Pagina 2 van 2

Re: Brandbrief vervoerders over duurder woon-werkverkeer

Geplaatst: do 24 mei 2012, 11:29
door Tom
Spoorverdubbeling heeft op een aantal plaatsen meer prioriteit dan elektrificatie, al zou het natuurlijk mooi zijn als op den duur het hele spoorwegnet is voorzien van een bovenleiding. Zeker op lijnen als Arnhem-Winterswijk en Nijmegen-Roermond kan er dan als gevolg van die spoorverdubbeling ook een sneltrein worden aangeboden, zodat de trein in ieder geval qua reistijd kan gaan concurreren met de auto. Daar is nu namelijk geen sprake van.

Re: Brandbrief vervoerders over duurder woon-werkverkeer

Geplaatst: do 24 mei 2012, 17:35
door deadlock
Bee schreef:Dat ben ik met je eens, zeker de lijnen Arnhem - Winterswijk en Groningen - Leeuwarden hadden allang een bovenleiding moeten hebben maar sommige mensen vinden dat de investering daarin niet terugverdiend kan worden ofzoiets :')

In Belgiƫ worden er nog steeds nieuwe spoorlijnen van bovenleiding voorzien, blijkbaar ziet men er daar wel het nut van in. Ze zijn nu bezig met Herentals - Mol, maar ik weet bijna zeker dat het daar niet bij gaat blijven :wink:
Dat ligt toch helemaal op zijn gat?

Re: Brandbrief vervoerders over duurder woon-werkverkeer

Geplaatst: do 24 mei 2012, 18:39
door fogeltje
Bee schreef:Als je op tijd begint kan je klaar zijn op het moment dat Veolia het veld ruimt of de nieuwe concessie wint :)
Daar dacht ik ook aan, zolang Veolia daar nog zit moet je dat toch niet doen. Als je dat al doet dan moet je dat opnemen in het nieuwe bestek zodat er ook meteen EMU's gaan rijden en de vervoerder niet met het vraagstuk zit wat met zijn oude diesels te doen.

Re: Brandbrief vervoerders over duurder woon-werkverkeer

Geplaatst: do 24 mei 2012, 22:35
door Raymond
NS vreest leegloop treinen door Lenteakkoord
Uitgegeven: 24 mei 2012 05:15
Laatste update: 24 mei 2012 05:18


RIJSWIJK - De NS vreest dat treinreizigers door afspraken in het Lenteakkoord vaker met de auto naar hun werk gaan. Dat heeft de NS donderdag aan het ANP laten weten.

In het begrotingsakkoord is bepaald dat de onbelaste reiskostenvergoeding afgeschaft wordt. De NS denkt dat dit reizigers met een vast abonnement gemiddeld meer dan 100 euro per maand gaat kosten.

Lees verder