Dat is niet helemaal waar, de kritiek op de verkeersleiding en het infrastructuurbeheer dateert uit de jaren '90 en toen bestond ProRail nog niet.erjeebee schreef:In den beginne van Prorail werd echt niet elk incident opgeblazen, maar als er maar genoeg incidenten zijn dan krijg je vanzelf de aandacht op je. Maar de infra hoort in handen van de overheid te zijn.

En hoe komt dat? ook puur en alleen vanwege de extra eisen die die regionale overheden hebben afgedwongen op die lijnen, als die eisen niet gesteld waren vraag ik me af of die extra kwaliteit er ook zou zijn.Vinny schreef:Veolia en Arriva weten met hun C1000 mentaliteit echter wel een product neer te zetten. De reizigersgroei op de regionale spoorlijnen laat zien dat de NS jaren lang de boel heeft laten verslonzen. Ben het met je eens dat privatisering geen wondermiddel is. Maar het is zeker beter dan subsidieslurpende overheidsmonopolisten.

Natuurlijk, tot blijkt dat de kosten hoger zijn als de prijs waarvoor de concessie is gegund, dan komen er andere problemen om de hoek kijken. Bovendien wil ik wel eens zien hoe het er landelijk uit gaat zien als er nergens meer een conducteur op de trein zit. (nou wil het liever niet zien, en vele reizigers met mij ook niet)Klaasje schreef:Het is heel simpel.. Als de kosten gedrukt worden dan kan je meer rijden. Meer rijden wordt meer als kwaliteit gezien dan een conducteur op de trein of een toilet. Dat is dan de conclusie die we dan misschien wel kunnen trekken.

Bee schreef:Niet dat het terecht is, maar dat boeit de conducteurs niet, op deze manier zorgen ze voor werkgelegenheid

Ennes schreef:Bovendien wil ik wel eens zien hoe het er landelijk uit gaat zien als er nergens meer een conducteur op de trein zit

Keer terug naar OV in Geheel Nederland
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast