Pagina 2 van 10

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: di 16 okt 2012, 12:00
door Fles
groningen schreef:Prijzen 2e klas
Full Flex - Weekend/Semi Flex - Senior (60+) - Youth/Family - Supersaver - Kind
Amsterdam - Brussel € 54 € 41 € 39 € 30 € 25 € 6
Amsterdam - Antwerpen € 48 € 36 € 35 € 28 € 23 € 6
Schiphol - Brussel € 52 € 39 € 37 € 29 € 24 € 6
Schiphol - Antwerpen € 47 € 35 € 34 € 27 € 23 € 6
Rotterdam - Brussel € 42 € 32 € 31 € 25 € 22 € 6
Rotterdam - Antwerpen € 35 € 26 € 25 € 22 € 20 € 6

Prijzen 1e klas
Full Flex - Weekend/Semi Flex - Senior - Youth/Family - Supersaver - Kind
Amsterdam - Brussel € 74 € 52 € 50 € 45 € 39 € 15
Amsterdam - Antwerpen € 66 € 46 € 44 € 41 € 36 € 15
Schiphol - Brussel € 73 € 51 € 49 € 44 € 37 € 15
Schiphol - Antwerpen € 63 € 44 € 42 € 40 € 35 € 15
Rotterdam - Brussel € 58 € 41 € 40 € 37 € 34 € 15
Rotterdam - Antwerpen € 48 € 34 € 33 € 31 € 29 € 15
Bron link url? :?:

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: di 16 okt 2012, 12:02
door Tochjo

Minimaal 2 maanden geen intercity tussen Brabant en België

Geplaatst: di 16 okt 2012, 12:20
door midnet
vanmorgen allerlei ophef op de radio omdat de nieuwe prijzen''gelekt'' waren-ze stonden op de b-rail site, maar lijken er alweer van verwijderd. Zou sprake zijn van (op de dag zelf gekocht) verhoging voor Ams-Bru van 40 naar 56-maar ergerlijker is dat (ala THalys) alle voordeel tarieven vervallen, zoals dag/weekend/superdag etc. retours-elk retour is nu 2 enkeltjes-ala luchtvaart. Zodoende komt een dagretour uit op 112eur.
B-rail verkoopt inmiddels weer voor periode 12-25/12 nog steeds de gewone IC-tarieven en geeft ook die tijden nog aan. Hispeed kon ik niet openen-zou ieder meteen gaan kijken en is het overbelast?
misschien verklaart dat waarom allerlei internationale bussen zo opleven. Megabus doet de meeste ritten naar Paris-via Bru voor 5GBP-inmidddels ook in het NL-dan wordt het 6eur. Hun stad tot stad tijden blijken sneller als de oude BNL, al gaan ze van een rotpunt in AMS (camping Zeeburg) en maar 4x daags. Eurolines (enkel van 10eur) heeft het aantal ritten flink opgehoogd.

Re: Internationaal reizen met Fyra

Geplaatst: di 16 okt 2012, 12:57
door Justin
Hmmm, dat wordt voor mij in mijn regelmatige pendel naar Antwerpen Berchem dan met de normale IC vanuit Dordrecht naar Roosendaal gaan, en dan maar met de L-trein... Tenzij ik vanuit Amsterdam al zou komen, dan zou de Fyra nog wel een keuze zijn (ach, werk betaalt toch)...

Maar voor de reguliere plezierritjes zal dat wel even in de buidel tasten worden...

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: di 16 okt 2012, 13:02
door Ronald
Bee schreef:Binnenlandse kortingen en vrijreisdingen zijn allemaal NIET geldig op de Fyra naar Brussel. Voor een normale reiziger is de prijsstijging al fors, voor de vaste klanten nog meer.
Als je een VDU met railplus hebt stijgt een enkele reis Rotterdam-Antwerpen (als je "vandaag" wilt vertrekken bijvoorbeeld) van €12.40 naar €35.00. Een stijging bijna 200%. Mwoa...

Re: Internationaal reizen met Fyra

Geplaatst: di 16 okt 2012, 13:03
door Suus
Ze graven hun eigen graf, poging 2 :N

Re: Internationaal reizen met Fyra

Geplaatst: di 16 okt 2012, 13:05
door Vinny
Nu zijn er minder altertieven.

Re: Internationaal reizen met Fyra

Geplaatst: di 16 okt 2012, 13:06
door Fles
Jaaaaa dat gaat zich wel binnen 15 jaar terugverdienen :')

Re: Internationaal reizen met Fyra

Geplaatst: di 16 okt 2012, 13:07
door Suus
Woordvoerder van NMBS Europe
Er zijn nog geen officiële prijzen voor de Fyra hogesnelheidslijn en de voorverkoop is nog niet gestart. Dat zegt NMBS-woordvoerder Bart Crols in een reactie. "Wij wachten, samen met onze Nederlandse partners, nog op formele goedkeuring van de Nederlandse overheid om de Fyra te mogen starten. We staan wel in de startblokken."

In het kader van de voorbereidingen van de lancering, wordt ook de website klaargestoomd en uitvoerig getest. "De pagina's waar de prijzen op zouden zijn gepubliceerd, betreffen testpagina's (zogenaamde dummy-pagina's) om de layout van de tabellen te testen. Dergelijke pagina's verschijnen en verdwijnen daarom regelmatig op en van onze website", vervolgt Crols, die over de prijsvorming geen commentaar levert.
Zie http://www.knack.be/belga-algemeen/trei ... 515877.htm#

Nu zouden het geen echte prijzen zijn. Wie gelooft dit?

Re: Internationaal reizen met Fyra

Geplaatst: di 16 okt 2012, 13:10
door Ronald
Vinny schreef:Nu zijn er minder altertieven.
Bedoel je nu zijn er minder alternatieven of straks zijn er minder alternatieven?

De reistijd Brussel-Amersfoort met de "boemel" via Roosendaal gaat naar 4:01 i.p.v. 2:59 nu. Dat kan dus met hetzelfde tarief, maar met behoorlijk langere reistijd dan nu.

Re: Fyra lijkt eindelijk succes te worden voor NS

Geplaatst: di 16 okt 2012, 13:28
door RoelZ1
Ronald schreef: Als je een VDU met railplus hebt stijgt een enkele reis Rotterdam-Antwerpen (als je "vandaag" wilt vertrekken bijvoorbeeld) van €12.40 naar €35.00. Een stijging bijna 200%. Mwoa...
En als je morgen wilt vertrekken of het weekend is wordt het €26,00, als je nog geen 26 bent wordt het €22,00 en als je volgende week wilt wordt het €20,00. Ik ben het met je eens dat de prijzen voor Rotterdam - Antwerpen te hoog zijn, maar we moeten wel eerlijk blijven.

Re: Internationaal reizen met Fyra

Geplaatst: di 16 okt 2012, 13:32
door Ronald
Ja, daar heb je gelijk in. Maar dat Semi-Flex-tarief van €26 is beschikbaar zolang de voorraad strekt. En daar ga je alweer, ze bepalen dus lekker zelf hoeveel van zulke tickets er zijn, daar heb je zelf geen invloed op.
Nu heb ik (met mijn kortingskaarten) voor €12.40 een "Full-Flex"-ticket, straks dus alleen voor de hoogste prijs van €35.

Daar komt nog bij dat ik Antwerpen een typische "zullen-we-morgen-een-dagje-gaan"-bestemming vind, terwijl je voor bijvoorbeeld Parijs veel makkelijker ver van tevoren boekt (omdat je dan ook vaak een hotel moet hebben).

Re: Internationaal reizen met Fyra

Geplaatst: di 16 okt 2012, 13:36
door Suus
De 24,20 voor een superdagretourtje Rotterdam - Antwerpen is voor iedere volwassene hetzelfde, met of zonder korting.

Het goedkoopste retourtje wordt 40 euro. Voor twee keer een half uur tijdswinst is 15,80 extra vragen wel heel erg gortig.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de kostenstijging als je naar Brussel wil, want vanaf Antwerpen is je tijdswinst slechts vijf minuten!!

Re: Internationaal reizen met Fyra

Geplaatst: di 16 okt 2012, 14:22
door RoelZ1
De kostenstijging naar Brussel is juist minder. Het goedkoopste retourtje Brussel wordt €44,00 terwijl een superdagretour op dat traject nu €37,40 kost.

Re: Internationaal reizen met Fyra

Geplaatst: di 16 okt 2012, 14:26
door Fles
betreffen testpagina's (zogenaamde dummy-pagina's) om de layout van de tabellen te testen. Dergelijke pagina's verschijnen en verdwijnen daarom regelmatig op en van onze website", vervolgt Crols, die over de prijsvorming geen commentaar levert.
Het concept "test-omgeving" is blijkbaar nog teveel voor die hoilbewoners daar :')

Enb als je testprijzen neerzet, doe dan in ieder geval prijzen waarvan iedereen kan zien dat het geen echte prijzen zijn. alles 20 cent of zo. Of alles 2000 euro. Maar als dit de prijzen worden dan wens ik ze veel plezier want dan gaat er geen kat in die hele stinktrein van ze zitten.

Re: Internationaal reizen met Fyra

Geplaatst: di 16 okt 2012, 15:03
door isadora
Veel geld betalen voor een reisje in een foeilelijke trein, V250, die ik nog geeneens in een spoorwegmuseum tegen zou willen komen.

Toch maar weer eens op interessante vliegprijzen zoeken.

Re: Internationaal reizen met Fyra

Geplaatst: di 16 okt 2012, 21:18
door Geert
Fles schreef:Het concept "test-omgeving" is blijkbaar nog teveel voor die hoilbewoners daar :')

Enb als je testprijzen neerzet, doe dan in ieder geval prijzen waarvan iedereen kan zien dat het geen echte prijzen zijn. alles 20 cent of zo. Of alles 2000 euro. Maar als dit de prijzen worden dan wens ik ze veel plezier want dan gaat er geen kat in die hele stinktrein van ze zitten.
Klinkt eerder als een snel verzonnen, slecht excuus ;)

Re: Internationaal reizen met Fyra

Geplaatst: di 16 okt 2012, 21:57
door BR628
Vergelijk het eens met de normale prijzen voor een soortgelijk traject over een Duitse NBS of ABS waar de ICE minstens 250 rijdt. Die prijzen schelen niet zo heel veel met deze voor de HSL naar Brussel. En ook in Duitsland geldt dat er wel een goedkoper alternatief is, maar vaak belachelijk veel trager, namelijk RB/RE. Maarja we zijn in NL nou eenmaal goedkope tarieven gewend dus als dat nu wat gelijkgetrokken wordt met omringende landen, vind ik het zo gek nog niet. Ik geef toe, een ICE valt niet te vergelijken met het gedrocht wat zich Fyra noemt.

Re: Internationaal reizen met Fyra

Geplaatst: di 16 okt 2012, 22:15
door Vinny
Geert schreef:
Fles schreef:Het concept "test-omgeving" is blijkbaar nog teveel voor die hoilbewoners daar :')

Enb als je testprijzen neerzet, doe dan in ieder geval prijzen waarvan iedereen kan zien dat het geen echte prijzen zijn. alles 20 cent of zo. Of alles 2000 euro. Maar als dit de prijzen worden dan wens ik ze veel plezier want dan gaat er geen kat in die hele stinktrein van ze zitten.
Klinkt eerder als een snel verzonnen, slecht excuus ;)
Oh ik denk ook wel dat de prijzen kloppen, maar dat ze wellicht nog: hetzij goedkope actietarieven of introductiekortingen gaan geven, hetzij de prijzen voor specifieke relaties als Rotterdam-Antwerpen nog moeten toevoegen. Had zelf liever gezien dat ze de prijzen nu eens wel gewoon ruim op tijd bekend hadden gemaakt. Als het allemaal goedkoper is dan blijkt dan worden Nederlanders sowieso erg blij, ook al is er alsnog vrijwel niemand die die trein neemt... :6

Re: Internationaal reizen met Fyra

Geplaatst: wo 17 okt 2012, 08:49
door Fles
BR628 schreef:[bla bla irrelevant geneuzel]
Ik geef toe, een ICE valt niet te vergelijken met het gedrocht wat zich Fyra noemt.
Post dan de rest ook maar niet ;)

Re: Internationaal reizen met Fyra

Geplaatst: wo 17 okt 2012, 09:58
door reisthijs
Ronald schreef:Ja, daar heb je gelijk in. Maar dat Semi-Flex-tarief van €26 is beschikbaar zolang de voorraad strekt. En daar ga je alweer, ze bepalen dus lekker zelf hoeveel van zulke tickets er zijn, daar heb je zelf geen invloed op.
De kern van dit systeem, zoals het in de praktijk wordt toegepast bij Thalys, is hoe populairder een bepaalde rit is, hoe minder voordelige kaartjes er beschikbaar zijn. Voor sommige ritten zijn dan helemaal geen voordelige kaartjes te krijgen ook niet als je ruim van te voren boekt.

Re: Internationaal reizen met Fyra

Geplaatst: wo 17 okt 2012, 10:32
door Fles
nogal arrogante opstelling natuurlijk. "Jullie komen toch wel in onze trein zitten, we hoeven jullie niet te lokken". Kijk, met een Thalys kun je dat doen. Of met een ander fantastisch goed betrouwbaar bewezen mooi product. Met een Fyra moet je je gewoon je ogen uit je kop schamen.

Re: Internationaal reizen met Fyra

Geplaatst: wo 17 okt 2012, 13:11
door Vinny
Nee hoor: het is gewoon een complot van de NS om zoveel mogelijk reizigers de auto in te sturen, dat weet je toch?

Re: Internationaal reizen met Fyra

Geplaatst: wo 17 okt 2012, 18:31
door mijack1985
Minimaal twintig procent Fyra treintickets wordt goedkoop aangeboden

Voor de Fyra Amsterdam - Brussel zullen er veel goedkope treintickets beschikbaar komen. Dat benadrukt een woordvoerder van de Belgische spoorwegen (NMBS). Concreet zal minimaal twintig procent van de treintickets goedkoop worden aangeboden.

Hij doelt daarmee op het Fyra Supersaver tarief. Met dit tarief kan straks voor 25 euro (enkele reis) van Amsterdam naar Brussel gereisd worden. Hoeveel goedkope zitplaatsen de trein precies zal tellen, kon de woordvoerder nog niet zeggen. "Dat zijn we nog aan het uitwerken, maar het zal gaan om een significant aanbod van minstens 20 procent" aldus woordvoerder Bart Crols. Deze goedkope treintickets zijn gebonden aan één specifieke Fyra.

Juiste tarieven
Tegenover Dagblad Metro bevestigde Crols eerder dat de Fyra tarieven die dinsdag door treinreiziger.nl werden gepubliceerd kloppen. Wel merkte de woordvoerder op dat de spoorbedrijven nog wachten op groen licht van de Belgische en Nederlandse overheid.

Kamervragen
Voor de PVV zijn de tarieven aanleiding om kamervragen te stellen. “Dat de Fyra een derde sneller is, wil niet meteen betekenen dat de kosten een derde hoger liggen. Dat is onwenselijk” aldus de PVV'er Machiel de Graaf.

Niet blij
NS Hispeed en NMBS Europe waren niet blij met de prijsvergelijking van treinreiziger.nl. Treinreiziger.nl vergeleek dinsdag de flexibele tarieven van de Beneluxtrein met de flexibele tarieven van de Fyra. "Dat is appels met peren vergelijken" stellen de spoorbedrijven. Volgens de spoorbedrijven zijn de tarieven van een hogesnelheidstrein niet te vergelijken met de huidige intercity tarieven.

Reserveringsplicht
De Fyra krijgt niet alleen kritiek vanwege de prijsstelling, maar ook vanwege de reserveringsplicht voor internationale reizigers. Crols reageert op de kritiek: "We willen de internationale reizigers een gegarandeerde zitplaats aanbieden. We willen vermijden dat internationale reizigers in een HST trein moeten staan, we willen immers kwaliteit en comfort bieden. Dat is trouwens ook wat de klant wil. "

Alternatieven
Maar volgens treinreiziger.nl zijn daar ook andere alternatieven voor. "Wanneer reizigers mogelijk is, maar niet verplicht, kunnen reizigers zelf de afweging maken" stelt redacteur Hildebrand van Kuyeren. "Bovendien is het raar dat voor de 38 minuten durende reis Rotterdam - Antwerpen reserveren verplicht is, terwijl je in dezelfde trein tussen Amsterdam en Rotterdam 40 minuten zonder reservering mag reizen".

Source:Treinreiziger

Re: Internationaal reizen met Fyra

Geplaatst: wo 17 okt 2012, 19:04
door Bart
Twintig procent waarvan, van het totale aantal stoelen of van het verwachte aantal verkochte kaartjes? Geldt dit per jaar, per dag, of worden op iedere trein gegarandeerd 109 goedkope plaatsen aangeboden?
Vinny schreef:Nee hoor: het is gewoon een complot van de NS om zoveel mogelijk reizigers de auto in te sturen, dat weet je toch?
Er zal vast wel een gedachte achter deze tarieven zitten, maar blijkbaar heeft de NS nog steeds dezelfde mensen in dienst die ook toeslagen van 7 euro voor Amsterdam-Rotterdam bedacht hadden. Om nou te zeggen dat die een geweldig inzicht in reizigersgedrag hebben...