Tramsporen die niet gebruikt worden wel blijven berijden?
Geplaatst: vr 07 sep 2012, 18:50
Misschien een aparte vraag waar iemand een heel logische verklaring voor heeft. Zelf weet ik dat niet...
Vandaag was ik met een paar collega's aan het werk op de Provenierssingel in Rotterdam. Daar blijken volgens de bewoonster waar wij moesten verhuizen, geen reguliere trams meer te rijden. Anders had het sowieso een erg gezellige klus geworden
Afijn. Wij hebben een ontheffing om de straat te blokkeren, dus deden wij dit ook. Een personenauto kon er nog net passeren. Wij hadden ook geen ruimte om meer opzij te gaan, met een Mercedes Ategro met een container geladen en ook de verhuislift naar de 1e verdieping (later nog naar de 2e) uitgeschoven.
Waar het ons toen ineens om ging: Komt er een vrachtwagen van CSU aan, die op 'spoorwielen' reed. Waar hij exact mee bezig was, kon ik niet zien, maar er zat oa iets van een borstel in de rails en een afzuiginstallatie onder de auto boven de rails. Natuurlijk kon meneer er niet langs met zijn vrachtwagen, wat een leuke discussie opleverde.
Hij kon vertellen dat hij dit rondje regelmatig reed, om de rails schoon te houden, 'voor het geval dat er een tram langs komt'.
Uiteindelijk is hij met veel wikken en wegen achteruit gereden, en heeft omgereden, om vervolgens weer achteruit naar ons toe te komen, om zijn weg (dus aan de andere kant van onze vrachtwagens) te vervolgen.
Wat is er precies de reden van dat dit werk op 'regelmatige' basis gebeurt op een trambaan die niet meer gebruikt wordt? Jawel, de bovenleiding was ook nog aanwezig.
Bij het spoor weet ik het wel, maar dit is toch niet iets van 'roestrijden'?
Of wordt dat spoor bij de Provenierssingel gebruikt om een rondje te rijden bij stremmingen oid?
Vandaag was ik met een paar collega's aan het werk op de Provenierssingel in Rotterdam. Daar blijken volgens de bewoonster waar wij moesten verhuizen, geen reguliere trams meer te rijden. Anders had het sowieso een erg gezellige klus geworden
Afijn. Wij hebben een ontheffing om de straat te blokkeren, dus deden wij dit ook. Een personenauto kon er nog net passeren. Wij hadden ook geen ruimte om meer opzij te gaan, met een Mercedes Ategro met een container geladen en ook de verhuislift naar de 1e verdieping (later nog naar de 2e) uitgeschoven.
Waar het ons toen ineens om ging: Komt er een vrachtwagen van CSU aan, die op 'spoorwielen' reed. Waar hij exact mee bezig was, kon ik niet zien, maar er zat oa iets van een borstel in de rails en een afzuiginstallatie onder de auto boven de rails. Natuurlijk kon meneer er niet langs met zijn vrachtwagen, wat een leuke discussie opleverde.
Hij kon vertellen dat hij dit rondje regelmatig reed, om de rails schoon te houden, 'voor het geval dat er een tram langs komt'.
Uiteindelijk is hij met veel wikken en wegen achteruit gereden, en heeft omgereden, om vervolgens weer achteruit naar ons toe te komen, om zijn weg (dus aan de andere kant van onze vrachtwagens) te vervolgen.
Wat is er precies de reden van dat dit werk op 'regelmatige' basis gebeurt op een trambaan die niet meer gebruikt wordt? Jawel, de bovenleiding was ook nog aanwezig.
Bij het spoor weet ik het wel, maar dit is toch niet iets van 'roestrijden'?
Of wordt dat spoor bij de Provenierssingel gebruikt om een rondje te rijden bij stremmingen oid?