Nederland en België lossen spoorruzie op

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nederland en België lossen spoorruzie op

Bericht door Suus »

Eens kijken waar dat verschil van deze dienstregeling en volgende dienstregeling in moet zitten dan :?

Daarom een vergelijking van de vertrektijden van de t2792 die vandaag rijdt en de t2592 tussen Rsd en FN die volgende week maandag rijdt.

Code: Selecteer alles

TREIN                    2792 DIFF  2592
Roosendaal              21:37  -15 21:22	 	
Essen	       	  	 21:45  -15 21:30	  	 	
Wildert	 	  	 	 21:49  -15 21:34  	 	
Kalmthout	 	  	   21:53  -14 21:39  	 	
Kijkuit	              21:55  -13 21:42	 	
Heide	                21:58  -13 21:45  	 	
Kapellen	             22:03  -12 21:51  	 	
Sint-Mariaburg	       22:06  -11 21:55	  	 	
Ekeren	               22:08  -10 21:58	
Antwerpen-Noorderdokken 22:11   -9 22:02	  	 	
Antwerpen-Luchtbal      22:14   -9 22:05  	 	
Antwerpen-Centraal [A]  22:20  -10 22:10
Lijkt mij duidelijk een gevalletje iets meer rijtijd tussen de stations zodat de treinbestuurder niet meer plankgas hoeft met zijn varkensneusje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Nederland en België lossen spoorruzie op

Bericht door Klaasje »

@Wubbo: Dat denk ik ook. In het begin na de toelating waren er heel snel vier treinstellen beschikbaar en daarna is het behoorlijk wat trager gegaan. Het zou kunnen zijn dat de stellen met de beste bouwkwaliteit het eerste in dienst zijn gekomen. De reputatie van Ansaldo is ook echt dat de treinstellen onderling nog wel wat kunnen afwijken. Het ene treinstel kan dus verschrikkelijk betrouwbaar zijn terwijl een andere om de haverklap een storing heeft.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Nederland en België lossen spoorruzie op

Bericht door MdJ »

Tot dit moment hebben de 4801, 04-06, 08, 09, 11 (dus 7 treinstellen) in de serie s1000 gereden. Hiervan waren de 4804-06 en 08 eerder al te zien geweest. De 01 en 11 zijn de laatste 2 weken niet meer gespot (bron: somda.nl) de 11 heeft afgelopen week behoorlijk defect geraakt, de 09 rijdt deze week Amsterdam-Rotterdam in de serie s1000.
Bij twijfel: gebruik beton.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Nederland en België lossen spoorruzie op

Bericht door Bart »

Daantje schreef:Straks om acht uur in Terzake op Canvas hier meer over.
Het was vrij tenenkrommend wat de NMBS-chef vertelde.
* Dat mensen moeten reserveren heeft met de veiligheid te maken, want in een vliegtuig moet je ook staan
* De Fyra heeft een slechte naam omdat de NS de naam ook voor binnenlandse treindiensten gebruikt, die zijn omgedoopt tot Fyra.
* De Fyra naar België gaat in zijn geheel over de hsl rijden.
* Doordat de Fyra in zijn geheel over de hsl rijdt, kan dus absoluut niets de treindienst verstoren.

Hij komt wel veel sympathieker over dan die vrouw van Hispeed.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Nederland en België lossen spoorruzie op

Bericht door Dennenboom »

Het gaat er dus niet om wat je vertelt, maar hoe je het vertelt :?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nederland en België lossen spoorruzie op

Bericht door Karl »

Bart schreef:Het was vrij tenenkrommend wat de NMBS-chef vertelde.
* Dat mensen moeten reserveren heeft met de veiligheid te maken, want in een vliegtuig moet je ook staan
* De Fyra heeft een slechte naam omdat de NS de naam ook voor binnenlandse treindiensten gebruikt, die zijn omgedoopt tot Fyra.
* De Fyra naar België gaat in zijn geheel over de hsl rijden.
* Doordat de Fyra in zijn geheel over de hsl rijdt, kan dus absoluut niets de treindienst verstoren.

Hij komt wel veel sympathieker over dan die vrouw van Hispeed.
Is dit een belgenmop? :') Elke idioot die wel eens een trein van binnen ziet, weet dat er ook in HST's wordt gestaan (zijn dus allemaal onveilig); NMBS is marketingkampioen; en tussen Antwerpen en Brussel dan; in België kan alles, ook op HSL's (stakingen ofzo). Nog een paar?

Zat er ook een journalist bij die vragen stelde? Hier hoef je niet eens kritische vragen voor te stellen.
Het is een spectrum.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Nederland en België lossen spoorruzie op

Bericht door hidihi »

Leuk allemaal maar ze gaan ze er wel aan voorbij dat de V250 absoluut niet betrouwbaar zijn. Als je het besluit neemt om een dienst met V250 te starten moet je wel met twee dingen rekening houden:

1; De communicatie
2: Een reserve dienst

Als je die hoogwaardigheidsbekleders hoort zou je namelijk denken dat onze zorgen voorbij zijn. Is natuurlijk niet zo want het gaat zeker nog wel een paar keer zo zijn dat passagiers een paar uur in een V250 gaan vast zitten door technische problemen. Ik wil ook graag weten wat de NS gaat inzetten als te veel V250 treinen buiten dienst staan. Ik vindt het trouwens ook een schande dat de NS de beneluxtrein het komend jaar niet in dienst houdt. Het had wat mij betreft niet de gehele huidige route hoeven rijden maar tussen Dordrecht-Antwerpen rijden zou wel essenieel zijn. Als namelijk de fyra uitvalt gaan reizigers toch via het oude net reizen en deze passagiers kun je natuurlijk niet allemaal in de stopper Roosendaal Antwerpen stoppen.

Het is op dit forum duidelijk dat de nieuwe dienst Brussel Amsterdam veel problemen gaat geven maar leg dat dan ook eerlijk uit aan het grote publiek en biedt aan iedere reiziger een fikse korting aan. Voor de NS/NMBS is het, het komend jaar belangrijk dat de reizigers de huidige situatie begrijpt en acepteert.

Ik vindt 8x paar dag tussen Breda en Antwerpen reizen best weinig. Als je de ritten goed over een dag uitsmeert is de ferqentie 1x per twee uur. Dit kan wel voor een lange afstandstrein zoals de IC Amsterdam berlijn maar Breda en Antwerpen liggen heel dicht bij elkaar en dan is ferqentie belangrijker dan snelheid.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Nederland en België lossen spoorruzie op

Bericht door Fles »

hidihi schreef: maar Breda en Antwerpen liggen heel dicht bij elkaar en dan is ferqentie belangrijker dan snelheid.
helemaal waar. Dat moeten ze niet vergelijken met Amsterdam - Berlijn maar met Kopenhagen - Malmö.

Daar rijden 4 treinen per uur (3 Øresundstågs en een X2000). Dat is wat anders dan elke 2 uur een trein laten rijden. Kan ie nog zo snel zijn, maar dan heb je er veel meer aan om desnoods met een enkel Plan Vtje elk half uur te gaan rijden. Dat zal misschien 10 minuten langer duren, tsja. Beter dan anderhalf uur op tochtgat Breda weg te staan niften.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Nederland en België lossen spoorruzie op

Bericht door Caspar »

Niet zo negatief Fles,
Breda is wel een wereldstation met de allure van een luchthaven
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nederland en België lossen spoorruzie op

Bericht door Suus »

Ja, na de verbouwing misschien. Nu is het meer een typisch Nederlandse bouwput waar toevallig treinen stoppen. Voor Breda komt de Fyra eigenlijk veel en veel te vroeg :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Nederland en België lossen spoorruzie op

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Niet zo negatief Fles,
Breda is wel een wereldstation met de allure van een luchthaven
Wacht wat? _O- :D :')

Het wordt eens tijd dat er gebroken wordt met de traditie om tien keer zo veel geld aan propaganda dan aan spooronderhoud uit te geven :')
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Nederland en België lossen spoorruzie op

Bericht door Bart »

Karl schreef:Is dit een belgenmop? :') Elke idioot die wel eens een trein van binnen ziet, weet dat er ook in HST's wordt gestaan (zijn dus allemaal onveilig); NMBS is marketingkampioen; en tussen Antwerpen en Brussel dan; in België kan alles, ook op HSL's (stakingen ofzo). Nog een paar?

Zat er ook een journalist bij die vragen stelde? Hier hoef je niet eens kritische vragen voor te stellen.
Journalisten weten daarvoor te weinig van treinen. Bovendien was deze presentator vaderlandslievend genoeg om er genoegen mee te nemen dat de schuld naar Nederland werd geschoven.

http://www.canvas.be/programmas/terzake ... e0%3A-5e60
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nederland en België lossen spoorruzie op

Bericht door Vinny »

Nee Roosendaal is een station waar je levend gevonden wil worden. Vanaf april krijg je weer een normale, en snelle verbinding met Belgie tegen een redelijk goedkope prijs. Dus een beetje minder cynisme mag nu ook wel weer eens :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Nederland en België lossen spoorruzie op

Bericht door Ronald »

Vinny schreef:Vanaf april krijg je weer een normale, en snelle verbinding met Belgie tegen een redelijk goedkope prijs.
Dan krijgen we weer iets wat we al zestig jaar hadden? Jeuj, kijk er nu al naar uit :')
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Nederland en België lossen spoorruzie op

Bericht door Fles »

Ronald schreef:Dan krijgen we weer iets wat we al zestig jaar hadden? Jeuj, kijk er nu al naar uit :')
Bijna. Wel met een frequentiehalvering :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten