Kwartaalrapportage OV Loket: veel klachten vervoerbewijzen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Kwartaalrapportage OV Loket: veel klachten vervoerbewijz

Berichtdoor Ennes » Za 12 Mei 2012, 23:42

Chauf21 schreef:
In mijn dagelijks werk kom ik in verhouding heel erg weinig echte problemen tegen.

Het echte probleem zit 'm niet zozeer in het dagelijkse gebruik, maar in de (technische) beperkingen die in het systeem als geheel bestaan. Als conducteur check je één ding: is er wel of niet ingecheckt? Zolang je kan inchecken kan er dus weinig fout gaan, maar als conducteur kan je niet zien welke andere problemen (in- en uitchecken bij het overstappen, beperkte geldigheid van vervoerbewijzen) er voor de reiziger spelen. Je zou zelfs kunnen stellen dat die problemen voor niemand behalve de reiziger zelf zichtbaar zijn.
Misschien dat het je nooit is opgevallen maar reizigers hebben ook monden, en die monden van reizigers die kunnen heel goed klagen, en ze kunnen zelfs vragen stellen, en aangezien dat dagelijks voorkomt dat reizigers die monden gebruiken, kan ik toch een aardig beeld scheppen over wat ik dagelijks tegenkom.
En ik heb verder ook nergens gesteld dat er geen problemen zijn, ik heb alleen aangegeven dat wat ik over het algemeen tegenkom gebruikersfouten zijn, en betrekkelijk weinig technische.
Daarnaast is het ook nog zo dat een heel groot deel van de reizigers geen spontaan orgasme krijgen van zoveel mogelijk producten op hun kaart, zoals een aantal OV-freaks.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 553
Lid geworden op: Ma 01 Aug 2011, 19:03

Re: Kwartaalrapportage OV Loket: veel klachten vervoerbewijz

Berichtdoor Tristan » Zo 13 Mei 2012, 09:07

Men is er ook niet mee eens dat ze, als een soort foie gras-gans, de ov-chipkaart door de strot geduwd hebben gekregen. Het was slikken of stikken.

Als er een referendum was gehouden met de vraag of de ov-chipkaart ingevoerd moest worden, zou (met een voorzichtige schatting) zo'n 70 % TEGEN gestemd hebben.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31440
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Kwartaalrapportage OV Loket: veel klachten vervoerbewijz

Berichtdoor Suus » Zo 13 Mei 2012, 09:23

We kunnen toch niet voor alles een referendum gaan houden, dan zal er nooit wat veranderen :X
Laatst gewijzigd door Suus op Zo 13 Mei 2012, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Kwartaalrapportage OV Loket: veel klachten vervoerbewijz

Berichtdoor Vinny » Zo 13 Mei 2012, 09:55

Inderdaad. Mensen zijn gewoon aartsconservatief ;)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

huibf
Berichten: 2515
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Kwartaalrapportage OV Loket: veel klachten vervoerbewijz

Berichtdoor huibf » Zo 13 Mei 2012, 10:20

Kuba schreef:
Vinny schreef:Drugsdealerfilosofie: eerst iemand verslaafd maken alvorens echte prijzen te rekenen...
In België zijn ze de bevolking dan wel heel lang verslaafd aan het maken...
€1,60 voor een enkeltje Tilburg - Sint Niklaas via Turnhout en Antwerpen *bus*


Die prijzen zijn zot. Je bent ook voor 1.60 vanuit Achel in Brussel.

Maarja met de lijn gaat het ook niet al te best...

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31440
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Kwartaalrapportage OV Loket: veel klachten vervoerbewijz

Berichtdoor Suus » Zo 13 Mei 2012, 11:10

De Lijn draait een miljoenenverlies en weet slechts 15% van haar uitgaven gedekt met de inkomsten over hun diensten. Daarmee draait de belastingbetaler uiteindelijk op voor voorzieningen die blijkbaar niet zo gebruikt worden als voorzien.

Bovendien ondermijnen ze op veel plekken de positie van de trein in het stelsel van openbaar vervoer door parallele lijnvoering aan te bieden tegen absolute bodemprijzen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Kwartaalrapportage OV Loket: veel klachten vervoerbewijz

Berichtdoor Vinny » Zo 13 Mei 2012, 12:05

Je moet je daar niet door tegen laten houden. 8-) Pakken wat je pakken kan :twisted:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast