Kruidvat BUSdagkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Dagren »

N-ster weekabonnementen zijn toch alleen nog maar voor reductiegerechtigden te koop?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door fogeltje »

Even wat anders: ik hoop dat chauffeurs voldoende ingelicht zijn/worden over deze kaart. Ik zie echter de bui al hangen dat op 7 juli de chauffeur mij gewoon een kaartje laat kopen of op de OVC laat reizen omdat hij niks kan met de pas die ik hem laat zien...vooral ingehuurde chauffeurs of bij onderaannemers zoals OAD. Die worden vaak slecht/niet ingelicht. En ik kan het geen enkele chauffeur kwalijk nemen als hij mij laat betalen omdat ze geen voorlichting van hun baas krijgen (naja, hoewel je als chauffeur natuurlijk de instelling kunt hebben "je gaat maar mee, maar het is op eigen risico als er controle optreed").
"Een touringcar is geen bus"
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Dagren »

fogeltje schreef:Even wat anders: ik hoop dat chauffeurs voldoende ingelicht zijn/worden over deze kaart. Ik zie echter de bui al hangen dat op 7 juli de chauffeur mij gewoon een kaartje laat kopen of op de OVC laat reizen omdat hij niks kan met de pas die ik hem laat zien...vooral ingehuurde chauffeurs of bij onderaannemers zoals OAD. Die worden vaak slecht/niet ingelicht. En ik kan het geen enkele chauffeur kwalijk nemen als hij mij laat betalen omdat ze geen voorlichting van hun baas krijgen (naja, hoewel je als chauffeur natuurlijk de instelling kunt hebben "je gaat maar mee, maar het is op eigen risico als er controle optreed").
Het ligt ook niet altijd aan de baas, het gebeurt ook vaak zat dat een chauffeur wel voorlichting krijgt maar er niet naar om kijkt. En elke chauffeur persoonlijk alles uit komen leggen lijkt mij lastig.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door fogeltje »

Ook dat is mogelijk. Voor de reiziger is het resultaat hetzelfde. En hoewel elke chauffeur een op een spreken inderdaad niet te doen is denk dat de baas wel genoeg kan doen om te proberen de dingen bij de chauffeurs duidelijk te krijgen.

Als een chauffeur mij niet laat reizen op die pas in de genoemde periode, dan gaat er hoe dan ook een klachtenformulier met restitutieverzoek richting de vervoerder. En die zal wel uitzoeken wiens schuld het was: baas of chauffeur.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Ook dat is mogelijk. Voor de reiziger is het resultaat hetzelfde. En hoewel elke chauffeur een op een spreken inderdaad niet te doen is denk dat de baas wel genoeg kan doen om te proberen de dingen bij de chauffeurs duidelijk te krijgen.

Als een chauffeur mij niet laat reizen op die pas in de genoemde periode, dan gaat er hoe dan ook een klachtenformulier met restitutieverzoek richting de vervoerder. En die zal wel uitzoeken wiens schuld het was: baas of chauffeur.
Ik ben van mening (overigens in elk beroep) zich zelf een beetje op de hoogte stelt van de zaken in hem zijn business.
Ik kan het dan ook niet begrijpen als een chauffeur nog niet van de Weekendpas heeft gehoord....

Overigens zal ik de bus niet uitgaan en gewoon blijven zitten. Als hij dan niet rijdt dan heeft hij (en de medereizigers gewoon pech) en dan contact hij maar de baas.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Dagren »

Gewoon even met de centrale laten bellen. Mocht hij dat weigeren en totaal niet mee willen werken, zijn de meeste vervoerders wel bereid tot een compensatie wanneer je een klacht erover indiend.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:Ook dat is mogelijk. Voor de reiziger is het resultaat hetzelfde. En hoewel elke chauffeur een op een spreken inderdaad niet te doen is denk dat de baas wel genoeg kan doen om te proberen de dingen bij de chauffeurs duidelijk te krijgen.

Als een chauffeur mij niet laat reizen op die pas in de genoemde periode, dan gaat er hoe dan ook een klachtenformulier met restitutieverzoek richting de vervoerder. En die zal wel uitzoeken wiens schuld het was: baas of chauffeur.
Ik ben van mening (overigens in elk beroep) zich zelf een beetje op de hoogte stelt van de zaken in hem zijn business.
Ik kan het dan ook niet begrijpen als een chauffeur nog niet van de Weekendpas heeft gehoord....

Overigens zal ik de bus niet uitgaan en gewoon blijven zitten. Als hij dan niet rijdt dan heeft hij (en de medereizigers gewoon pech) en dan contact hij maar de baas.
Oh ik laat me ook zeker niet de bus uit zetten. Dan haalt hij er maar de politie bij. Of ik de bus ophoudt hangt ervan waar ik heen ga. Maar als ik alle tijd heb, dan heb ik volstrekt geen enkel probleem om te gaan zitten.
"Een touringcar is geen bus"
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Tristan »

fogeltje schreef: Ik zie echter de bui al hangen dat op 7 juli de chauffeur mij gewoon een kaartje laat kopen of op de OVC laat reizen omdat hij niks kan met de pas die ik hem laat zien...
Toen er in december 2011 in Zuid-Holland een soortgelijke actie was: één persoon reist op de chipkaart en de reisgenoot van deze persoon reist gratis op een uitgeprinte voucher, waren er veel chauffeurs ook niet van op de hoogte.

Er is wel een verschil in de promotie van beide acties: de actie van jijenikreizen.nl (zie hierboven) werd nauwelijks gepromoot, eigenlijk alleen maar in flyers die in de bussen hingen/lagen.
De OV Weekendpas is aangekondigd in de folder, in radio- en tv-spotjes en in de nieuwsbrief van Kruidvat en op de zijkanten van veel bussen.

Kortom: men kan en MOET wel van deze actie op de hoogte zijn.

Een tip van mijn kant als je over de kennis van buschauffeurs twijfelt: neem de voucher, waar de pas in heeft gezeten, iedere reis mee en als er een chauffeur twijfelt, laat je hem/haar die voucher zien.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Suus »

Ik snap überhaupt niet dat je je daar vooraf druk over gaat maken, niet zo druk maken, alles komt vanzelf op zijn pootjes terecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Ik snap überhaupt niet dat je je daar vooraf druk over gaat maken, niet zo druk maken, alles komt vanzelf op zijn pootjes terecht.
Ik mag me druk maken over van alles en nog wat als ik dat wil. Je raakt altijd verzand in eindeloze discussies met chauffeurs als die niet bekend zijn met vervoerbewijzen. Ik heb een chauffeur ooit een Connexxion dagkaart (van klantenservice) voorgeschoteld. Hij heeft er niks van gezegd maar het ding wel aandachtig bekeken. Ik weet vrijwel zeker dat hij nog nooit eerder zo een ding gezien had of op de hoogte was van het bestaan.

Gezien ik veel mijn lijn 99 reis kan dat vooral bij de OAD chauffeurs wel degelijk een probleem opleveren, die zijn meestal de laatste die ergens van op de hoogte worden gesteld (en in tegenstelling tot andere chauffeurs kunnen die het niet even aan hun baas vragen, want die weet het zelf niet).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Vinny »

Ik heb een chauffeur ooit een Connexxion dagkaart (van klantenservice) voorgeschoteld. Hij heeft er niks van gezegd maar het ding wel aandachtig bekeken
Dat heb ik ook meegemaakt. Maar het leverde wel gezellige gesprekken op :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Meltrain »

Ik heb in 2008 ook een controleur van de HTM gehad die mijn ZomerZwerfKaart niet herkende ("Maar meneer, hier staat zone 5314, dat is in Rotterdam, dan is hij hier niet geldig." "Zucht. :roll: ").
Gelukkig herkende zijn collega de kaart wel en legde die de eerste controleur uit wat de ZZK is en kon ik verder reizen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
sjakie71
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 14:28

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door sjakie71 »

Tja, dat zie ik ook nog wel gebeuren dat vooral de eerste dag veel chauffeurs met vraagtekens naar de pas zullen kijken..
Idd, jaren terug ook hetzelfde heel wat keren meegemaakt met de ZomerzwerfKaart dat óf chauffeurs hem niet herkenden, óf dat chauffeurs van CXX beweerden dat ze bij hun niet meer geldig waren.. (aangezien CXX de kaarten om een duistere reden niet meer verkocht, maar ze daarbij nog wel degelijk geldig waren bij CXX!)
Dat leverde dan altijd wel weer een discussie op. Maar aangezien ik redelijk op de hoogte ben van de landelijke vervoersbewijzen, kon ik toch altijd met een zeker gevoel van zelfvertrouwen de chauffeur overtuigen. Werd meestal ook wel gewaardeerd met als gevolg een plaats voorin op de 'spreekstoel' :mrgreen:

Maar ik kan me voorstellen dat het door veel mensen als onaangenaam wordt ervaren indien een GELDIG vervoersbewijs kan worden geweigerd wegens onbekendheid bij de chauffeurs, en je dan bij elke volgende bus toch met een minder prettig gevoel instapt, omdat je voorziet dat je wéér in de 'verdediging' moet..

Het had misschien dan ook beter geweest om de pas als een wegwerp-OVC uit te brengen.. Dat voorkomt discussies (en dus tijd!). Dan is het alleen bliep! en doorlopen. Al dan mét of zónder verplichting om uit te checken..
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door fogeltje »

Vinny schreef:
Ik heb een chauffeur ooit een Connexxion dagkaart (van klantenservice) voorgeschoteld. Hij heeft er niks van gezegd maar het ding wel aandachtig bekeken
Dat heb ik ook meegemaakt. Maar het leverde wel gezellige gesprekken op :)
Dat deed het in mijn geval ook :) Volgens mij was die chauffeur daarna stukken wijzer in zaken van vervoersbewijzen :') Hij vroeg overigens hoe lang die dingen "houdbaar" waren. Ik zei dat er een vervaldatum op de achterkant stond en dat hij dat wel even mocht zien. Hij geloofde verder wel dat de kaart nog geldig was.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door fogeltje »

Ik ben benieuwd straks. Heb de "verpakking" met de voorwaarden en uitleg in ieder geval in mijn rugzak zitten, dat kan ik de chauffeur nog altijd onder zijn neus duwen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door fogeltje »

Aan de reactie van de chauffeur te zien had hij geen flauw idee wat ik hem liet zien maar gaf er ook niks om.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Daniel »

Tja, was vast de eerste keer dat 'ie hem zag :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door fogeltje »

Denk het wel. In Lieshout stapte er ook iemand mee in, toen keek hij er al niet meer naar.
"Een touringcar is geen bus"
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Ronald »

Bij mij herkenden ze 'm tot nu toe allemaal. In Qliner 315 vroeg de chauffeur zelfs of de achterkant wel ingevuld was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Daniel »

Ook in Nieuwegein en Utrecht deed men niet moeilijk, maargoed, daar lag ook alle chipkaartapparatuur plat op de tramvervangende lijnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door Milco »

In buurtbussen is de pas toch ook gewoon geldig, net als Qliners?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door fogeltje »

Milco1995 schreef:In buurtbussen is de pas toch ook gewoon geldig, net als Qliners?
Er worden geen uitzonderingen genoemd, dus ik denk dat je er wel van uit mag gaan.

De chauffeur op de weg naar huis leek ook bekend te zijn met het kaartje. Hoefde achterkant niet te tonen maar hij keek niet verbaasd of iets dergelijks. Ik heb overigens maar een paar gezien. Op de heenweg 1 persoon naast mij (van ongeveer tien reizigers totaal) en op de terugweg twee of drie personen naast mij (bus zat toen iets voller). En zeker de helft van de reizigers reisden op saldo vol tarief of kochten een RIT kaartje.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door fogeltje »

Vandaag ging het een stuk soepeler (ook al gaven de OAD chauffeurs in de 99 er niks om, Infoxx scheen een storing te hebben en ze rijden op zondag slechts met één bus alle ritten dus iedereen reed op die ritten vandaag toch gratis), de eerste Hermes keek ook naar de achterkant om te kijken of die ingevuld was. Ik zag vandaag ook meer van die kaarten langskomen.

Beetje jammer dat lijn 99 toch gratis was, nu heb ik die kaart er nog niet uit :P
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door huibf »

Beetje dom van Breng op te blijven rijden met die bus. Op zondag is er zat materieel over. En dan huilen dat men zoweinig inkomsten heeft.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat BUSdagkaart

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Beetje dom van Breng op te blijven rijden met die bus. Op zondag is er zat materieel over. En dan huilen dat men zoweinig inkomsten heeft.
Tja, bij OAD zullen ze er weinig om geven denk ik. Ik weet niet hoe dat contract geregeld is, mogelijk is OAD, mogelijk krijgen ze een vast bedrag per rit en gaat het geld van de kaartverkoop naar Novio. Het kan ook zijn dat het een grotere storing was en dat alle bussen een probleem hadden of dat de overige bussen hun info nog niet geladen hebben...hoewel ze dat bij voortaan bij OAD zelf kunnen (Infoxx uitlezen etc).

Het kan iig wel, ik heb wel eens in Zeeland bij OAD moeten overstappen op een andere bus, maar die bus had toen iets anders en dat was op een doordeweekse dag. Op zondag staan inderdaad vier van de vijf bussen te slapen, dan kan één bus de dienst verzorgen.

Dit maakte het in- en uitstappen overigens lekker snel :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten