Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Het ziet ernaar uit dat treinreizigers binnenkort over kunnen stappen van de ene vervoerder naar de andere zonder daarvoor opnieuw een opstaptarief te moeten betalen.
[..]
Een probleem was ook dat het schrappen van het dubbele opstaptarief de vervoerders inkomsten scheelt. Daarom trekt Mansveld volgend jaar zo nodig zelf de portemonnee om getroffen vervoersbedrijven te compenseren.
Wat is dit? Het terugdringen van diefstal scheelt de criminelen inkomsten. Daarom zal de staatssecretaris zo nodig zelf de portemonnee trekken om de getroffen criminelen te compenseren :?
Nog erger: "Voor de drie jaar daarna zal 'een brede basis van treinreizigers' meebetalen door een beperkte verhoging van de tarieven. Deze verhoging wordt geleidelijk weer lager, terwijl de tarieven in de regio dan omhoog gaan"
Hoe gaat dat heten, het kwartje van Mansveld? Gij, reiziger zult nederig zijn en gij zult betalen!
"Een probleem was ook dat het schrappen van het dubbele opstaptarief de vervoerders inkomsten scheelt. "
Dat waren geen inkomsten, toont weer eens aan hoe over de reiziger wordt gedacht, criminele maffia. Overigens, blijft de busreiziger gewoon verder in de kou staan met dubbele opstaptarieven en een of meer OV-chipkaarten omdat sommige producten bij sommige vervoerders niet op 1 kaart kunnen werken?
Mwah, als je bijv. van de Randstad naar Groningen of Friesland reist en je zou bij Arriva geen extra geld meer hoeven te betalen dan is het evident dat de vervoerders armer worden, de NS zal vast niet zo "aardig" zijn om zomaar een deel van hun dagkaartinkomsten aan regionale vervoerders af te staan.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Vinny schreef:Mwah, als je bijv. van de Randstad naar Groningen of Friesland reist en je zou bij Arriva geen extra geld meer hoeven te betalen dan is het evident dat de vervoerders armer worden, de NS zal vast niet zo "aardig" zijn om zomaar een deel van hun dagkaartinkomsten aan regionale vervoerders af te staan.
Ik snap niet dat het de vervoerders dus geld gaat kosten (minder inkomsten).
Nu betalen de reizigers fors meer. Dus als men terug gaat naar de oude (eerlijke) prijs dan zijn de inkosmten dus gelijk aan vóór het dubbele instaptarief.
Als je NS > veolia reist krijgt wellicht NS een groter deel van het instaptarief. Maar vaak moet de persoon ook weer terug Veolia > NS en dan lijkt me dat Veolia het grotere deel vangt van het instaptarief.
Resume dus geen verschil....
Daarom reis ik altijd op papieren kaartjes van Amsterdam naar Sneek en ga op de terugweg over de Afsluitdijk. Ik gun Arriva het geld gewoon echt niet...
Voor alle duidelijkheid: bovenstaande post was sarcastisch
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website