Pagina 9 van 11

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 15 jan 2013, 21:51
door Daantje
Milco1995 schreef:Busvervoerders noemen wel meer stations 'centraal station' ondanks dat ze geen benaming 'centraal' hebben. O.a. Groningen, Nijmegen, Arnhem, 's-Hertogenbosch, Tilburg, Breda en zelfs Oss wordt door Arriva 'centraal station' genoemd :lol:
In Delft wordt het station in de bussen weergegeven en omgeroepen als 'Delft, station centrum'.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 15 jan 2013, 22:46
door hidihi
Wat zijn de infra heffingen voor de HSL lijn. Ik heb er naar gezocht in de netwerkverklaring van prorail en de netwerkkosten voor het gewone netwerk waren heel duidelijk maar ik kon geen wijs worden van de tarieven van de HSL.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 15 jan 2013, 22:49
door Vinny
Ik heb wel eens een bedrag van 60 euro per treinkilometer voorbij horen komen. Heb geen idee of dat (nog) juist is.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 15 jan 2013, 22:49
door Thom91
Die van de Fyra ligt op €69/km.
De Thalys betaalt €130/km, ook de reden dat ze niet zo vaak per dag rijden.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 15 jan 2013, 22:52
door Vinny
Het is dan ook niet verwonderlijk dat die lijn niet super rendabel is (understatement)

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 15 jan 2013, 22:59
door iljitsch
Wauw, da's 300 x 130 = 39000 euro per uur! Weet je zeker dat dat wel klopt?

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 15 jan 2013, 23:05
door Thom91
Hoeveel zekerder wil je het hebben? Zoek de netverklaring van ProRail maar op.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 16 jan 2013, 21:13
door hidihi
Met zulke infratarieven kun je wel winst maken maar dan toch echt alleen in de spits. Je moet tenminste 500 passagiers maar het liefste nog meer menemen. Om gewicht dus infra heffingen te besparen zou je het beste dubbeldeksstammen meeslepen. Het grote nadeel is dat er weinig dubbeldeksstammen zijn die harder dan 160 mogen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 16 jan 2013, 21:31
door Suus
iljitsch schreef:Wauw, da's 300 x 130 = 39000 euro per uur! Weet je zeker dat dat wel klopt?
Die berekening lijkt mij niet helemaal te kloppen. Het gaat hier om afgelegde kilometers, niet om snelheid.

Beide HSL-gedeeltes zijn 47 kilometer lang (binnen Nederland dan) en daarnaast komen nog wat kosten voor rijden over het reguliere spoor bij Rotterdam en tussen Hoofddorp - Amsterdam C - Watergraafsmeer, maar dan kom je eerder uit op zo'n 12220 euro om een Thalys over de HSL te laten rijden. Lijkt mij een stuk schappelijker.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 16 jan 2013, 21:38
door ODRAIL
Zijn er van die tarieven ook lijsten (en misschien ook van alle andere delen in Nederland) op het internet beschikbaar wat het kost om een trein te laten rijden over het Nederlandse net?

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 16 jan 2013, 22:13
door Thom91
Netverklaring van ProRail opzoeken, staan ze allemaal in.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 16 jan 2013, 22:17
door ODRAIL
Deze staat op hun site mag ik aannemen?

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 16 jan 2013, 22:26
door Thom91

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 16 jan 2013, 22:28
door Karl
Gave site.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 18 jan 2013, 11:24
door Justin
Heeft iemand een voorbeeld van een oude dienstregeling met alle stationnementen van de Valkenburgexpres, via de Maaslijn? iemand vroeg er eens een keer naar, maar kan het even zo 1-2-3 niet meer vinden. Kon alleen de laatste uit 1991 via Ut-Ehv vinden namelijk...

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 18 jan 2013, 11:30
door deadlock
Karl schreef:Gave site.
Het heette vroeger Let Me Fucking Google That For You maar ze zijn nu meenstriem geworden.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 21 jan 2013, 14:34
door Citaro
Ik zag vanmorgen een opgeheven 29700 tussen Breda en Roosendaal, vertrek om 7:29 uit Breda. Iemand enig idee wat dit voor een serie is?

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 21 jan 2013, 14:37
door Fles
s29700

edit: Dan weet ik het ook niet ;)

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 21 jan 2013, 14:53
door BR628
Er reden vanmorgen door een seinstoring minder treinen tussen Breda en Roosendaal. Sommige treinen werden in Breda opgeheven maar tegelijkertijd stonden er op de AV van Breda enkele extra stoptreinen naar Roosendaal. Dat zal die serie wel zijn geweest.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 21 jan 2013, 14:56
door Citaro
BR628 schreef:Er reden vanmorgen door een seinstoring minder treinen tussen Breda en Roosendaal. Sommige treinen werden in Breda opgeheven maar tegelijkertijd stonden er op de AV van Breda enkele extra stoptreinen naar Roosendaal. Dat zal die serie wel zijn geweest.
Aha, was inderdaad een stoptrein, bedankt voor de uitleg :pos:

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 21 jan 2013, 17:45
door Karl
Weet iemand waar GVU-lijn 13 stopt bij het Stadion Galgenwaard?

Overmorgen moet ik van Bleekstraat (Utrecht) naar Heidelberglaan (ook in Utrecht) op een tijdstip dat 12s nog rijdt. 9292 raadt aan om een bus te nemen naar de Schouwburg en daar lijn 11 te nemen, maar dat lijkt mij een mijl op zeven.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 21 jan 2013, 18:30
door Geert
Lijn 13 stopt om de hoek, vanaf de Bleekstraat gezien rijd je onder het viaduct van de Waterlinieweg door en dan naar rechts. Lijn 12(s) rijdt daar rechtdoor dus een onpraktische overstap.
Kun je vanaf de Bleekstraat niet beter naar het station lopen en dan meteen de 11 of 12? Of even terugsteken via het station, genoeg bussen vanaf de Bleekstraat richting CS.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 21 jan 2013, 19:43
door Karl
Dat is inderdaad niet zo praktisch, ik kom dan uit de buurt ten westen van de Bleekstraat (spoor onderdoor), dus dan kan ik beter kijken of er daar ergens een bus richting station is. Bedankt voor de info.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 21 jan 2013, 19:46
door Daniel
Aan de westkant van de Bleekstraat kan je o.a. bij de halte Vondellaan met lijn 8 naar het station. Zit je wat zuidelijker in die buurt dan heb je nog halte Tolsteegplantsoen van lijn 8 of halte Balijelaan voor lijn 47, 65, 66, 74, 77.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 21 jan 2013, 19:58
door Karl
De halte Tolsteegplantsoen lijkt mij het handigst, dan moet ik bij de Bleekstraat of er een geel/grijze bus achter mij zit, daar eventueel op overstappen om op 't station op 't goede busstation uit te komen en daar 12s nemen richting de Uithof om eerst weer langs de Bleekstraat te komen. :mrgreen: