UTRECHT - Het papieren treinkaartje blijft tot het najaar van 2013 bestaan. Aanvankelijk zouden de Nederlandse Spoorwegen het papieren kaartje vervangen door reizen op saldo met de ov-chipkaart.
De NS kiest er nu voor om de treinreiziger meer tijd te geven aan de chipkaart te wennen. ''De klant bepaalt het tempo waarin we dat doen'', aldus een woordvoerder van de spoorwegen dinsdag.
Bron
Er staat verderop in het artikel weer iets wat niet klopt:
Dat hoeft per 1 juni al niet meer, want je kan nu al een meereiskortingsproduct op je kaart zetten als je met iemand meereist.Begin 2013 zal de NS de voordeelurenkaarten, waarmee reizigers na 9 uur met 40 procent korting kunnen reizen, helemaal omzetten op de ov-chipkaart. Wie met de houder van zo'n voordeelkaart meereist, moet nu nog een papieren reductiekaartje. Dat hoeft volgend jaar niet meer.
Verder vraag hoe ze de kosten van een chipkaart à €7,50 kunnen verantwoorden als een wegwerpkaart niks extra's (gaat) kosten.
En of de stations van Amsterdam, Rotterdam en Utrecht na de verbouwing wel "dicht" gaan.