2012, 12:39
door Fles
Bee schreef:Juist snelle treinen hebben nooit zijramen in de "cockpit" :wink:
De meeste gewoon wel, maar bv de Eurostar niet inderdaad. Het leidt maar af, de hele wereld met 300 km/h langs je heen zien zoeven. Het zou m.i. wel beter zijn om bij snelle treinen geen zijramen in de cockpit te hebben.

Bij die dubbeldeks stinktroep slaat het dan weer nergens op.