Fyra valt al stil op eerste werkdag
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Fyra staat opnieuw stil
De nieuwe Fyra-verbinding tussen Brussel en Amsterdam blijft met groeipijnen kampen. Zo kon de Fyra die vanochtend om 7.41 uur in Amsterdam vertrok naar Brussel door een defect aan het materieel niet verder rijden dan Rotterdam. Daarnaast liep de Fyra van 10.41 uur naar Brussel een vertraging van een uur op. Dat bevestigt NMBS-woordvoerder Bart Crols.
lees hier verder.
En toen ging het weer mis...
Dit zijn wel sterke opstartproblemen, het lijkt wel hetzelfde scenario te worden als met die nieuwe sprinters vorig jaar.
De nieuwe Fyra-verbinding tussen Brussel en Amsterdam blijft met groeipijnen kampen. Zo kon de Fyra die vanochtend om 7.41 uur in Amsterdam vertrok naar Brussel door een defect aan het materieel niet verder rijden dan Rotterdam. Daarnaast liep de Fyra van 10.41 uur naar Brussel een vertraging van een uur op. Dat bevestigt NMBS-woordvoerder Bart Crols.
lees hier verder.
En toen ging het weer mis...
Dit zijn wel sterke opstartproblemen, het lijkt wel hetzelfde scenario te worden als met die nieuwe sprinters vorig jaar.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Maar goed dat de benelux niet meer bestaat, anders zou er geen hond die fyra nemen.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Het is ook al 5 jaar lang non-stop gezeik met die Italiaanse meuk hè? Zat laatst in zo'n V250 vanuit Rotterdam weer terug naar Schiphol, maar was niet echt onder de indruk. Inrichting zag er nogal goedkoop uit.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
België roept NS-top en Hispeed op het matje
BRUSSEL - De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS roept de top van de Nederlandse Spoorwegen en NS Hispeed op het matje wegens de aanhoudende problemen met de nieuwe hogesnelheidstrein Fyra.
Dit bevestigde een NMBS-woordvoerder woensdag. De top is ontboden om tekst en uitleg te geven over de technische problemen waarmee de verbinding tussen Brussel en Amsterdam kampt. \
De top van de NMBS maakt zich grote zorgen. De Fyra kreeg inmiddels al de bijnaam Aldi-trein.
Lees verder
BRUSSEL - De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS roept de top van de Nederlandse Spoorwegen en NS Hispeed op het matje wegens de aanhoudende problemen met de nieuwe hogesnelheidstrein Fyra.
Dit bevestigde een NMBS-woordvoerder woensdag. De top is ontboden om tekst en uitleg te geven over de technische problemen waarmee de verbinding tussen Brussel en Amsterdam kampt. \
De top van de NMBS maakt zich grote zorgen. De Fyra kreeg inmiddels al de bijnaam Aldi-trein.
Lees verder
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Fyra wordt qua betrouwbaarheid bijna een opvolger van de Beneluxiljitsch schreef:Maar goed dat de benelux niet meer bestaat, anders zou er geen hond die fyra nemen.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Dag 4 en het rijdt nog steeds voor geen meter.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Dat artikel over het op het matje roepen bevat ook nog een heel ander nieuwsbericht, namelijk dat de Burgemeester van Beringen (in Belgisch Limburg) de NS voor een Europese rechter sleept omdat Belgische studenten geen OV-kaart krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Volgens mij heeft V250 veel te weinig proefgereden op het Belgische baanvak, en is de dienstregeling te krap.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Dan moet hij bij de staat zijn en niet bij NS. Bovendien is daarvoor ooit een bedrag van de studiefinanciering afgehaald (al weet ik niet of ooit officieel is vastgelegd dat de verlaging van de studiefinanciering werd gebruikt voor de studentenkaart), die moeten de Belgische studenten dan ook betalen.Bee schreef:Dat artikel over het op het matje roepen bevat ook nog een heel ander nieuwsbericht, namelijk dat de Burgemeester van Beringen (in Belgisch Limburg) de NS voor een Europese rechter sleept omdat Belgische studenten geen OV-kaart krijgen.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Nou is de Fyra nou net een van de weinigen vervoersmiddelen die niet discrimineert aangezien de OV-studentenkaart niet geldig is en het Youth-tarief voor iedereen geldt.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Wat bizar trouwens dat er (al meerdere keren?) bussen ingezet zijn tussen Breda en Antwerpen. Kunnen ze niet gewoon iets tussen Breda en Antwerpen laten pendelen via Roosendaal?
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
OV-kaart is wel geldig als je ook een Belgische kaart hebt. Waarschijnlijk heeft de Belgische student wel een Campuskaart maar wil ze ook een Nederlandse OV-kaart zodat ze alleen maar de reservering hoeft te betalen.RoelZ1 schreef:Nou is de Fyra nou net een van de weinigen vervoersmiddelen die niet discrimineert aangezien de OV-studentenkaart niet geldig is en het Youth-tarief voor iedereen geldt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Vrienden, we zijn eruit. Het lek is boven :pos:
De Fyra
Is een goederentrein :Y
Sterker nog, men is compleet vergeten hoe het woord "Reiziger" ook weer ging. Of het woord "toegankelijk", trouwens.
De Fyra
Is een goederentrein :Y
Sterker nog, men is compleet vergeten hoe het woord "Reiziger" ook weer ging. Of het woord "toegankelijk", trouwens.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
We wisten toch langer dat de Fyra niet gemaakt was voor reizigers met een hoofdletter R? En dat hij evenmin toeganglijk moest zijn? :?
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Nog interessanter is, dat er ook bussen ingezet zijn van Roosendaal naar Essen, die daar aansluiting geven op de IC. Tenminste, als je http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 1_00399418 mag geloven...iljitsch schreef:Wat bizar trouwens dat er (al meerdere keren?) bussen ingezet zijn tussen Breda en Antwerpen.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Sterker nog, een goederenTRIEN. :DFles schreef: Is een goederentrein :Y
.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Soms, soms verlang ik naar lang vervlogen dagen: "1957" Intro van de Beneluxtreinen en de TEE-diesels. Materieel dat het deed en een goede naam bij het publiek had. We hadden zelfs een belangrijk aandeel in het ontwerp en de productie van dit materieel. Nu kunnen we zelfs "reiziger" niet eens meer spellen. Laat staan dat we weten wat die wil...
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Ach, en je kunt er op zijn minst nog de vermakelijkheid van inzien:
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opini ... aken.dhtml
Bron: deMorgen.beEen Italiaan, een Hollander en een Belg zaten eens in een vergaderzaal. Zegt die Hollander, fris geschoren: 'We willen een leuke hogesnelheidstrein voor Europese mensen in maatpak die zich op kosten van de firma graag blauw betalen om niet in een file te hoeven staan.' Zegt die Belg, net aan zijn eerste kop koffie toe: 'Ik dacht dat we dat al hadden tussen Parijs en Amsterdam?' En de Italiaan: 'Magnifico! We hebben nog een trein die elke keer opnieuw begint, soms midden in een veld. E viva l'avanguardia!' Vraagt die Hollander: 'Wat kost't?' Fyra-satire: het schrijft zichzelf.
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Opini ... aken.dhtml
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Zie ook hier (paar keer naar rechts klikken) voor een muziekaal ode aan de TEE. (Flash benodigd.)Dennenboom schreef:Soms, soms verlang ik naar lang vervlogen dagen: "1957" Intro van de Beneluxtreinen en de TEE-diesels.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Ik heb het idee dat het vandaag beter gaat dan de afgelopen dagen. Okee, de t9217 staat kapot op de HSL maar de andere treinen rijden wel (ondanks de vertragingen door de alternatieve route tussen Shl en Rtd).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Het stilvallen van de t9217 is trouwens wel enigszins ongelukkig zie ik nu.
Vanochtend is Thalys t9309 vanwege rookontwikkeling stilgevallen op station Mortsel-Oude-God. Deze reizigers zijn met forse vertraging met een andere trein naar Antwerpen-Centraal gebracht waar ze mochten overstappen op de eerste Fyra naar Amsterdam C, want de Thalys daarvoor had een vertraging van een half uur. Deze Fyra was de t9217 en die staat nu defect op de HSL :(
Vanochtend is Thalys t9309 vanwege rookontwikkeling stilgevallen op station Mortsel-Oude-God. Deze reizigers zijn met forse vertraging met een andere trein naar Antwerpen-Centraal gebracht waar ze mochten overstappen op de eerste Fyra naar Amsterdam C, want de Thalys daarvoor had een vertraging van een half uur. Deze Fyra was de t9217 en die staat nu defect op de HSL :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Ach dat het 5 jaar duurt om een nieuwe trein op het baanvak te krijgen vindt ik niet erg en dat de trein niet super luxe uit ziet vindt ik ook niet erg. De mat64 heeft ook bijna een ontwikkelingstijd gehad van 5 jaar. Hoewel het extrieur er niet veel anders uitzag tenopzichte van de mat54, was de mat64 qua techniek en contructie een heel andere trein dan de mat 54 en dat koste veel meer tijd. Dus ik vindt het niet erg dat de ontwikkeling van de Fyra zo lang geduurt heeft maar als zo'n trein in reizigersdienst komt dan moet de trein wel de verwachtingen waar maken zoals de mat64 dat wel deed.R-Flow schreef:Het is ook al 5 jaar lang non-stop gezeik met die Italiaanse meuk hè? Zat laatst in zo'n V250 vanuit Rotterdam weer terug naar Schiphol, maar was niet echt onder de indruk. Inrichting zag er nogal goedkoop uit.
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Eigenlijk geen enkele trein rijdt meteen 100% perfect als deze is afgeleverd, en dat is al heel lang zo. De techniek is vaak nieuw en het personeel moet er aan wennen en is er nog onbekend mee. In die zin is de Albatros niet anders.
Wat wel zorgwekkend is, is dat deze problemen een half jaar na introductie in de rijdende dienst nog aanhouden en dat er geen terugvalscenario ontstaat, er is immers geen alternatieve trein achter de hand zoals men bij de startproblemen van SLT nog de voorganger achter de hand had.
Wat wel zorgwekkend is, is dat deze problemen een half jaar na introductie in de rijdende dienst nog aanhouden en dat er geen terugvalscenario ontstaat, er is immers geen alternatieve trein achter de hand zoals men bij de startproblemen van SLT nog de voorganger achter de hand had.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Fyra valt al stil op eerste werkdag
Er zijn nu een hele hoop voormalige Benelux rijtuigen werkloos. Traxx kan gewoon over de HSL, dus je hebt alternatief materieel. Dat de Belgen dat niet willen is een andere verhaal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 200 gasten