Spoorlopers veroorzaken 3 uur vertraging per dag

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Spoorlopers veroorzaken 3 uur vertraging per dag

Berichtdoor Ennes » Di 10 Apr 2012, 09:41

Klaasje schreef:Ik vind het een beetje een overtrokken gebruik van het filmpje. Als je in de berm 5 meter uit het spoor wandelt is dat heel wat anders dan het spoor oversteken zonder uit te kijken. Dat het ongewenst is lijkt me duidelijk maar gewoon op ruime afstand van het spoor in de berm lopen is niet gevaarlijk. Met spelende kinderen en een bal wordt het al een iets ander verhaal.

Wat ik probeer te zeggen is dat spoorlopen soms erg gevaarlijk kan zijn maar dat het niet altijd zo hoeft te zijn. Ik vermoed ook dat Prorail de term spoorlopen ook wat breder gebruikt dan alleen voor het daadwerkelijk in het ballast of het spoor lopen. Als het niet gevaarlijk hoeft te zijn maar wel voor schrik onder het rijdend personeel zorgt dan is het misschien beter om een lage afrastering of iets te plaatsen om aan te geven waar lopen wel kan en waar niet om bijvoorbeeld de vissers bij de Gpda toch een looproute naar hun stekje te geven. Echt goed hoeft het daarvoor niet beveiligd te zijn.

Dus om een paar vissers -die ergens lopen waar ze niet mogen lopen- naar hun favoriete visstekje te kunnen laten wandelen moeten door het hele land maar kapitalen uitgeven, omdat men anders vindt dat er teveel plekken zijn waarvoor een verbod tot betreden bestaat? er bestaan nml. nog talloze van deze plaatsen, die gebruikt worden om: een route af te snijden, hond uit te laten, naar visstekkies te gaan enz.
En het is gewoon heel simpel! langs het spoor heb je gewoon niets te zoeken, niet in het spoor, niet in de ballast, niet op het schouwpad of waar dan ook in de berm langs het spoor!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Spoorlopers veroorzaken 3 uur vertraging per dag

Berichtdoor Klaasje » Di 10 Apr 2012, 10:13

Wat jij nu zegt is precies de hele visie achter de campagne. Die hele visie vergeet dat als mensen echt ergens willen vissen of iets anders willen doen dat ze zich niet tegen laten houden door spoor, laat staan door een campagne van Prorail. Dat we omwille van de "veiligheid" ook nog overwegen opruimen maakt het er allemaal niet beter op omdat je steeds verder moet omlopen wat mensen op een gegeven moment niet meer doen waarna ze gewoon maar oversteken. Daar komt nog bij dat bekeuren weinig zin heeft omdat de pakkans altijd klein zal blijven.

Faciliteren hoeft overigens ook niet veel geld te kosten. Een overpad met wat waarschuwingslichten aangesloten op de bestaande beveiliging (technisch net als een WUBO maar visueel anders) is in principe al voldoende. Meer heeft zo'n recreant niet nodig om veilig over te kunnen steken terwijl je hiermee een hoop spoorlopers en meldingen kunt voorkomen. Het enige probleem is dat zo'n overpad niet mag omdat het op papier onveiliger wordt. In overwegenveiligheidsberekeningen bestaan spoorlopers namelijk niet.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Spoorlopers veroorzaken 3 uur vertraging per dag

Berichtdoor Ennes » Di 10 Apr 2012, 10:29

Klaasje schreef:Wat jij nu zegt is precies de hele visie achter de campagne. Die hele visie vergeet dat als mensen echt ergens willen vissen of iets anders willen doen dat ze zich niet tegen laten houden door spoor, laat staan door een campagne van Prorail. Dat we omwille van de "veiligheid" ook nog overwegen opruimen maakt het er allemaal niet beter op omdat je steeds verder moet omlopen wat mensen op een gegeven moment niet meer doen waarna ze gewoon maar oversteken. Daar komt nog bij dat bekeuren weinig zin heeft omdat de pakkans altijd klein zal blijven.

Faciliteren hoeft overigens ook niet veel geld te kosten. Een overpad met wat waarschuwingslichten aangesloten op de bestaande beveiliging (technisch net als een WUBO maar visueel anders) is in principe al voldoende. Meer heeft zo'n recreant niet nodig om veilig over te kunnen steken terwijl je hiermee een hoop spoorlopers en meldingen kunt voorkomen. Het enige probleem is dat zo'n overpad niet mag omdat het op papier onveiliger wordt. In overwegenveiligheidsberekeningen bestaan spoorlopers namelijk niet.

O, je wil ze nu zelfs nog via met waarschuwingslichten beveiligde overpaden laten gebruiken, terwijl we die in het hele land zoveel mogelijk proberen weg te halen, omdat blijkt dat er vrij veel ongelukken gebeuren.
Een groot nadeel van het faciliteren voor mogelijkheden tot het vlak langs het spoor lopen, of nog erger het "aanmoedigen" om op slechts met lichten beveiligde overpaden te gebruiken, is dat meer mensen er gebruik van gaan maken, waaronder ook een flink aantal onachtzame personen "die de mening hebben nog wel even over te kunnen steken" waardoor het aantal aanrijdingen nog verder zal gaan stijgen. (die overpaden zijn namelijk niet alleen op papier onveiliger)
Dat mensen ergens persé willen vissen, of hun hondje uit willen laten, of van mijn part boterbloemen willen plukken, moet geen reden zijn om dan maar te gaan tornen aan de veiligheid, die langs het spoor toch altijd al kwetsbaar is, omdat er altijd mogelijkheden zijn om het te betreden.

In jou visie zullen we dan ook maar extra overpaden op de stations van het ene naar het andere perron moeten maken, omdat er altijd figuren zijn die die weg korter vinden, en geen zin hebben om om te lopen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Spoorlopers veroorzaken 3 uur vertraging per dag

Berichtdoor Klaasje » Di 10 Apr 2012, 10:39

Je moet niet de illusie willen hebben dat veiligheid volledig afdwingbaar is. Er zal altijd een bepaalde mate van onveiligheid zijn die je niet kunt oplossen. Je kunt mensen opvoeden om daar mee om te leren gaan of mensen dom houden waarna ze niet meer snappen waarom iets ook al weer niet meer mocht waarna de drempel erg laag is om het alsnog te gaan doen.

Mijn betoog trek je overigens veel te ver door. Bij stations met tunneltjes en dat soort zaken moet je juist niet willen faciliteren omdat er in de directe nabijheid een goed alternatief is. Als dat goede alternatief niet in de buurt is moet je echter niet raar opkijken als mensen toch gaan proberen over te steken. Dat kan je dan beter beveiligen dan overlaten aan het toeval. Niet iedereen heeft een cursus veiligheid langs het spoor gedaan en ook niet iedereen heeft veel veiligheidsbewustzijn. Tegenhouden doe je het echter niet. Je kunt er dus beter mee leren omgaan dan roepen "Dat mag niet hoor!". Dat laatste is immers aan dovemansoren gericht.

Als je mijn betoog vervelend vindt dan wil ik je adviseren om nooit verkeerskunde te gaan studeren.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Spoorlopers veroorzaken 3 uur vertraging per dag

Berichtdoor Ennes » Di 10 Apr 2012, 11:04

Klaasje schreef:Je moet niet de illusie willen hebben dat veiligheid volledig afdwingbaar is. Er zal altijd een bepaalde mate van onveiligheid zijn die je niet kunt oplossen. Je kunt mensen opvoeden om daar mee om te leren gaan of mensen dom houden waarna ze niet meer snappen waarom iets ook al weer niet meer mocht waarna de drempel erg laag is om het alsnog te gaan doen.

Mijn betoog trek je overigens veel te ver door. Bij stations met tunneltjes en dat soort zaken moet je juist niet willen faciliteren omdat er in de directe nabijheid een goed alternatief is. Als dat goede alternatief niet in de buurt is moet je echter niet raar opkijken als mensen toch gaan proberen over te steken. Dat kan je dan beter beveiligen dan overlaten aan het toeval. Niet iedereen heeft een cursus veiligheid langs het spoor gedaan en ook niet iedereen heeft veel veiligheidsbewustzijn. Tegenhouden doe je het echter niet. Je kunt er dus beter mee leren omgaan dan roepen "Dat mag niet hoor!". Dat laatste is immers aan dovemansoren gericht.

Als je mijn betoog vervelend vindt dan wil ik je adviseren om nooit verkeerskunde te gaan studeren.

Ik heb helemaal niet de illusie dat je alles kan voorkomen. Er zullen altijd personen blijven die regels, veiligheidsvoorschriften en verboden aan hun laars lappen, maar een ander uiterste is wat jij wil, om maar mogelijkheden te faciliteren, omdat er altijd mensen zullen zijn die de kortste route zullen volgen.

Overigens los van het feit of ik jou betoog al dan niet vervelend zou vinden, Die intentie heb ik niet hoor.

Verder met alle respect, heb ik toch het idee dat je op de een of andere manier van een andere planeet komt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Spoorlopers veroorzaken 3 uur vertraging per dag

Berichtdoor Klaasje » Di 10 Apr 2012, 11:21

Marsmannetjes! Ze bestaan! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Spoorlopers veroorzaken 3 uur vertraging per dag

Berichtdoor Ennes » Di 10 Apr 2012, 11:31

Klaasje schreef:Marsmannetjes! Ze bestaan! :mrgreen:

Dat blijkt!

En gelukkig heb je niet zoveel met waarschuwingslichten beveiligde overpaden of hekken nodig om al die vissende marsmannetjes te beschermen voor alle Mars-landers die voorbij scheuren.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Ronaldussen
Berichten: 3118
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: Spoorlopers veroorzaken 3 uur vertraging per dag

Berichtdoor Ronaldussen » Di 10 Apr 2012, 16:43

Geert schreef:Wat Klaas volgens mij voorstelt is een wandelpaadje naast het spoor maken, met een hekje tussen spoor en wandelpaadje. Vissers blij (want visstekje bereikbaar) en ProRail blij (want men loopt op veilige afstand van het spoor). Dat is toch de beste oplossing? En het hoeft waarschijnlijk niet eens veel te kosten.

Waarom zou het plan van Klaasje voor meer onduidelijkheid zorgen?


Ik snap echt wel wat hij voorstelt. 1 hekje plaatsen kost niet zoveel, groot deel van de spoorbaan beveiligen met hekjes kost wel een hoop geld. Meer dan alleen een paar hekjes plaatsen op risicoplaatsen (zoals overwegen).
Waarom het voor onduidelijkheid zorgt? Omdat mensen niet kijken naar waar een hekje staat. Men denkt "Daar mag je langs het spoor lopen, dan mag dat hier ook wel, ook al staat er geen hek"

Dus nogmaals, waarom zo moeilijk doen en kapitalen uitgeven aan een paar mensen die zo eigenwijs zijn om perse daar te willen vissen of wat dan ook, als je het gewoon heel simpel en duidelijk kunt maken? Niet langs het spoor lopen, onveilig en is eigen terrein.

Nog iets. Stel dat er een trein ontspoort of er een brand uitbreekt. Dan wil je dat de hulpdiensten zonder obstakels er snel bij kunnen zijn, en mensen snel de plek des onheils kunnen verlaten. dan moet je niet willen dat er langs de spoorbaan veel hekken staan. Een hekje bij de dichstbijzijnde overweg is zo stuk te knippen, bij een hek dat tientallen, zoniet honderden meters lang is, gaat het wat moeilijker, en kost vooral veel tijd. Tijd die je beter kunt gebruiken om mensen te redden/schade te beperken.
*Doorfietsen maar*

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Spoorlopers veroorzaken 3 uur vertraging per dag

Berichtdoor Vinny » Di 10 Apr 2012, 19:19

Klaasje denkt idd als een echte verkeerskundige: als er een verkeersbehoefte bestaat dan moet die worden gefaciliteerd...., zelf denk ik dat je best kritisch mag kijken naar bepaalde zaken. Als je echter een snackbar aan de ene kant en een school aan de andere kant van het spoor hebt dan weet je wat je kunt verwachten - dus dan moet je gewenst gedrag van scholieren zoveel mogelijk fysiek afdwingen.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 2064
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Spoorlopers veroorzaken 3 uur vertraging per dag

Berichtdoor isadora » Di 10 Apr 2012, 19:22

Vinny schreef:....................... - dus dan moet je gewenst gedrag van scholieren zoveel mogelijk fysiek afdwingen.

De knuppel erover, bedoel je?

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Spoorlopers veroorzaken 3 uur vertraging per dag

Berichtdoor Vinny » Di 10 Apr 2012, 19:24

Hehe het mag ook met boetes hoor :P, maar ik doelde meer op echte barrières in plaats van een bordje verboden toegang ;)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Spoorlopers veroorzaken 3 uur vertraging per dag

Berichtdoor Klaasje » Di 10 Apr 2012, 20:14

Omdat nog niet mijn volledige mening aanwezig was en die iets meer genuanceerd in elkaar zit even kort samengevat mijn mening:

Aanwezigheid tunneltjes/Overweg
Wanneer er tunneltjes zijn of een overweg op korte afstand aanwezig is dan is faciliteren niet aan de orde. De overweg of het tunneltje zijn goede alternatieven. Eventuele maatregelen om afsnijden te voorkomen zijn op zijn plaats.

Geen aanwezigheid alternatieve route in ruime omgeving
Als blijkt dat voor een specifieke beperkte verkeersvraag een oversteek gewenst is en er is geen overweg of bruikbare tunnel in de directe omgeving is dan is het een goed idee om een simpel beveiligd overpad te creëren om spoorlopers te voorkomen en de veiligheid te waarborgen. Dat betekent ook dat er niet teveel overwegen in het buitengebied om "veiligheid" te creëren mogen worden opgeheven. Het risico bestaat immers dat hiermee juist onveiligheid in de vorm van spoorlopers gecreëerd wordt.

Afrasteringen langs het spoor.
In stedelijk gebied doen. Een hoge dichtheid van de hoeveelheid mensen in de directe omgeving gecombineerd met het risico van ongelukken is voldoende om het spoor af te sluiten. Als dit doormiddel van geluidsschermen gedaan wordt, worden er twee vliegen in een klap geslagen.
Bij meer landelijk gebied is er nauwelijks een hoge dichtheid aan mensen langs het spoor. De vraag is of een afrastering zijn geld waard is. Toch blijkt in de praktijk dat veel mensen hun hond in de spoorberm uitlaten en hiermee de machinist de stuipen op het lijf jagen. Hier kan een paaltjesrij met een lint misschien wel een goede oplossing zijn. Stukken goedkoper dan een afrastering maar het geeft wel duidelijkheid over wat gewenst of ongewenst gedrag is. Het houdt uiteindelijk niemand tegen maar daarvoor hebben mensen hun eigen verantwoordelijkheid. Zo'n paaltjesrij met lint moet niet op een te grote afstand van het spoor geplaatst worden om het allemaal wel geloofwaardig te houden.

Duidelijk?

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Spoorlopers veroorzaken 3 uur vertraging per dag

Berichtdoor Ennes » Di 10 Apr 2012, 21:15

Klaasje schreef:Omdat nog niet mijn volledige mening aanwezig was en die iets meer genuanceerd in elkaar zit even kort samengevat mijn mening:

Aanwezigheid tunneltjes/Overweg
Wanneer er tunneltjes zijn of een overweg op korte afstand aanwezig is dan is faciliteren niet aan de orde. De overweg of het tunneltje zijn goede alternatieven. Eventuele maatregelen om afsnijden te voorkomen zijn op zijn plaats.

Geen aanwezigheid alternatieve route in ruime omgeving
Als blijkt dat voor een specifieke beperkte verkeersvraag een oversteek gewenst is en er is geen overweg of bruikbare tunnel in de directe omgeving is dan is het een goed idee om een simpel beveiligd overpad te creëren om spoorlopers te voorkomen en de veiligheid te waarborgen. Dat betekent ook dat er niet teveel overwegen in het buitengebied om "veiligheid" te creëren mogen worden opgeheven. Het risico bestaat immers dat hiermee juist onveiligheid in de vorm van spoorlopers gecreëerd wordt.

Afrasteringen langs het spoor.
In stedelijk gebied doen. Een hoge dichtheid van de hoeveelheid mensen in de directe omgeving gecombineerd met het risico van ongelukken is voldoende om het spoor af te sluiten. Als dit doormiddel van geluidsschermen gedaan wordt, worden er twee vliegen in een klap geslagen.
Bij meer landelijk gebied is er nauwelijks een hoge dichtheid aan mensen langs het spoor. De vraag is of een afrastering zijn geld waard is. Toch blijkt in de praktijk dat veel mensen hun hond in de spoorberm uitlaten en hiermee de machinist de stuipen op het lijf jagen. Hier kan een paaltjesrij met een lint misschien wel een goede oplossing zijn. Stukken goedkoper dan een afrastering maar het geeft wel duidelijkheid over wat gewenst of ongewenst gedrag is. Het houdt uiteindelijk niemand tegen maar daarvoor hebben mensen hun eigen verantwoordelijkheid. Zo'n paaltjesrij met lint moet niet op een te grote afstand van het spoor geplaatst worden om het allemaal wel geloofwaardig te houden.

Duidelijk?


Ja en Nee!

Zelfs bij de aanwezigheid van tunnels of overweg, blijkt dat er altijd personen zijn die menen een "nog" kortere route te moeten nemen als de reeds gefaciliteerde mogelijkheden.

Als er geen veilige en legale mogelijkheden zijn gecreëerd om op die plaats het spoor te kruisen, is dat over het algemeen omdat men aan de andere kant niets te zoeken heeft, bijvoorbeeld een mooi watertje ingeklemd tussen spoor en snelweg, geeft niet automatisch het recht daar ook te komen omdat het toevallig een mooi visstekkie is. Die beperkte verkeersvraag die men zichzelf verschaft, wil dus niet automatisch zeggen dat deze ook legaal is.

Wat betreft afrasteringen langs het spoor, Op de meeste plaatsen zijn de sporen al afgeschermd door enerzijds hekken, of anderzijds slootjes. De weinige mogelijkheden om het schouwpad te betreden is over het algemeen de vrije ruimte nabij een overweg. Deze noodzakelijke opening geeft dus niemand het recht om de schouwpaden dus ook maar als wandelpad te gaan gebruiken. Om dus naast de bestaande afscheidingen nog eens extra afrasteringen pal langs de PVR te gaan maken zijn dus ook gewoon overbodig.
De enkele plaatsen waarbij dit dus nog niet het geval is, worden op dit moment aangepakt om daar afrasteringen te plaatsen.

Overigens had jij het in je post over een paaltjesrij met een lint! om even de woorden uit de post van een zekere Klaasje te citeren:
Wat we in Nederland met dit soort dingen wel eens vergeten is dat de mensen niet maakbaar zijn.


Om nog een ander citaat aan te halen:
Die hele visie vergeet dat als mensen echt ergens willen vissen of iets anders willen doen dat ze zich niet tegen laten houden door spoor,

Mensen zullen zich dus ook echt niet tegen laten houden door een lintje!

Het is gewoon heel duidelijk en simpel, langs het spoor heb je niets te zoeken! zijn er geen gefaciliteerde mogelijkheden, dan is er op die locatie gewoon geen doorgang.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Spoorlopers veroorzaken 3 uur vertraging per dag

Berichtdoor Klaasje » Di 10 Apr 2012, 21:45

Ennes schreef:Zelfs bij de aanwezigheid van tunnels of overweg, blijkt dat er altijd personen zijn die menen een "nog" kortere route te moeten nemen als de reeds gefaciliteerde mogelijkheden.

Dat moeten ze niet doen maar daar is helaas weinig aan te doen. Het zal veelal stoerdoenerij zijn. Zeggen dat iets niet mag of een campagne zal daar niets aan veranderen.
Als er geen veilige en legale mogelijkheden zijn gecreëerd om op die plaats het spoor te kruisen, is dat over het algemeen omdat men aan de andere kant niets te zoeken heeft, bijvoorbeeld een mooi watertje ingeklemd tussen spoor en snelweg, geeft niet automatisch het recht daar ook te komen omdat het toevallig een mooi visstekkie is. Die beperkte verkeersvraag die men zichzelf verschaft, wil dus niet automatisch zeggen dat deze ook legaal is.

Je moet je in de gedachten van zo'n persoon verplaatsen. Als iemand vissen helemaal geweldig vindt dan zal die ook hoge eisen stellen aan de locatie van het vissen om optimaal te kunnen genieten. Zo'n persoon zal veel doen en nog veel meer laten om bij zo'n visstekkie te komen. Dat iets legaal is of niet is helemaal niet interessant voor deze mensen en daarom kan je maar beter zorgen dat het wel legaal en veilig kan. Dat is beter dan regelmatig het spoor platgooien omdat er weer wat mensen gesignaleerd zijn waarbij jouw collega op de bok z'n hart in de keel heeft zitten. Even wachten zal voor deze mensen geen probleem zijn. Het niet kunnen bereiken van het stekkie wel.

Overigens had jij het in je post over een paaltjesrij met een lint! om even de woorden uit de post van een zekere Klaasje te citeren:
Wat we in Nederland met dit soort dingen wel eens vergeten is dat de mensen niet maakbaar zijn.

Trek het alsjeblieft niet uit het verband: Ik had het over zo dicht mogelijk als veilig kan. Dan is er dus geen noodzaak om voorbij het lintje te gaan. Omdat het laagdrempelig is, is het ook niet stoer om voorbij het lintje te gaan. Als de spoorberm de perfecte plek voor het uitlaten van de hond is dan zal de baas dat echt wel doen. Of dat nou wel of niet mag en of dat nu wel of niet veilig is. Het baasje ziet dat anders dan een spoormedewerker. Als die baas iets meer bewegingsvrijheid geeft en die ook weet wat er van hem verwacht wordt dan zal 99% van de baasjes netjes aan de goede kant van het lijntje blijven. Dat terwijl zeker de helft van deze groep normaliter al langs het spoor zou hebben gelopen en totaal geen idee heeft wat veilig en niet veilig is, laat staan daar dan rekening mee kan houden. Het maakbaarheidsargument gaat inderdaad hier op maar je mag dat argument niet te ver oprekken, zeker niet als mensen wél kunnen doen wat ze wouden doen binnen bepaalde voorwaarden. Uiteraard hou je de groep die nergens rekening mee wilt houden maar daar kan je ook niets aan doen en die zou ik graag nomineren voor de Darwin-award.

Het is gewoon heel duidelijk en simpel, langs het spoor heb je niets te zoeken! zijn er geen gefaciliteerde mogelijkheden, dan is er op die locatie gewoon geen doorgang.

Je mag best vanuit een ander perspectief kijken dan alleen die van iemand uit de spoorwereld. Zeker gezien de mensen waarover het gaat over het algemeen ook niet vanuit jouw perspectief naar die stalen staven op wat betonnen balken in stenen kijken.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Spoorlopers veroorzaken 3 uur vertraging per dag

Berichtdoor Ennes » Di 10 Apr 2012, 22:02

Als we dan jou theorie volgen, dan moeten we bijvoorbeeld voortaan na sluitingstijd ook een winkeldeur maar niet meer op slot draaien, want mensen die naar binnen willen die doen dat immers toch wel, en dan kan je maar beter inbraakschade voorkomen. De mensen die iets willen hebben immers toch geen boodschap aan of iets wel of niet legaal is.

Maar even serieus, waarom zou je een reeds afgebakend gebied gebied, wat gewoon niet vrij toegankelijk is, dan toch maar toegankelijk maken omdat er mensen zijn die vinden dat ze er wel mogen komen. Het is nu gewoon duidelijk, "je mag niet langs het spoor komen"

Daarnaast zou je van een schouwpad een wandelgebied maken, dan creëer je bijvoorbeeld bij bruggen en viaducten een extra probleem omdat je daar vaak binnen PVR komt.

Heb je overigens enig idee hoe een Mcn in zijn trein zou zitten als er volop mensen vlak langs het spoor lopen, met slechts een lintje ertussen? Nu is het zo dat iedereen die zich in de nabijheid van het spoor loopt, een potentieel aanrijdingsslachtoffer is, zou je dat gebied vrijgeven, en slechts afschermen door een lintje, dan is de kans groot dat een suïcidaal persoon die nu regelmatig voortijdig wordt opgemerkt en van het spoor wordt gehaald, niet meer zal worden opgemerkt als dusdanig, en vervolgens onder een trein zal liggen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Spoorlopers veroorzaken 3 uur vertraging per dag

Berichtdoor Klaasje » Di 10 Apr 2012, 22:06

Je moet het natuurlijk per situatie bekijken. Verder heb ik het idee dat we er niet uit gaan komen. Zullen we de discussie stoppen? :Y

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Spoorlopers veroorzaken 3 uur vertraging per dag

Berichtdoor Ennes » Di 10 Apr 2012, 22:49

Klaasje schreef:Je moet het natuurlijk per situatie bekijken. Verder heb ik het idee dat we er niet uit gaan komen. Zullen we de discussie stoppen? :Y

Aan de ene kant wil je duidelijkheid scheppen, maar nu moet je het weer per situatie gaan bekijken, het lijkt mij dat als je overal andere regels gaat toepassen dat het er ook niet duidelijker op gaat worden.

Maar goed het lijkt mij inderdaad zinvol deze discussie te stoppen, ik heb immers alleen een spoorvisie en studeer geen verkeerskunde (al dan niet op Mars)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: Do 03 Nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Spoorlopers veroorzaken 3 uur vertraging per dag

Berichtdoor R-Flow » Wo 11 Apr 2012, 23:42

Vandaag stak een gozer in Hilversum gewoon het spoor over en maakte een koprol tussen de rails… Een medewerker van de NS vroeg of de jongen nog wou instappen waarbij hij gewoon de trein inging en meereed. Kwam beetje onwerkelijk over allemaal… =/


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast