Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Reiziger Delft »

Waarschijnlijk omdat het op de andere tijdstippen sneller is om via Bad Bentheim te reizen.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door hauptbahnhof »

Het is altijd sneller om via Bad Bentheim te reizen. Ligt vooral aan het feit dat je ongeveer een uur moet zien te vullen op Duisburg Hbf. Alleen vind ik de ICE prettiger om te reizen (stuk comfortabeler) en de overstap in Duisburg vind ik ook prettig. Ff benen strekken, ff naar Starbucks, trammetjes kijken en weer instappen.

Tot vorige jaar april (ben ik voor het laatst naar Berlijn geweest) gaf ie altijd beide mogelijkheden aan. Nu dus niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Suus »

De redenen heb je zelf al gegeven: De IC is sneller en overstapvrij. Dan is het niet vreemd dat de keuze niet wordt getoond. Het comfortverschi tussen IC en ICE is ook afgenomen omdat er steeds vaker ICmod-rijtuigen in de s140 verschenen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door hauptbahnhof »

Blijf het vaag vinden. Het is niet dat het een verbinding is die dezelfde prijs moet hebben. Nou ja, dan maar gewoon via DB boeken. Daar kan ik hem voor dezelfde prijs als de directe ic boeken.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Ronald »

webguy schreef:Ik gok dat de tijdelijke situatie zoals Bee quote 4 posts voor je nog steeds van kracht is...
Dit lijkt héél erg op de situatie van de Fyra. Het duurt een eeuwigheid voordat het eindelijk in de lucht is, en na korte tijd verdwijnt de boel weer wegens "problemen". Vervolgens blijft het angstvallig stil...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Daniel »

Bee schreef:De redenen heb je zelf al gegeven: De IC is sneller en overstapvrij. Dan is het niet vreemd dat de keuze niet wordt getoond.
En aanvullend daarop is het dan ook niet vreemd dat vorig jaar de route via Duisburg nog wel getoond werd, immers had je dan vanaf Amsterdam Centraal zowel met de route per ICB als per ICE 1 overstap :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door hauptbahnhof »

Het zal idd daaraan liggen. Je kunt nu direct naar Berlijn. Vanaf Utrecht CS krijg ik wel beide routes. Wel een stuk duurder dan op de DB-site. Waardeloos :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Suus »

Dat is niet waar, de reismogelijkheden die zowel NS Hispeed als Bahn geven zijn met de IC Berlijn en dan heb je de optie tot een overstap in Hannover op een ICE waardoor je 13 minuten eerder in Berlijn ben dan wanneer je in de IC-trein blijft zitten. Opvallend genoeg is het bij NS Hispeed goedkoper om te blijven zitten in Hannover, je betaalt dan 39 euro terwijl bij Bahn.de de variant met overstap goedkoper is en je dan ook 39 euro kwijt bent. Neem je de variant met overstappen bij NS Hispeed, dan kost je dan 44 euro, neem je de variant met blijven zitten in Hannover bij Bahn.de, dan betaal je daar 43 euro...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door reisthijs »

Voor Utrecht-Berlijn krijg je nog altijd 6x/dag een reismogelijkheid met alleen ICE's en overstap Duisburg aangeboden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Suus »

Vanaf vandaag is het dan zo ver, de website van NS Hispeed verkoopt eindelijk (weer) Europa Spezials.

Aan de ene kant is het een verbetering dat nu elk station in Duitsland tegen actietarieven te bereiken is, aan de andere kant is het nu voor mij als abonnementhouder waarbij ik tijdens bepaalde periodes vrij reizen heb op het Nederlandse net niet meer mogelijk om enkele reizen van 9 euro naar bestemmingen als Köln of Osnabrück te kopen :(

Overigens zijn de prijzen naar Berlijn tijdelijk verlaagd vanwege de langere reisduur door de stremming van de Elbebrug in de SFS Hannover - Berlijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Europa Spezial nu ook bij NS Hispeed

Bericht door Ronald »

Bee schreef:Aan de ene kant is het een verbetering dat nu elk station in Duitsland tegen actietarieven te bereiken is, aan de andere kant is het nu voor mij als abonnementhouder waarbij ik tijdens bepaalde periodes vrij reizen heb op het Nederlandse net niet meer mogelijk om enkele reizen van 9 euro naar bestemmingen als Köln of Osnabrück te kopen :(
De korting met vrij reizen in Nederland krijg je inderdaad alleen nog op tickets met het "normale" tarief. Je hebt dus alleen voordeel als het bedrag van het normale ticket lager is dan de goedkoopst beschikbare Europa-Special. Voor vroegboekers dus een behoorlijk nadeel.
Een enkele reis Amsterdam-Osnabrueck Centraal met vrij reizen in Nederland kost nu minimaal €18.50, terwijl je voor €19.00 al een Europa-Spezial hebt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten