SocialCoupé
SocialCoupé
http://www.socialcoupe.nl/
Dit is een initiatief van studenten waarbij de laatste bak van een trein wordt bestempeld als SocialCoupé, de tegenhanger van de Stiltecoupé.
Grappig alternatief, vooral aangezien reizigers zich afsluiten van de rest van de omgeving met een gratis 'krant' of beeldscherm.
Dit is een initiatief van studenten waarbij de laatste bak van een trein wordt bestempeld als SocialCoupé, de tegenhanger van de Stiltecoupé.
Grappig alternatief, vooral aangezien reizigers zich afsluiten van de rest van de omgeving met een gratis 'krant' of beeldscherm.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: SocialCoupé
dat heeft de Conx toch al geprobeerd met zijn ''scholierenkot'' oid in de blauwe treintjes Valleilijn?
Er zijn her en der dezelfde initiatieven. In de regio London zijn er ooit (of mogelijk nog wel) cursussen en lezingen voor geinteresseerden in sommige wagons van drukbezet met vaste reizigers forensentreinen.
NS voert momenteel nogal veel actie om boven stil-onder kletsen erin te rammen-alleen zijn de meeste wagons nog geheel niet aangepast. En onder zit je meest in busrijen en boven in 4-hoekjes, dus dat is juist tegengesteld.
Er zijn her en der dezelfde initiatieven. In de regio London zijn er ooit (of mogelijk nog wel) cursussen en lezingen voor geinteresseerden in sommige wagons van drukbezet met vaste reizigers forensentreinen.
NS voert momenteel nogal veel actie om boven stil-onder kletsen erin te rammen-alleen zijn de meeste wagons nog geheel niet aangepast. En onder zit je meest in busrijen en boven in 4-hoekjes, dus dat is juist tegengesteld.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: SocialCoupé
Ik denk dat het voor de NS goedkoper is om de stiltecoupes af te schaffen of om ze bij de VIRM beneden te plaatsen i.p.v. boven. Het omwisselen van de positie van de stiltecoupes gaat sneller en is goedkopper dan stoelen omdraaien. Nee, ik heb liever een socialcoupe dan een stiltecoupe. Een trein is voor iedereen openbaar (met een geldig vervoersbewijs) en ik vind het belachelijk om mensen te "dwingen" stil te zijn tijdens de treinreis.
Re: SocialCoupé
Stiltecoupees in Nederland lijkt geen haalbare kaart.
Waar dit bijvoorbeeld in landen als Zwitserland heel goed gaat, gaat het bij ons niet lukken.
We denken altijd onze lawaaitoeter open te moeten hebben staan.
Waar dit bijvoorbeeld in landen als Zwitserland heel goed gaat, gaat het bij ons niet lukken.
We denken altijd onze lawaaitoeter open te moeten hebben staan.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: SocialCoupé
Als je een "praatcoupé" zou invoeren moet daar wel tegenover staan dat het dan in de rest van de trein rustig is. Als je overal geluid mag maken heeft een speciale coupé waarin je geluid mag maken toch geen nut?Michael 1988 schreef:Nee, ik heb liever een socialcoupe dan een stiltecoupe. Een trein is voor iedereen openbaar (met een geldig vervoersbewijs) en ik vind het belachelijk om mensen te "dwingen" stil te zijn tijdens de treinreis.
en ik vind het belachelijk om mensen te "dwingen" het lawaai van anderen aan te moeten horen.Michael 1988 schreef:en ik vind het belachelijk om mensen te "dwingen" stil te zijn tijdens de treinreis.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: SocialCoupé
Eens met thijs. Er is sowieso geen sprake van dwang, je hebt namelijk de keuze om wel of niet in een stiltecoupé te gaan zitten.
Ik zelf kies er graag voor, ik hoef geen kibbelende meisjes van 15 aan te horen die geen volumebeheersing hebben terwijl ik rustig een verslag lees.
Ik zelf kies er graag voor, ik hoef geen kibbelende meisjes van 15 aan te horen die geen volumebeheersing hebben terwijl ik rustig een verslag lees.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: SocialCoupé
Misschien suggereren ze daarmee dat mensen bij elkaar op schoot moeten gaan zitten. Sociaal gedrag en er passen meer mensen in de trein!midnet schreef:NS voert momenteel nogal veel actie om boven stil-onder kletsen erin te rammen-alleen zijn de meeste wagons nog geheel niet aangepast. En onder zit je meest in busrijen en boven in 4-hoekjes, dus dat is juist tegengesteld.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: SocialCoupé
En dan heb je de dus de keuze om de auto of een taxi te pakken. Niemand dwingt wie dan ook om naar lawaai van anderen te luisteren. Maar openbaar vervoer is voor iedereen en iedereen heeft andere voorkeuren. Als je verschillende groepen een beetje tegemoet kunt komen met enkele stiltecoupés (in de tweede klasse, niet iedereen kan zich die eerste klasse veroorloven) dan vind ik dat best. Ik zelf vind het ook soms prettig om rustig in de trein te zitten, maar ik stoor er me er niet aan als een zooi meiden de hele tijd in hun telefoon aan het praten is...tenzij ik een migraine heb natuurlijk.Dagren schreef:Eens met thijs. Er is sowieso geen sprake van dwang, je hebt namelijk de keuze om wel of niet in een stiltecoupé te gaan zitten.
Ik zelf kies er graag voor, ik hoef geen kibbelende meisjes van 15 aan te horen die geen volumebeheersing hebben terwijl ik rustig een verslag lees.
"Een touringcar is geen bus"
Re: SocialCoupé
Dat betwijfel ik. Dit lijkt mij een "het gras is groener.." verhaal. In Zwitserland heb je net zulke luidruchtige roeptoeters als in Nederland. Daar zullen vast een hoop Zwitsers ook hun mond niet gehouden hebben toen stiltecoupes nieuw waren.isadora schreef:Stiltecoupees in Nederland lijkt geen haalbare kaart.
Waar dit bijvoorbeeld in landen als Zwitserland heel goed gaat, gaat het bij ons niet lukken.
We denken altijd onze lawaaitoeter open te moeten hebben staan.
Re: SocialCoupé
Ik denk niet dat de politie het heel tof vind als ik zonder rijbewijs achter het stuur het e.e.a. ga zitten lezen. ;)fogeltje schreef:En dan heb je de dus de keuze om de auto of een taxi te pakken. Niemand dwingt wie dan ook om naar lawaai van anderen te luisteren. Maar openbaar vervoer is voor iedereen en iedereen heeft andere voorkeuren. Als je verschillende groepen een beetje tegemoet kunt komen met enkele stiltecoupés (in de tweede klasse, niet iedereen kan zich die eerste klasse veroorloven) dan vind ik dat best. Ik zelf vind het ook soms prettig om rustig in de trein te zitten, maar ik stoor er me er niet aan als een zooi meiden de hele tijd in hun telefoon aan het praten is...tenzij ik een migraine heb natuurlijk.Dagren schreef:Eens met thijs. Er is sowieso geen sprake van dwang, je hebt namelijk de keuze om wel of niet in een stiltecoupé te gaan zitten.
Ik zelf kies er graag voor, ik hoef geen kibbelende meisjes van 15 aan te horen die geen volumebeheersing hebben terwijl ik rustig een verslag lees.
Re: SocialCoupé
Tot zo ver de theorie ;)Dagren schreef:Eens met thijs. Er is sowieso geen sprake van dwang, je hebt namelijk de keuze om wel of niet in een stiltecoupé te gaan zitten.
Re: SocialCoupé
Ben benieuwd hoe ze dat doen bij kopmaken Gaat dan de hele kwebbelkermis naar de andere kant van de trein rennen of zo? _O-VIRM schreef:http://www.socialcoupe.nl/
Dit is een initiatief van studenten waarbij de laatste bak van een trein wordt bestempeld als SocialCoupé, de tegenhanger van de Stiltecoupé.
Grappig alternatief, vooral aangezien reizigers zich afsluiten van de rest van de omgeving met een gratis 'krant' of beeldscherm.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: SocialCoupé
Zolang je alleen maar achter het stuur zit zal de politie het een worst wezen. Als je ook daadwerkelijk gaat rijden is wellicht een ander ;)Dagren schreef:Ik denk niet dat de politie het heel tof vind als ik zonder rijbewijs achter het stuur het e.e.a. ga zitten lezen. ;)fogeltje schreef:En dan heb je de dus de keuze om de auto of een taxi te pakken. Niemand dwingt wie dan ook om naar lawaai van anderen te luisteren. Maar openbaar vervoer is voor iedereen en iedereen heeft andere voorkeuren. Als je verschillende groepen een beetje tegemoet kunt komen met enkele stiltecoupés (in de tweede klasse, niet iedereen kan zich die eerste klasse veroorloven) dan vind ik dat best. Ik zelf vind het ook soms prettig om rustig in de trein te zitten, maar ik stoor er me er niet aan als een zooi meiden de hele tijd in hun telefoon aan het praten is...tenzij ik een migraine heb natuurlijk.Dagren schreef:Eens met thijs. Er is sowieso geen sprake van dwang, je hebt namelijk de keuze om wel of niet in een stiltecoupé te gaan zitten.
Ik zelf kies er graag voor, ik hoef geen kibbelende meisjes van 15 aan te horen die geen volumebeheersing hebben terwijl ik rustig een verslag lees.
"Een touringcar is geen bus"
Re: SocialCoupé
Dat komt niet dermate veel voor in de reguliere dienstregeling om daar een punt van te maken. Ik hoop wel dat de NS gaat nadenken over de stoelopstelling. Geen tegenover elkaar staande bankjes in de stiltecoupes en wel in de niet stiltecoupes.Fles schreef:Ben benieuwd hoe ze dat doen bij kopmaken Gaat dan de hele kwebbelkermis naar de andere kant van de trein rennen of zo? _O-VIRM schreef:http://www.socialcoupe.nl/
Dit is een initiatief van studenten waarbij de laatste bak van een trein wordt bestempeld als SocialCoupé, de tegenhanger van de Stiltecoupé.
Grappig alternatief, vooral aangezien reizigers zich afsluiten van de rest van de omgeving met een gratis 'krant' of beeldscherm.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: SocialCoupé
Wel jammer dat de laatste bak van ICM-IV volledig stiltecoupé is ;).
Re: SocialCoupé
Is het minder erg als ik me afsluit in een krant waarvoor ik betaal?
Re: SocialCoupé
Tuurlijk wel. De Noordoost in Utrecht, s3000 en s3100 in ArnhemVinny schreef:Dat komt niet dermate veel voor in de reguliere dienstregeling om daar een punt van te maken.Fles schreef:Ben benieuwd hoe ze dat doen bij kopmaken Gaat dan de hele kwebbelkermis naar de andere kant van de trein rennen of zo? _O-
Re: SocialCoupé
Hier staan overigens de trajecten die aangedaan worden.
Rotterdam staat er helaas niet tussen. :(
Rotterdam staat er helaas niet tussen. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: SocialCoupé
In Utrecht loopt de trein toch leeg. Toen ooit de IC via Breukelen en de Bijmer reed wegens een ontsporing bleek er anderhalve man en een paardenkop in te zitten. Kortom geen enkel probleem dus...Fles schreef:Tuurlijk wel. De Noordoost in Utrecht, s3000 en s3100 in ArnhemVinny schreef:Dat komt niet dermate veel voor in de reguliere dienstregeling om daar een punt van te maken.Fles schreef:Ben benieuwd hoe ze dat doen bij kopmaken Gaat dan de hele kwebbelkermis naar de andere kant van de trein rennen of zo? _O-
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: SocialCoupé
Volstrekt niet terzake doend "argument". Het gaat juist om de mensen die WEL in die trein blijven zitten. Wat ben je toch een idioot af en toe he.Vinny schreef:In Utrecht loopt de trein toch leeg. Toen ooit de IC via Breukelen en de Bijmer reed wegens een ontsporing bleek er anderhalve man en een paardenkop in te zitten. Kortom geen enkel probleem dus...
Re: SocialCoupé
Echt wat een kolderieke nerd opmering Fles. Dit is een leuk initiatief van studenten dat je niet meteen de grond moet inboren omdat ze te weinig hebben na gedacht over iets futiels als kopmaken..
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: SocialCoupé
Kolderieke nerd opmerking? Nee jij bent lekker.
Zij hebben een initiatief wat plaatsvindt in de ACHTERSTE bak van een trein.
Ik vraag me af hoe dat gaat als de achterste bak ineens de voorste bak wordt.
Ik vraag me dat gewoon af.
Dan hoeft er niet eoa dakhaas te komen met "ja maar dat gebeurt bijna nooit" wat op zich niet zo is.
Wat is er mis mee om te zeggen "ja de trein staat daar 10 minuten stil, dan rennen we naar de andere kant" OF "nee dat gebeurt zo weinig, dan blijven we aan dezelfde kant zitten"? Wat is daar mis mee? Waarom moet dat meteen een "kolderieke nerd opmerking" genoemd worden?
ik stel een vraag en als jij het antwoord daar niet op weet hou je je gewoon stil.
Zij hebben een initiatief wat plaatsvindt in de ACHTERSTE bak van een trein.
Ik vraag me af hoe dat gaat als de achterste bak ineens de voorste bak wordt.
Ik vraag me dat gewoon af.
Dan hoeft er niet eoa dakhaas te komen met "ja maar dat gebeurt bijna nooit" wat op zich niet zo is.
Wat is er mis mee om te zeggen "ja de trein staat daar 10 minuten stil, dan rennen we naar de andere kant" OF "nee dat gebeurt zo weinig, dan blijven we aan dezelfde kant zitten"? Wat is daar mis mee? Waarom moet dat meteen een "kolderieke nerd opmerking" genoemd worden?
ik stel een vraag en als jij het antwoord daar niet op weet hou je je gewoon stil.
Re: SocialCoupé
Laten we het erop houden dat er op enkele details nog uitwerking nodig is :)
Re: SocialCoupé
Uit het voorgestelde rittenschema blijkt overigens dat het kopmaakprobleem niet zal optreden :D
Hoop paniek om niks dus weer (A)
Hoop paniek om niks dus weer (A)
Re: SocialCoupé
Dat vermoeden had ik dus al (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten