Pagina 2 van 2

Re: NS bouwt toch toiletten in Sprinters

Geplaatst: zo 30 sep 2012, 20:11
door MdJ
Nee, alleen de IV'tjes :wink:

Re: NS bouwt toch toiletten in Sprinters

Geplaatst: zo 30 sep 2012, 21:37
door Caspar
webguy schreef:Overigens moet nieuw toegelaten materieel wel een gesloten toilet systeem bevatten volgens EU regels geloof ik. Je komt iig Duitsland niet meer in zonder.
Misschien kom je Duitsland dan wel niet meer in zonder, maar als je er eenmaal bent, dan is het blijkbaar wel mogelijk.
Volgens mij loos je met onder andere BR628 nog gewoon op de rails.

Re: NS bouwt toch toiletten in Sprinters

Geplaatst: zo 30 sep 2012, 21:53
door VIRM
MdJ schreef:Nee, alleen de IV'tjes :wink:
Maar was er onlangs niet een uitermate goede gelegenheid om die bio-reactoren te installeren? Namelijk tijdens de conversie van ICM naar ICMm?

Re: NS bouwt toch toiletten in Sprinters

Geplaatst: zo 30 sep 2012, 21:59
door Caspar
Dat zal wel te duur geweest zijn.

Re: NS bouwt toch toiletten in Sprinters

Geplaatst: ma 01 okt 2012, 17:57
door Ennes
VIRM schreef:
MdJ schreef:Nee, alleen de IV'tjes :wink:
Maar was er onlangs niet een uitermate goede gelegenheid om die bio-reactoren te installeren? Namelijk tijdens de conversie van ICM naar ICMm?
Caspar schreef:Dat zal wel te duur geweest zijn.
Het grote probleem zat hem in het feit dat er te weinig locaties zijn waar de bioreactoren geleegd kunnen worden, en dat heeft weer te maken met vergunningen, heb wel begrepen dat ze voorbereid zijn verder, zodat plaatsing achteraf niet teveel ombouwwerk met zich mee brengt.

Re: NS bouwt toch toiletten in Sprinters

Geplaatst: ma 01 okt 2012, 19:30
door VIRM
@Ennes: mocht je nog een paar plaszakken over hebben, dan zou ik ze maar even achter de hand houden. Over 20 jaar zijn die dingen een collecter's item. ;)

Re: NS bouwt toch toiletten in Sprinters

Geplaatst: zo 07 okt 2012, 15:35
door Fles
Ennes schreef:Het grote probleem zat hem in het feit dat er te weinig locaties zijn waar de bioreactoren geleegd kunnen worden, en dat heeft weer te maken met vergunningen, heb wel begrepen dat ze voorbereid zijn verder, zodat plaatsing achteraf niet teveel ombouwwerk met zich mee brengt.
Eigenlijk is dat natuurlijk de wereld op zijn kop. Wil je het netjes doen en al je afval concentreren op een beperkt aantal geschikte locaties dan is er een hoop gelazer met vergunningen waardoor het niet mag, maar het alternatief, gezellig met zijn allen het hele spoornet onderschijten, dat heeft men dan blijkbaar liever :!:

Re: NS bouwt toch toiletten in Sprinters

Geplaatst: zo 07 okt 2012, 18:31
door Ennes
Fles schreef:
Ennes schreef:Het grote probleem zat hem in het feit dat er te weinig locaties zijn waar de bioreactoren geleegd kunnen worden, en dat heeft weer te maken met vergunningen, heb wel begrepen dat ze voorbereid zijn verder, zodat plaatsing achteraf niet teveel ombouwwerk met zich mee brengt.
Eigenlijk is dat natuurlijk de wereld op zijn kop. Wil je het netjes doen en al je afval concentreren op een beperkt aantal geschikte locaties dan is er een hoop gelazer met vergunningen waardoor het niet mag, maar het alternatief, gezellig met zijn allen het hele spoornet onderschijten, dat heeft men dan blijkbaar liever :!:
Lang leve de bureaucratie!