Revisie DDAR #2

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Thom91 » Za 18 Feb 2012, 13:55

Met VIRM is het niet veel beter hoor ;)
Komt wel goed schatje.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7692
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor webguy » Za 18 Feb 2012, 15:33

Caspar schreef:De eerste klas klapstoel... Had toch prima een normale stoel tegen die achterwand gepast?

Die plekken heeft ICRm tweede klas toch ook? Ik vermoed dat dat rolstoelplek is. Je kan tegen de stoel aan een rolstoel zetten, of als zitplek gebruiken. Nja, op deze locatie wel een beejt raar, omdat je nooit een rolstoel naar beneden krijgt, maar dat terzijde.
Reisinformatie/nerd

microshit
Berichten: 1016
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor microshit » Za 18 Feb 2012, 19:03

Bizar dit...
http://www.flickr.com/photos/treinflori ... 349056541/
Lijkt nu serieus bij dat vier-zitje 1 stoel verder naar voren te staan?
En vind het nog steeds jammer dat ze de oude koersdisplay's hebben laten zitten.

Bart
Berichten: 898
Lid geworden op: Di 23 Jun 2009, 12:51

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Bart » Za 18 Feb 2012, 19:13

Nee joh, die stoelen zijn verstelbaar en de rechter staat iets meer richting de ligstand.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3993
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor reisthijs » Zo 19 Feb 2012, 15:06

microshit schreef:En vind het nog steeds jammer dat ze de oude koersdisplay's hebben laten zitten.
Wat is daar mis mee dan? Ze doen het toch prima?

Een anders opvallend dingetje aan de buitenkant: waar zijn die lelijke witte driehoekjes op de deuren voor nodig? Alsof anders niemand snapt hoe die deuren opengaan?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

RoelZ1
Berichten: 474
Lid geworden op: Za 18 Jun 2011, 15:58

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor RoelZ1 » Zo 19 Feb 2012, 19:05

Edit. Iemand was me voor en daar had ik overheen gelezen ;).

microshit
Berichten: 1016
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor microshit » Zo 19 Feb 2012, 22:16

Bart schreef:Nee joh, die stoelen zijn verstelbaar en de rechter staat iets meer richting de ligstand.

Och, dat had k nog niet eens door :P
reisthijs schreef:
microshit schreef:En vind het nog steeds jammer dat ze de oude koersdisplay's hebben laten zitten.
Wat is daar mis mee dan? Ze doen het toch prima?

Had persoonlijk liever de LED-variant gezien zoals op het nieuwe VIRM of ICMm.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Michael 1988 » Ma 20 Feb 2012, 23:18

microshit schreef:Bizar dit...
http://www.flickr.com/photos/treinflori ... 349056541/
Lijkt nu serieus bij dat vier-zitje 1 stoel verder naar voren te staan?
En vind het nog steeds jammer dat ze de oude koersdisplay's hebben laten zitten.


Nee hij staat in de ligpositie. In de eerste klas kun je je stoel naar achteren zetten (tenminste dat kan bij de meeste treinstellen) en dat zie je nu ook op de foto. Als je goed kijkt staan de leuningen gewoon normaal hoor.
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op Di 21 Feb 2012, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor hauptbahnhof » Di 21 Feb 2012, 14:08

Je bedoelt 1e klas toch?

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Michael 1988 » Di 21 Feb 2012, 14:23

Klopt, foutje. Dit is al gewijzigd, in de tweede klas kan dit (helaas) niet. Maar ja de eerste klas heeft wel meer dingen die de tweede klas niet heeft :(.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Reiziger Delft
Berichten: 1012
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Reiziger Delft » Di 21 Feb 2012, 14:57

En daar betaal je dan dus ook voor als je een 1e klas kaartje koopt. :wink:

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31469
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Suus » Di 21 Feb 2012, 20:35

Hoewel toiletten krijgt zo'n nieuwe stam eigenlijk? Dat zullen er toch wel minimaal twee zijn neem ik aan?
Rame à l'approche

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor VIRM » Di 21 Feb 2012, 22:22

Iemand nog een foto gemaakt van de NID op Amsterdam Centraal?

Overigens: volgens het NID-artikeltje op Wikipedia komen er 25 4-baksstellen en 25 6-baksstellen. Klopt dit? Is dat niet een beetje weinig?
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Chauf21 » Di 21 Feb 2012, 23:18

Er zijn ook maar vijftig motorrijtuigen (de mDDM) :)

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3746
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor JeffreyMeijer » Wo 22 Feb 2012, 16:11

Nu ik hem langs heb zien karren. Kan ik mijn mening er over ventileren. Het is een best futuristisch ding. Die driehoeken op de zijkant begrijp ik zelf ook niet. Ze klinken wel lekker in de oren die dingen.
Leven, en laten leven.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor hauptbahnhof » Wo 22 Feb 2012, 18:02

Is het geluid een beetje veranderd of niet?

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3746
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor JeffreyMeijer » Wo 22 Feb 2012, 18:04

Ik vind het persoonlijk meer soepeler klinken. Een prettiger geluid wel ja
Leven, en laten leven.

TLP
Berichten: 454
Lid geworden op: Vr 09 Dec 2011, 14:07

Re: Revisie DDAR #2

Berichtdoor TLP » Wo 22 Feb 2012, 18:24

Ook jij had waarschijnlijk op zitten letten toen een stammetje vanochtend langsdenderde? Alleen vraag ik me af of hij in dienst was, want amper 2 minuten later kwamen er 2 stammetjes met loc voorbij en de trein t2641 komt om 10.21 pas langs de Transformatorweg terwijl de gespotte NID al om 10.20 aankwam.
Laatst gewijzigd door TLP op Di 28 Feb 2012, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Met enige regelmaat weer te vinden op de lijnen 142, 170 en 172 van/naar Amsterdam.

Spoorbiels
Berichten: 16
Lid geworden op: Ma 11 Mei 2009, 12:30

Re: Revisie DDAR #2

Berichtdoor Spoorbiels » Do 23 Feb 2012, 09:09

Gistermiddag zag ik een NID op Den Haag Centraal ( de 7538 ), zo rond half vier. mensen kregen de gelegenheid om ook in de trein te kijken. Dat liet ik me geen 2 keer zeggen...Het is een pracht trein geworden!! Ik sprak ook een dame van de NS die er bij stond, en ze vertelde dat ze elke 14 dagen een nieuwe afleveren en dat de eerste serie Virms een opknapbeurt gaan krijgen, ik ben benieuwd.... *O*

tjitte19
Berichten: 59
Lid geworden op: Zo 04 Dec 2011, 23:27
Locatie: Delfgauw

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor tjitte19 » Do 23 Feb 2012, 15:58

VIRM schreef:
Klaasje schreef:In de tweede plaats moet al het sprintermaterieel op een redelijk korte termijn toegankelijk zijn. Als de nieuwe sprinters bevallen zullen die als eerste al het dubbeldeksmaterieel van uit de sprinters verbannen maar daarna zal het SGMm vast gaan verdwijnen.

Toegankelijk over theoretisch toegankelijk? Op sommige stations heb je wel een aardig gat of een opstapje tussen treeplankje en perron. Dan kan je alsnog heel hard roepen 'gelijkvloerse instap!', maar hoe moet je weten bij welk station dat dan wel en neit zo is? Als rolstoeler bijvoorbeeld kan je dan beter voor alle zekerheid overal reisassistentie aanvragen.


Bij Den Haag Laan v NOI komt de SLT ONDER het perron, tussen de vloer van de SLT en het perron (4) zit ongeveer 15 cm hoogteverschil. Hoe bedoel je rolstoelvriendelijk.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9073
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Revisie DDAR #2

Berichtdoor Michael » Vr 24 Feb 2012, 17:52

er stond er vandaag 1 op station Den haag HS en later kwam ik er ook 1 tegen die op het opstelsterrein bij station Alkmaar stond. Vind ze nu wel een stuk mooier
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9073
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Revisie DDAR #2

Berichtdoor Michael » Zo 26 Feb 2012, 05:21

Ik heb op foto's van het interieur gezien dat er schermen voor OBIS inzitten. Maar komt er ook WiFi in?
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3993
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor reisthijs » Zo 26 Feb 2012, 11:07

WiFi is een onderdeel van OBIS, dus ja natuurlijk!

tjitte19 schreef:Bij Den Haag Laan v NOI komt de SLT ONDER het perron, tussen de vloer van de SLT en het perron (4) zit ongeveer 15 cm hoogteverschil. Hoe bedoel je rolstoelvriendelijk.
Dan is het perron dus te hoog, en moet dat nog verlaagd worden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Revisie DDAR #2

Berichtdoor Dexter » Di 28 Feb 2012, 16:54

Ik ontving vandaag een mooie glossy folder over de veranderingen aan de DDZ voor mcn'en en hc's en het rijden ermee.

Qua rijden, remmen en bediening is vrijwel niets gewijzigd en ook de tractieinstallatie en deuren zijn hetzelfde gebleven. Het enige dat voor mij als mcn van wezenlijk belang is, is dat ik niet meer met losse bedieningssleutels van voren naar achteren hoef te slepen: De losse rijrichtingsleutel en het ontgrendelen van het Faiveley-blok (met de bedieningsschakelaars) vind vanaf nu plaats met vaste sleutels, die je moet ontgrendelen met je treinsleutel.

Qua deurbediening is de opvallendste verandering de introductie van de sluitfluit met herroep, zoals we die al kennen van de VIRM, ICMm en ICRm. En halleluja: Ook bij DDZ komen er deursignaleringslampjes aan de buitenzijde. *O*

De grootste wijzigingen zijn bekend en vooral van cosmetische aard: Een nieuw interieur, onderverdeeld in zweverige zones, :roll: airco, OBIS, Wifi en een nieuw kleurtje aan de buitenkant.
Vallend blad maakt rails glad.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: Revisie DDAR #2

Berichtdoor hauptbahnhof » Di 28 Feb 2012, 21:44

Dexter, wat bedoel je precies met sluitfluit met herroep?


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten