Pagina 3 van 11

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: vr 13 jul 2012, 13:45
door RoelZ1
Klaasje schreef: Het past in het corridordenken omdat een trein die niet keert niet in de weg kan staan..
En om te keren heb je wissels nodig ;). Aangezien ProRail geen wissels meer wilt is het heel logisch om alle series samen te voegen :lol:

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: vr 13 jul 2012, 14:05
door Klaasje
Wanneer wordt de ringbaan Nederland in gebruik genomen? *O*

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: vr 13 jul 2012, 21:45
door Ronald
Bee schreef:De treinen 2550+ worden inderdaad ma-vr de L-trein Puurs - Roosendaal, in het weekend houdt je dan de 2700 als L-trein Antwerpen - Roosendaal.
-o- . Was 'ie nou gekoppeld aan een IC naar Gent of IR naar Brussel, ja dán had je er nog wat meer aan. Maar Puurs...

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: za 14 jul 2012, 00:59
door Vinny
IC Nieuweschans-Puurs. Met dieselloc. Gewoon, omdat het kan :P. (en om zo keerpunten op de tussengelegen knooppunten te besparen). Over Purmerend gesproken, er is te weinig capaciteit om in de ochtendspits zowel reizigers uit West-Friesland als uit Purmerend in dezelfde trein te vervoeren. Voor 2007 was dat ook zo, maar toen merkte niemand dat omdat de stoptrein ook naar Amsterdam Centraal reed. Overigens is Sloterdijk ook Amsterdam. Je kunt daar bijv. Overstappen richting Amsterdam-Zuid, zodat alle stadsdelen van Amsterdam vanuit Purmerend gemakkelijk bereikbaar zijn per ov.

Re: Dienstregeling 2013

Geplaatst: zo 15 jul 2012, 16:58
door deadlock
Klaasje schreef:Welke conducteur zou het in zijn hoofd halen om alle tussenstops op het beginstation om te roepen? :mrgreen: Zeker als je er vanuit gaat dat die trein 's avonds ook nog stoptreinen vervangt op Zwolle - Lelystad en het mij niet vreemd lijkt als die 's avonds ook stoptreinen op Zwolle-Groningen gaat vervangen.. (A)
Dat wordt in de 3600 bij vertrek uit Zwolle eigenlijk altijd wel gedaan.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: zo 15 jul 2012, 17:40
door RoelZ1
Die 16 haltes van de s3600 vallen nog mee in vergelijking met:

Welkom in de Intercity naar Vlissingen-Souburg, Middelburg, Arnemuiden, Goes, Kapelle-Biezelingen, Kruiningen-Yerseke, Krabbendijke, Rilland-Bath, Bergen op Zoom, Roosendaal, Dordrecht, Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS, Den Haag Laan van NOI, Leiden Centraal, Schiphol, Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Almere Centrum, Lelystad Centrum, Dronten, Kampen, Zwolle, Meppel, Steenwijk, Wolvega, Heerenveen, Akkrum, Grou-Jirnsum en eindbestemming Leeuwarden.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: zo 15 jul 2012, 17:49
door Jef400
Het naspreken ervan duurt in ieder geval zo lang dat bij mij de schermbeveiliging erin schiet.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: zo 15 jul 2012, 19:01
door Wubbo
Wat dan weer scheelt is dat hij niet in Dronten en Kampen gaat stoppen :-).

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: zo 15 jul 2012, 19:06
door Daniel
Toch niet? Was oorspronkelijk wel de bedoeling dat die superdalserie ook de Sprinter zou gaan vervangen daar.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: zo 15 jul 2012, 22:49
door JWM
Maar wanneer is het superdal eigenlijk exact? Gaat het om slechts enkele treinen in de late avond of gaat zoiets de hele avond gelden en bijvoorbeeld ook op zondag?

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: zo 15 jul 2012, 22:51
door Daniel
Na 22.00 uur 's avonds en in de ochtend (tot iets van 11 uur) in het weekend moet je dan aan denken. Momenten waarop nu series als de s2800, s2000, s3700 e.d. ook al niet rijden. Al zullen er door de gigantische lengte van een serie als de 12600 rond een uur of zeven 's avonds al wel treinen naar Groningen/Leeuwarden uit Vlissingen vertrekken.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: zo 15 jul 2012, 22:53
door JWM
Maar hoe gaan de aansluitingen er in Leiden bijvoorbeeld straks uitzien? In het superdal is er dan bijvoorbeeld ook geen overstapvrije verbinding Schiphol - Den Haag Centraal meer of een Haarlem - Rotterdam.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: zo 15 jul 2012, 22:57
door Daniel
Volgens een bericht op Somda krijg je een cross-platform tussen de 2100 en de 2600 in Leiden (logisch, want ze worden omgewisseld i.v.m. een conflictsituatie: series zijn er tegelijk zouden in oorspronkelijk plan kruisende rijwegen hebben). Het andere kwartier is alleen een aansluiting van Schiphol naar Rotterdam mogelijk.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: ma 16 jul 2012, 19:53
door Vinny
RoelZ1 schreef:Die 16 haltes van de s3600 vallen nog mee in vergelijking met:

Welkom in de Intercity naar Vlissingen-Souburg, Middelburg, Arnemuiden, Goes, Kapelle-Biezelingen, Kruiningen-Yerseke, Krabbendijke, Rilland-Bath, Bergen op Zoom, Roosendaal, Dordrecht, Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS, Den Haag Laan van NOI, Leiden Centraal, Schiphol, Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Almere Centrum, Lelystad Centrum, Dronten, Kampen, Zwolle, Meppel, Steenwijk, Wolvega, Heerenveen, Akkrum, Grou-Jirnsum en eindbestemming Leeuwarden.
Dat zijn 34 stations. Er zijn dacht ik wel stoptreinseries geweest die meer stations aandeden: Alkmaar-Rotterdam enzo...

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: ma 16 jul 2012, 20:00
door Jef400
Inderdaad ja.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: ma 16 jul 2012, 20:21
door Edwin
Maar in stoptreinen wordt minder omgeroepen vergeleken met ICs. Zeker met de SGM en SLT met de automatische omroepsystemen.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: ma 16 jul 2012, 20:51
door reisthijs
Vinny schreef:Dat zijn 34 stations. Er zijn dacht ik wel stoptreinseries geweest die meer stations aandeden: Alkmaar-Rotterdam enzo...
Alkmaar-Rotterdam dat zijn 25 station, dat valt dus nog wel mee. Van Rhenen naar Heerhugowaard tel ik er 27, voor de voormalie klassieker Utrecht-Leiden-Dordrecht 33. Dus die 34 da's echt wel veel. :wink:

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: ma 16 jul 2012, 21:07
door Vinny
Reed de stoptrein Roosendaal-Den Haag in een ver verleden niet eens door via Leiden, Amsterdam en Weesp naar Utrecht?
De langste treinserie in kilometers moet haast wel een vorm van de s3500 geweest zijn Leeuwarden-Maastricht als ik me niet vergis. Maar ik denk dat de nieuwe superdalverbinding wel in een keer op beide fronten kampioen gaat worden. In ieder geval de langste en meeste stations aandoende treinserie van dgl. 2013 ;)

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: ma 16 jul 2012, 21:13
door Daantje
De voormalige 5000 reed Dordrecht - Leiden en vervolgens idd via Amsterdam, Weesp etc naar Utrecht.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: ma 16 jul 2012, 21:59
door Jef400
Om t is in superlatieven te zeggen heeft de Dienstregeling 2013 een Legendarische trein afgeleverd.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: ma 16 jul 2012, 23:25
door Vinny
Tijd voor een weddenschapje. Ik denk dat zeker tien mensen op dit forum de trein van begin tot eind zullen gaan nemen. Gewoon, omdat het kan... :mrgreen:

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: di 17 jul 2012, 10:21
door deadlock
Vinny schreef:Reed de stoptrein Roosendaal-Den Haag in een ver verleden niet eens door via Leiden, Amsterdam en Weesp naar Utrecht?
De langste treinserie in kilometers moet haast wel een vorm van de s3500 geweest zijn Leeuwarden-Maastricht als ik me niet vergis. Maar ik denk dat de nieuwe superdalverbinding wel in een keer op beide fronten kampioen gaat worden. In ieder geval de langste en meeste stations aandoende treinserie van dgl. 2013 ;)
Yeah, 366km ongeveer. Dat is nog langer dan Zl-Vs.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: di 17 jul 2012, 12:22
door Edwin
Daantje schreef:De voormalige 5000 reed Dordrecht - Leiden en vervolgens idd via Amsterdam, Weesp etc naar Utrecht.
De 5000 had samen met de 5700 ook 34 stations.

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: di 17 jul 2012, 12:54
door Z2N
Dan alsnog is dit meer, dit zijn er 35 (De 34 genoemde + Vlissingen)

Re: Dienstregeling 2013 #2

Geplaatst: ma 13 aug 2012, 21:12
door VIRM
Even een vraagje: ik weet niet zeker of ik het goed heb gelezen, maar gaat de s2100 weer via Schiphol rijden, met stops op Lelylaan en Schiphol?