Geen plannen voor elektrificatie?
Re: Geen plannen voor elektrificatie?
Die SLT weegt echt wel iets meer dan 18 ton hoor..
Re: Geen plannen voor elektrificatie?
Ja, ik wilde het net aanpassen, 18,5 ton per as. Totaal 129 of 176 ton. Da's dus zo'n 100 Priussen, lijkt me toch minstens 50 Prius-accu's, en vergeet niet dat de Prius ook nog een benzinemotor heeft dus die accu is niet supergroot.
Ik vraag me ook al geruime tijd af of treinen niet aanzienlijk lichter gemaakt kunnen worden.
Ik vraag me ook al geruime tijd af of treinen niet aanzienlijk lichter gemaakt kunnen worden.
Re: Geen plannen voor elektrificatie?
Het probleem is dat ze aan enorm hoge constructie- en veiligheidseisen moeten voldoen en daarnaast een stabiele loop en goede remwerking moeten hebben. Al is de vraag wel legitiem omdat bijvoorbeeld SLT per strekkende meter zwaarder is dan mat'64. (Dat is pas echt lightrail!) Je zou eerder de omgekeerde ontwikkeling verwachten.
Re: Geen plannen voor elektrificatie?
Ja, precies. Vooral omdat energiezuinigheid tegenwoordig veel belangrijker is en we ook computers hebben om de veiligheid in de gaten te houden. Bij een trein zijn botsingen van opzij ook nagenoeg onmogelijk, dus zolang de neus maar goed stevig is kan de rest wat economischer, lijkt me.
Qua remmen lijkt me een hoog gewicht niet een enorm voordeel, je ligt weliswaar strakker op de rails maar je hebt ook meer energie af te geven.
Qua remmen lijkt me een hoog gewicht niet een enorm voordeel, je ligt weliswaar strakker op de rails maar je hebt ook meer energie af te geven.
Re: Geen plannen voor elektrificatie?
Ik kan me voorstellen dat er gebruik gemaakt gaat worden van dit geval: http://de.wikipedia.org/wiki/Bombardier ... ureihe_245. Ik weet alleen niet wat sneller is, elektrificatie of toelating voor een nieuw locomotieftype.Klaasje schreef:Er is budget voor aanpassingen voor deze IC-verbinding. NS is bereid gevonden om daar wat mee te gaan doen alleen moet daar het juiste materieel voor gevonden worden. Of dat nou getrokken treinen met locwissel, trek-trek/duwformatie of met treinstellen is is het enige losse eindje. De oplossing van Reisthijs is echter wel het laaghangende fruit.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Geen plannen voor elektrificatie?
Als snelheid niet de belangrijkste factor is dan zal bovenleiding altijd beter scoren. Een locwissel is duur en maakt de verbinding traag. Diesel onder de draad is ook erg duur, zeker als je doorrijdt naar bijvoorbeeld Schiphol.
Re: Geen plannen voor elektrificatie?
Zou je met een diesel loc voor en een elektrische achter kunnen rijden (dan wel omgekeerd) waar je de ene vanuit de andere kan bedienen wanneer nodig?
Re: Geen plannen voor elektrificatie?
Technisch is dat mogelijk.iljitsch schreef:Zou je met een diesel loc voor en een elektrische achter kunnen rijden (dan wel omgekeerd) waar je de ene vanuit de andere kan bedienen wanneer nodig?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Geen plannen voor elektrificatie?
ja hoor, daar heb ik zelfs een beroemd filmpje van op YT staan :Y
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nH5-ceSIQnk[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nH5-ceSIQnk[/youtube]
Re: Geen plannen voor elektrificatie?
Die loc's waren al compleet afgeschreven en daar zat een setje personeel op natuurlijk.
Re: Geen plannen voor elektrificatie?
Afgeschreven ja, setje personeel nee: in de 1200'en zat een kastje om de 6700 te bedienen, dus 1 machinist bediende beide locs.
Re: Geen plannen voor elektrificatie?
Dit is dus twee locs direct aan elkaar gekoppeld. Wat ik in gedachten had is de ene loc voor de rijtuigen en de ander erachter, dan hoef je dus niet om te lopen als je kopmaakt. Maar dan moet wel de ene locomotief vanuit de cabine van de andere te besturen zijn, ook al zit er een zwik rijtuigen tussen.
Re: Geen plannen voor elektrificatie?
Het zou wat kunnen zijn maar je moet wel de kosten van twee loc's betalen. Ik weet niet of het aantrekkelijk is. Een meerstroomloc met een stuurrijtuig zal goedkoper zijn. Maar probeer dat maar eens te regelen samen met een draad boven het spoor....
Re: Geen plannen voor elektrificatie?
Dieseltreinen mogen helemaal niet naar Schiphol. Er zal voor een incidentele museum-trein wellicht een uitzondering gemaakt kunnen worden, maar de diesel-uitlaatgassen kunnen de tunnel "verstikken", want de luchtverversing is niet gebouwd op dit soort materieel...Klaasje schreef:Als snelheid niet de belangrijkste factor is dan zal bovenleiding altijd beter scoren. Een locwissel is duur en maakt de verbinding traag. Diesel onder de draad is ook erg duur, zeker als je doorrijdt naar bijvoorbeeld Schiphol.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Geen plannen voor elektrificatie?
Not tot mention het aantal brandalarmen van de laatste tijd :-)
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Geen plannen voor elektrificatie?
NSR kan gewoon Traxxen leasen als dat nodig is. Toevallig komen er straks een twaalftal Traxxen beschikbaar als NS Hispeed ze niet meer nodig heeft voor de FyraM57 schreef:Oftewel: totaal niet realisitisch dus. Immers, NSR heeft geen Traxx. Een dergelijke verbinding past niet binnen het beleid van NS Hispeed.
In het kader van het samenvoegen van de HSL- en HRN-concessies is het toch juist een hele logisch gedachte om "HSL-materieel" op gewone spoorlijnen in te zetten als dat handig uitkomt?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Geen plannen voor elektrificatie?
Den Haag - Venlo gaat getuige een post op Somda ook met TRAXX + 10 ICR rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 gasten