NS spoort meer dan 33.000 verloren voorwerpen op

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

NS spoort meer dan 33.000 verloren voorwerpen op

Bericht door Suus »

NS spoort meer dan 33.000 verloren voorwerpen op
Treinreizigers verliezen hun bestemming dan wel niet uit het oog, maar lang niet iedereen bereikt het eindpunt met alle bezittingen waarmee de reis begon. De afgelopen 6 maanden registreerden de Nederlandse Spoorwegen meer dan 33.000 verloren voorwerpen, waaronder een knuffelbeer die ondanks een speurtocht op Facebook en Twitter nog steeds niet is herenigd met zijn baasje, meldt NS woensdag. .

Het vaakst zijn vervoerbewijzen (5004), (bank)pasjes en rijbewijzen (3726) onbeheerd aangetroffen op stations of in treinen. Maar ook mobiele telefoons bleven achter: NS vond er meer dan 2600.

Conducteurs troffen ook aanzienlijk minder voor de hand liggende voorwerpen aan als een defibrillator en een schildersezel met een doek van 1.20 bij 1 meter. Een replica van een Stradivarius-viool en een levensgrote afbeelding (1.86 meter) van Frau Antje (Nederlands zuivelboegbeeld in Duitsland) behoren tot nu toe tot de opmerkelijkste gevonden voorwerpen.

Bron: Volkskrant
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS spoort meer dan 33.000 verloren voorwerpen op

Bericht door Fles »

Nou. 'T is wat :)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: NS spoort meer dan 33.000 verloren voorwerpen op

Bericht door Joshua »

Tja maar als ik mijn bankpas of creditcard verlies zal ik er ook niet achteraan gaan zoeken. Dan is het voor mij 1 telefoontje naar de ING en een week later heb ik nieuwe. Dus dat begrijp ik nog wel. Maar die knuffelbeer vind ik wel raar, de meeste kleine kinderen kunnen niet slapen zonder hun knuffelbeer.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: NS spoort meer dan 33.000 verloren voorwerpen op

Bericht door Ardan »

Mijn camera en mijn mp4-speler zitten er ook tussen :| Beetje te dure en waardevolle dingen om per ongeluk te laten liggen..
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS spoort meer dan 33.000 verloren voorwerpen op

Bericht door VIRM »

Ik hoorde een keertje van een HC dat er zelfs zo nu en dan een blindenstok in de trein wordt achtergelaten... :shock:
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS spoort meer dan 33.000 verloren voorwerpen op

Bericht door Wubbo »

[flauw]
Die blinde had vast niet gezien dat hij hem had laten liggen! ;-)
[/flauw]
Serieus: het is opvallend wat er allemaal verloren wordt. Hoogtepuntje wat ik ooit meemaakte was toch wel een kinderwagen. Met het kind er nog in...
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: NS spoort meer dan 33.000 verloren voorwerpen op

Bericht door robert55 »

De 2 keer dat ik iets gemeld heb, is het niet gevonden. Ik weet dat dat niet aan NS ligt :(
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: NS spoort meer dan 33.000 verloren voorwerpen op

Bericht door huibf »

Ik heb ooit vernomen dat er een rolstoel, een been etc ook zijn gevonden...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS spoort meer dan 33.000 verloren voorwerpen op

Bericht door fogeltje »

Als ik iets vind waarvan ik vermoed dat ik de eigenaar kan benaderen, bijvoorbeeld ID, rijbewijs, bankpas, collegekaart etc (naam maar liefst ook foto) dan probeer ik eerst die personen zelf op te sporen, scheelt hen de gang via de vervoerbedrijven weer. Lukt dat niet, geef ik het alsnog af bij de vervoerder (of instelling als ik iets op de uni vind bijvoorbeeld) met een duidelijke omschrijvingen van waar en wanneer ik het gevonden heb. Heb zo in de afgelopen twee maanden een collegekaart en een SOV met hun desbetreffende eigenaressen verenigd in minder dan 24 uur nadat ze het kwijt waren (in het geval van de collegekaart zelfs nog dezelfde avond).
"Een touringcar is geen bus"
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS spoort meer dan 33.000 verloren voorwerpen op

Bericht door Ennes »

huibf schreef:Ik heb ooit vernomen dat er een rolstoel, een been etc ook zijn gevonden...
Zelfs een kunstgebit (waarschijnlijk wel meerdere maar een ondergebit weet ik zeker)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: NS spoort meer dan 33.000 verloren voorwerpen op

Bericht door robert55 »

huibf schreef:Ik heb ooit vernomen dat er een rolstoel, een been etc ook zijn gevonden...
Kunstbeen mag ik hopen, voor echte gelden andere procedures.

Overigens gebeurt dat in Lourdes ook, maar daar denken ze dat het andere oorzeken heeft en zijn er trots op.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS spoort meer dan 33.000 verloren voorwerpen op

Bericht door Fles »

Ik vind de titel trouwens heel erg raar. De NS "spoort helemaal niks op", de NS heeft gewoon één grote container waar vinders 33.000 verloren voorwerpen per jaar in mikken.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS spoort meer dan 33.000 verloren voorwerpen op

Bericht door Wubbo »

NS probeert die voorwerpen wel te matchen met mensen die aangeven dat ze iets kwijt zijn. Maar dat is inderdaad geen opsporen, dat is zorgen dat ze terecht komen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS spoort meer dan 33.000 verloren voorwerpen op

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:NS probeert die voorwerpen wel te matchen met mensen die aangeven dat ze iets kwijt zijn. Maar dat is inderdaad geen opsporen, dat is zorgen dat ze terecht komen.
:idea:

Laten we dan "NS spoort 33.000 voorwerp-verliezers op" doen :mrgreen:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS spoort meer dan 33.000 verloren voorwerpen op

Bericht door Ennes »

Fles schreef:Ik vind de titel trouwens heel erg raar. De NS "spoort helemaal niks op", de NS heeft gewoon één grote container waar vinders 33.000 verloren voorwerpen per jaar in mikken.
Dit is ten dele waar, ook zeer regelmatig wordt treinpersoneel gebeld na een melding van een reiziger om vergeten/verloren voorwerpen op te sporen, en vaak zelfs ook met succes.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten