Pagina 5 van 11

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: za 15 sep 2012, 19:15
door Wubbo
Hier het besluit van NS over de detailuitwerking van drgl 2013.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: za 15 sep 2012, 20:02
door Milco
Nu nog afwachten tot het in de reisplanner staat. Het zal er halverwege november wel instaan denk ik?

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: za 15 sep 2012, 20:23
door Suus
Vanaf 12 oktober.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: za 15 sep 2012, 20:26
door Milco
Over 4 weekjes dus. Da's sneller dan verwacht. :)
Hoe weet je dat eigenlijk?

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: za 15 sep 2012, 20:36
door Suus
Omdat vanaf die dag het mogelijk is vanaf alle stations in Nederland tickets richting Belgiƫ te bestellen voor na 9 december. Voor die datum zijn alleen Thalystickets vanaf te bestellen vanaf de stations waar deze stopt.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: za 15 sep 2012, 20:37
door Thom91
Er werd in het begin gerept om de s2000 en s2800 tot 11 uur te laten rijden ipv 10 uur en 'op zondagchtend om 9 uur al te gaan opstarten ipv 12 uur. Ik lees daar niks over in de brief. Gaat wel/niet door?

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: za 15 sep 2012, 21:16
door Klaasje
Koop eens een bril zou ik zeggen. Er staat nl. dat NS dat niet gaat doen. Het zou om "maar 750" reizigers gaan die geconfronteerd worden met een langere overstap of een sprinter.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: zo 16 sep 2012, 09:40
door Thom91
Het staat gewoon vaag geformuleerd..

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: zo 16 sep 2012, 12:15
door Meltrain
Thom91 schreef:Er werd in het begin gerept om de s2000 en s2800 tot 11 uur te laten rijden ipv 10 uur en 'op zondagchtend om 9 uur al te gaan opstarten ipv 12 uur. Ik lees daar niks over in de brief. Gaat wel/niet door?
Nee, de laatste planning was om deze op die tijdstippen alleen tussen Den Haag resp. Rotterdam en Gouda te laten rijden, waarbij er in Gouda een overstapmogelijkheid zou zijn.
Of dat plan niet doorgaat, wordt niet expliciet vermeld.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: zo 16 sep 2012, 14:01
door Klaasje
Dat is het weekend. 's avonds krijg je het ene kwartier een trein naar Rotterdam en het andere kwartier een trein naar Den Haag.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: zo 16 sep 2012, 15:43
door Meltrain
Dan mag ik hopen dat de IC naar Rotterdam op Rtd tenminste wel een mooie aansluiting geeft op de s5100 richting Dordrecht.
Anders mag ik (komende vanaf Apeldoorn e.v.) 's avonds behalve op Ut ook op Rtd straks een kwartier staan wachten. :x

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: zo 16 sep 2012, 17:18
door RoelZ1
Die aansluiting blijft behouden. Het is de IC naar Den Haag die 's avonds een kwartier gedraaid wordt, dus de aansluiting op de s5100 blijft behouden (onder voorbehoud dat er niet wordt geschoven met de 5100 natuurlijk).

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: zo 16 sep 2012, 21:54
door Wubbo
Het was ooit wel het plan om met de s5100 een kwartier om te gaan, maar dat is teruggedraaid ivm conflicten met een goederenpad.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: zo 16 sep 2012, 22:06
door Daniel
Bedoel je niet het kwartier om gaan met de Sprinter naar Breda ten zuiden van Dordrecht, die dan als (als ik me niet vergis) 15100 Den Haag Centraal - Breda zou rijden? (In het weekend en 's avonds laat) Dat is iets wat inderdaad niet is doorgegaan.

De s5100 een kwartier om sloopt alleen maar aansluitingen met name 's avonds laat en op zondagmorgen te Rotterdam Centraal, maar zou wel een verbeterde verdeling over het uur opleveren tussen Dordrecht en Roosendaal.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: zo 16 sep 2012, 22:08
door Wubbo
Nee, ik bedoel geen 15100, ik bedoel echt het een kwartier omgaan van beide series. Daardoor zou Fyra versneld kunnen worden naar Breda en zou de s5100 in Roosendaal aansluiting bieden van/naar Vlissingen, maar dat gaat dus nu niet door.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: zo 16 sep 2012, 22:24
door Daniel
Huh, nou volg ik 'm even niet meer... met het omwisselen van de Sprinters naar Breda en Roosendaal zou je de Fyra kunnen versnellen, maar tegelijk heb ik gelezen dat dat idee met de 15100 in het weekend (waardoor je een 30/30 i.p.v. 15/45 dienst op Ddr - Zlw zou krijgen) niet is doorgegaan omdat het conflicteerde met een nieuw sneller pad van de Fyra :? (En die 15100 zou dan juist ook een kwartier verschoven liggen t.o.v. de huidige ligging van de s5000)

Maargoed, alles heeft z'n voors en tegens. Je hebt nu juist consequent altijd een mooie overstap naar Vlissingen vanuit Rotterdam Zuid t/m Zwijndrecht in Dordrecht doordat de s2100 daar de s5100 inhaalt. Die zou als je de boel een kwartier omgooit alleen nog ma-vr overdag mogelijk zijn. Net als dat je nu ook nogsteeds de al sinds jaar en dag geboden overstap s2100 -> s5100 op Dordrecht behoud wat reizigers vanuit Rotterdam een kwartier scheelt.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: ma 17 sep 2012, 13:06
door Meltrain
Aan de andere kant: als de s5100 een kwartier verschoven wordt, heb je ook 's avonds laat (als de s2200 niet meer rijdt) een mooie overstap vanuit Leiden en Amsterdam naar de stations Rotterdam Zuid t/m Zwijndrecht.
Verder krijg je dan ook in het weekend een mooie verbinding (slechts 1 overstap) vanaf Schiphol naar de stations Rotterdam Zuid t/m Zwijndrecht.
Ik hoop echt dat de NS nog eens besluiten om de s5000 's avonds t/m 22:00 en op zaterdag te laten rijden (op zondag is idd niet nodig). Het is redelijk onlogisch dat een station als Sliedrecht Baanhoek op zaterdag gewoon een betere frequentie heeft dan Rotterdam Lombardijen. :?

Maar goed: het plan van de 15100 gaat dus niet door? Vreemd dat ik dat nog niet eerder heb gelezen ergens. :?
En ook wel jammer, want het leverde een forse verbetering op in de daluren, 's avonds en in het weekend.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: do 20 sep 2012, 19:40
door wouter15
Tochjo schreef:Woerden Molenvliet als station komt er voorlopig niet. Wel is men op die plek een keerspoor aan het realiseren, zodat er extra sprinters kunnen rijden tussen Utrecht en Woerden. Die keren dan daar.
Dan word het zeker een sprinter Utrecht - Den Haag C en een sprinter Utrecht - Woerden Molenvliet? Of gaat die extra sprinter nog verder rijden?

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: do 20 sep 2012, 19:48
door Tochjo
Een Sprinter Utrecht-Woerden, inderdaad.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: do 20 sep 2012, 20:03
door Suus
Waarschijnlijk wordt die sprinter in 2016 (dienstregeling 2017) dan alsnog doorgetrokken naar Leiden C.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: do 20 sep 2012, 20:05
door Caspar
Blijft het verlengde stationnement in Amsterdam Sloterdijk voor de s4500 ook in 2013 van kracht?

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: do 20 sep 2012, 20:15
door Klaasje
Waarschijnlijk niet. Dat het nu gebeurd heeft iets te maken met een gebrek aan perroncapaciteit op Amsterdam Cs. Dat komt door de huidige verbouwingen. Als die voorbij zijn dan gaat het weer een beetje op de dienstregeling 2011 lijken qua spoorindeling.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: do 20 sep 2012, 20:46
door Caspar
Al is het nu wel handig dat de s3000 en s4500 tegenover elkaar staan op Asd, waardoor je in veel gevallen nog snel kan overstappen komende vanuit Utrecht :)

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: do 20 sep 2012, 20:50
door Klaasje
Volgens inmiddels verouderde plannen zouden de s1500 -en van de 10B (ri Amf) en 11A (ri Ekz) moeten gaan vertrekken.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: do 20 sep 2012, 21:27
door Suus
Caspar schreef:Al is het nu wel handig dat de s3000 en s4500 tegenover elkaar staan op Asd, waardoor je in veel gevallen nog snel kan overstappen komende vanuit Utrecht :)
Dat heeft meer te maken met de werkzaamheden en het veranderde perrongebruik, eerder dit jaar was die overstap nog onmogelijk, want toen stond de s4500 richting Enkhuizen nog op spoor 13a.