Geen ETMET. wel ERTMS en meer asfalt

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: Za 16 Jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Geen ETMET. wel ERTMS en meer asfalt

Berichtdoor iljitsch » Wo 21 Nov 2012, 23:04

Ja, logisch om miljarden uit te geven aan meer treinen zodat mensen 20 minuten op de bus kunnen wachten.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11004
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Geen ETMET. wel ERTMS en meer asfalt

Berichtdoor Vinny » Do 22 Nov 2012, 08:08

Tja, nou. Net alsof de aansluitingen nu wel goed zijn ofzo :s
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: Geen ETMET. wel ERTMS en meer asfalt

Berichtdoor Chauf21 » Do 22 Nov 2012, 10:54

Bee schreef:Het houden op kwartierdiensten is volgens mij ook veel prettiger voor de reiziger. De meest voorkomende frequenties in het onderliggend vervoer blijven 60', 30' en 15', als je dan als NS met frequenties van 10' komt ga je hopeloos etteren met het onderliggend OV waar voorlopig geen geld is voor hogere frequenties.

De relatie tussen de frequenties van treinen en aansluitend OV is een kip/ei-verhaal. Het komt nu ook voor dat men frequenties van buslijnen niet ophoogt (van bijvoorbeeld een kwartiersdienst naar een 10-minutendienst) omdat dat niet aansluit op treinen die eens per kwartier rijden. ETMET maakt het ook beter mogelijk om iedere 20 minuten te rijden. Voor sommige lijnen of sommige momenten is dat een wenselijke frequentie.

Daarnaast vraag ik me af wat het belang van perfecte aansluitingen is. Niet iedere reiziger hoeft over te stappen op aansluitend OV en de overstaptijd die nodig is, verschilt ook van persoon tot persoon. Daarnaast zijn er op stations vaak meerdere verbindingen mogelijk (zeker op de ETMET-stations) die echt niet altijd op hetzelfde moment aankomen of vertrekken. Wat voor de één een goede aansluiting is, is voor ander dan net geen aansluiting (en omgekeerd). De frequentieverhoging pakt voor heel veel reizigers beter uit, het zou zonde zijn om dat te laten liggen.

iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: Za 16 Jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Geen ETMET. wel ERTMS en meer asfalt

Berichtdoor iljitsch » Do 22 Nov 2012, 12:03

Zoals al eerder betoogd, je kan een euro maar één keer uitgeven. Er zullen vast wel plaatsen zijn waar elke 10 minuten een sprinter een flinke verbetering is. Maar ook een hoop waar dat niet het geval is, zoals:

- bij langere trajekten, als de rijtijden meer dan 5 minuten omhoog gaan
- op trajekten met veel intercity- en weinig stoptreinstations (Den Haag - Rotterdam)
- in gebieden waar het aansluitend vervoer met lage frequenties rijdt

Ik heb toch sterk het gevoel dat het hele spoorboekloos rijden alleen maar een truuk is voor de NS om hogere punctualiteitscijfers te halen.

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: Geen ETMET. wel ERTMS en meer asfalt

Berichtdoor 010jongen » Do 22 Nov 2012, 12:34

Utrecht - Houten bijv. Hoe lang willen ze daar nog wachten met vaker rijden. Betwijfel of dat daar ooit nog gaat gebeuren . Zeker als er het een en ander gekoppeld wordt naar Woerden. Voor wanneer staan de werkzaamheden aan de zuidzijde van Utrecht gepland?.

RoelZ1
Berichten: 474
Lid geworden op: Za 18 Jun 2011, 15:58

Re: Geen ETMET. wel ERTMS en meer asfalt

Berichtdoor RoelZ1 » Do 22 Nov 2012, 13:42

iljitsch schreef:Ik heb toch sterk het gevoel dat het hele spoorboekloos rijden alleen maar een truuk is voor de NS om hogere punctualiteitscijfers te halen.

Spoorboekloos is niet echt 'spoorboekloos', de dienstregeling blijft 100% vast liggen. De term wordt alleen gebruikt om aan te geven dat de frequentie zo hoog is dat je geen spoorboekje meer nodig zou hebben.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Geen ETMET. wel ERTMS en meer asfalt

Berichtdoor deadlock » Do 22 Nov 2012, 15:45

010jongen schreef:Utrecht - Houten bijv. Hoe lang willen ze daar nog wachten met vaker rijden. Betwijfel of dat daar ooit nog gaat gebeuren . Zeker als er het een en ander gekoppeld wordt naar Woerden. Voor wanneer staan de werkzaamheden aan de zuidzijde van Utrecht gepland?.

Welke werkzaamheden want ze zijn bijna klaar.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31502
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Geen ETMET. wel ERTMS en meer asfalt

Berichtdoor Suus » Do 22 Nov 2012, 15:56

Er moet nog genoeg gebeuren aan de zuidkant van Utrecht. De dive-unders zijn bijvoorbeeld nog niet in gebruik, het tweede perron van Vaartsche Rijn moet nog volledig gebouwd worden en de perrons van Utrecht moeten nog rechtgetrokken worden.
Rame à l'approche

.....
Berichten: 47
Lid geworden op: Ma 26 Apr 2010, 17:59

Re: Geen ETMET. wel ERTMS en meer asfalt

Berichtdoor ..... » Do 22 Nov 2012, 23:26

Gaan de Utrechtse perrons dan rechtgetrokken worden? Op alle impressies was daar namelijk geen sprake van.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9555
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Geen ETMET. wel ERTMS en meer asfalt

Berichtdoor Wubbo » Vr 23 Nov 2012, 10:14

deadlock schreef:
010jongen schreef:Utrecht - Houten bijv. Hoe lang willen ze daar nog wachten met vaker rijden. Betwijfel of dat daar ooit nog gaat gebeuren . Zeker als er het een en ander gekoppeld wordt naar Woerden. Voor wanneer staan de werkzaamheden aan de zuidzijde van Utrecht gepland?.

Welke werkzaamheden want ze zijn bijna klaar.

Bijna klaar? Komend jaar is er nog zo goed als elk weekend een buitendienststelling die iets met het klaarmaken van Utrecht Zuidzijde te maken heeft. Dat noem ik niet bijna klaar... De grote werkzaamheden zijn eigenlijk pas net begonnen!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31502
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Geen ETMET. wel ERTMS en meer asfalt

Berichtdoor Suus » Vr 23 Nov 2012, 13:02

..... schreef:Gaan de Utrechtse perrons dan rechtgetrokken worden? Op alle impressies was daar namelijk geen sprake van.

Men wil graag de Rabobrug aan de zuidkant van het station bouwen inclusief trappen naar de perrons. Dat kan echter alleen als je de perrons rechttrekt.
Rame à l'approche

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: Geen ETMET. wel ERTMS en meer asfalt

Berichtdoor 010jongen » Vr 23 Nov 2012, 13:03

Wubbo schreef:
deadlock schreef:
010jongen schreef:Utrecht - Houten bijv. Hoe lang willen ze daar nog wachten met vaker rijden. Betwijfel of dat daar ooit nog gaat gebeuren . Zeker als er het een en ander gekoppeld wordt naar Woerden. Voor wanneer staan de werkzaamheden aan de zuidzijde van Utrecht gepland?.

Welke werkzaamheden want ze zijn bijna klaar.

Bijna klaar? Komend jaar is er nog zo goed als elk weekend een buitendienststelling die iets met het klaarmaken van Utrecht Zuidzijde te maken heeft. Dat noem ik niet bijna klaar... De grote werkzaamheden zijn eigenlijk pas net begonnen!

Wou net zeggen, er staat nog een hoop te gebeuren. Station vaartsche rijn bijv gaat ook voorlopig nog niet open.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten