Korte vragen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25076
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Daniel » Ma 21 Jan 2013, 20:02

Ik zie lijn 8 geregeld zijn reizigers uit laten stappen op Busstation Zuid, dus ik zou in die bus blijven zitten als ik jou was. Je kunt op de Bleekstraat ook verkeerd gokken namelijk, want niet alle streeklijnen stoppen daar.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25076
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Daniel » Ma 28 Jan 2013, 21:53

Waarom is de treinserie s11700 eigenlijk zo raar genummerd? In de richting Amersfoort -> Utrecht volgt deze de gebruikelijke ophoging met 2 (t11720 rijdt dus tussen de t1718 en t1722 in), maar de andere kant op heb je bv. een t1759 gevolgd door een t11759 en dan in het volgende uur de t1763 en t11763.

De vuistregel dat de aansluitende treinen gelijke eindcijfers hebben gaat hierdoor ook niet meer geheel op, de s1600 en s11600 volgen namelijk weer wel de gebruikelijke nummerregels.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11116
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen

Berichtdoor Meltrain » Ma 28 Jan 2013, 22:12

Inderdaad ja. :!:
Op een reisje Rtd - Amf krijg ik de t2849 met aansluiting op de t11747, daarna komt de t12549 en daarna de t2851 met aansluiting op de t1751. :?

Bij een reisje Gvc - Amf heb je ook dat de t2049 aansluiting geeft op de t547. :?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen

Berichtdoor Thom91 » Ma 28 Jan 2013, 22:55

Daniel schreef:Waarom is de treinserie s11700 eigenlijk zo raar genummerd? In de richting Amersfoort -> Utrecht volgt deze de gebruikelijke ophoging met 2 (t11720 rijdt dus tussen de t1718 en t1722 in), maar de andere kant op heb je bv. een t1759 gevolgd door een t11759 en dan in het volgende uur de t1763 en t11763.

De vuistregel dat de aansluitende treinen gelijke eindcijfers hebben gaat hierdoor ook niet meer geheel op, de s1600 en s11600 volgen namelijk weer wel de gebruikelijke nummerregels.

Heeft ongetwijfeld met aansluitingen te maken met dezelfde nummertjes. Nu heb je namelijk eerst de t11763 en daarna t1765, klopt het toch ook weer ;)
Komt wel goed schatje.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9524
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen

Berichtdoor Wubbo » Ma 28 Jan 2013, 22:58

Als er een t1763 is hoort er geen t1765 te zijn (bij een treinserie die een uurdienst rijdt). Overigens is mijn conclusie dat treinnummering niet meer zo belangrijk is (als het maar steeds verschillende nummers zijn) en er daarom nogal veel rare uitzonderingen zijn. Zo rijdt ook de hele serie s2600 via Schiphol, behalve 1 trein...

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen

Berichtdoor Thom91 » Ma 28 Jan 2013, 23:06

Daar heb je helemaal gelijk in ;)
Komt wel goed schatje.

zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 21:57

Re: Korte vragen

Berichtdoor zone5324bericht... » Di 29 Jan 2013, 10:46

ze beginnen 's morgens met een treinnummer en dat loopt dan volgens patroon door.
dat doen ze met alle treinseries.
er wordt echter geen rekening meer gehouden met het gelijk houden van hetzelfde staartnummer bij aansluitende treinen...

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor deadlock » Di 29 Jan 2013, 11:35

zone5324bericht... schreef:ze beginnen 's morgens met een treinnummer en dat loopt dan volgens patroon door.
dat doen ze met alle treinseries.
er wordt echter geen rekening meer gehouden met het gelijk houden van hetzelfde staartnummer bij aansluitende treinen...

Dat lijkt me dan ook echt werkelijk waar helemaal nergens goed voor.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Korte vragen

Berichtdoor Fles » Di 29 Jan 2013, 12:53

Wel :Y Nummers ghe. Ghehe. Ghe. Nummersnummers :P Ghehe.

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: Korte vragen

Berichtdoor 010jongen » Di 29 Jan 2013, 13:47

Volgende maand ga ik 5 dagen naar berlijn, echter wil ik 1 dag naar szczecin gaan, iemand een idee of er goedkopere tickets hier voor te krijgen zijn?. Via DB reisplanner betaal je op de terugweg zowat het dubbele.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31444
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen

Berichtdoor Suus » Di 29 Jan 2013, 13:57

Rame à l'approche

microshit
Berichten: 1016
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor microshit » Di 29 Jan 2013, 14:39

Werken busschauffeurs van het GVU toevallig met hun eigen geld op de bus? Heb wel eens een chauffeur bij de infokiosk een nieuw stapeltje 2-strippenkaarten zien kopen met PIN bijvoorbeeld.

zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 21:57

Re: Korte vragen

Berichtdoor zone5324bericht... » Di 29 Jan 2013, 14:50

deadlock schreef:
zone5324bericht... schreef:ze beginnen 's morgens met een treinnummer en dat loopt dan volgens patroon door.
dat doen ze met alle treinseries.
er wordt echter geen rekening meer gehouden met het gelijk houden van hetzelfde staartnummer bij aansluitende treinen...

Dat lijkt me dan ook echt werkelijk waar helemaal nergens goed voor.


vroeger zat er wel meer lijn in.
toen was het de bedoeling, dat in Utrecht zoveel mogelijk treinen met hetzelfde staartnummer op hetzelfde moment of in hetzelfee uur reden.
alleen is die lijn niet meer zo strak aangehouden en zijn daardoor de verschillen groter geworden...

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Berichtdoor hauptbahnhof » Di 29 Jan 2013, 15:02

microshit schreef:Werken busschauffeurs van het GVU toevallig met hun eigen geld op de bus? Heb wel eens een chauffeur bij de infokiosk een nieuw stapeltje 2-strippenkaarten zien kopen met PIN bijvoorbeeld.

Weet je het zeker? Misschien is het gewoon een bedrijfspas met pincode. Gebruiken we bij GVB ook. Alleen is onze bedrijfspas van alles tegelijk: OV-chipkaart, toegangspas, depotpas (kaartjes) en logischerwijs ook identificatiemiddel.

Milco
Berichten: 3552
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Milco » Di 29 Jan 2013, 15:17

Welke (vuist)regel geldt er voor het maken van een extra stop van een trein? ik zelf dacht altijd dat dit twee minuten was, maar kan dit verschillen per materieel of baanvak(snelheid)? Is er iemand die mij precies kan uitleggen hoe dit 'geregeld' is? Alvast bedankt! :)
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9243
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Ardan » Di 29 Jan 2013, 15:29

Vuistregel is twee minuten tijdverlies door een haltering.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen

Berichtdoor Thom91 » Di 29 Jan 2013, 15:41

Bron ardan? Ik dacht altijd dat het slechts 1, 5 is voor sprinters en inderdaad 2 voor ic's.
Komt wel goed schatje.

microshit
Berichten: 1016
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor microshit » Di 29 Jan 2013, 15:43

hauptbahnhof schreef:
microshit schreef:Werken busschauffeurs van het GVU toevallig met hun eigen geld op de bus? Heb wel eens een chauffeur bij de infokiosk een nieuw stapeltje 2-strippenkaarten zien kopen met PIN bijvoorbeeld.

Weet je het zeker? Misschien is het gewoon een bedrijfspas met pincode. Gebruiken we bij GVB ook. Alleen is onze bedrijfspas van alles tegelijk: OV-chipkaart, toegangspas, depotpas (kaartjes) en logischerwijs ook identificatiemiddel.

het leek werkelijk om een pinpas te gaan, baliemedewerkster noemde ook en bedrag en werd op de kassa aangeslagen. Grootgeld van de chauffeur in de bus komt/gaat ook nog wel eens in diverse portemonnees

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9243
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Ardan » Di 29 Jan 2013, 16:01

Thom91 schreef:Bron ardan? Ik dacht altijd dat het slechts 1, 5 is voor sprinters en inderdaad 2 voor ic's.

Geen idee, ergens op dit forum gelezen, geen zin om het op te zoeken doei :twisted:
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Citaro
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 01 Nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Korte vragen

Berichtdoor Citaro » Di 29 Jan 2013, 16:29

In de vorige dienstregeling reden de VIRM's die de s2800 eindigden in Dv toch leeg door naar Zp om daar de volgende inzet af te wachten? Gebeurt dit nog steeds met de s1500? En zo ja, gebeurt dit ook na de avondspits om daarna de ochtendspits weer in Dv te beginnen? In Dv is best wat opstelcapaciteit voorhanden, waarom wordt er dan door gereden Zp?

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Korte vragen

Berichtdoor MdJ » Di 29 Jan 2013, 17:42

Tussen de spitsen blijven ze op Dvge staan (tenminste, zie daar meestal 3x VIRM-IV staan, met de s2800 was dat 2x VIRM-VI).

Opstarten en eindigen gebeurd op Zpge volgens mij. (Zp heeft niet meer zoveel opstelcapaciteit meer)
Bij twijfel: gebruik beton.

Citaro
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 01 Nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Korte vragen

Berichtdoor Citaro » Di 29 Jan 2013, 18:59

MdJ schreef:Tussen de spitsen blijven ze op Dvge staan (tenminste, zie daar meestal 3x VIRM-IV staan, met de s2800 was dat 2x VIRM-VI).

Opstarten en eindigen gebeurd op Zpge volgens mij. (Zp heeft niet meer zoveel opstelcapaciteit meer)

Bedankt voor je antwoord. Had hier wel eens gelezen dat destijds de s2800 tussen de spitsen door ook naar Zp(ge) werd gereden, vandaar.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen

Berichtdoor Thom91 » Di 29 Jan 2013, 19:03

Er blijft sinds dienstregeling geen enkele 1500 meer achter in Deventer. Ze keren allemaal terug naar Amsterdam C. De 2800 komt hier ook niet meer sinds de nieuwe dienstregeling. Waar die VIRM vandaan komt kan ik zo gauw niet vertellen.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3233
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen

Berichtdoor Ronald » Di 29 Jan 2013, 19:16

Misschien dat er toch wel wat nodig is in Deventer, want 's morgens vertrekken er vijf s1500'en uit Deventer terwijl er maar vier aankomen. 's Middags vertrekken er vier terwijl er maar drie aankomen.

zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 21:57

Re: Korte vragen

Berichtdoor zone5324bericht... » Di 29 Jan 2013, 19:39

een aantal jaren geleden was er een liedje met een videoclip waarmee het leek alsof je in de trein zat.
de dingen die tijdens de rit (dus tijdens het liedje) kwamen op de beat van het liedje langs.
weet iemand misschien welk liedje dit ook alweer is?


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast