UTRECHT - Door een fout van de Nederlandse Spoorwegen hebben zakelijke klanten een foutieve rekening ontvangen. Het bedrijf kan het probleem niet digitaal verhelpen.
Vrijdag stuurde het bedrijf per e-mail rekeningen uit voor de NS Businesscard, een betaalpas met betaling op rekening voor taxi, huurauto’s, fietsen en reizen met het openbaar vervoer. Alle transacties, behalve treinreizen, werden dubbel op de factuur gezet waardoor facturen soms honderden euro’s duurder uitvielen.
Opnieuw
Een zegsman van het spoorwegbedrijf bevestigt de problemen tegenover NU.nl en stelt dat de oorzaak een administratieve fout is. “We hebben de fout zelf vrijdag ontdekt en nieuwe facturen aangemaakt met een excuusbrief daarbij”, stel de voorlichter dan ook.
Door een beperking in het systeem lukt het echter niet deze informatie digitaal bij de klanten te krijgen, dus wordt het per post verstuurd. Het bedrijf adviseert de onderbouwing van de rekening goed te bekijken voordat er betaald wordt. Volgens de zegsman is het niet duidelijk hoeveel klanten er precies gedupeerd zijn.
Vaker fout
Bij het afrekenen gaat wel vaker fout. Zo blijkt het ook te gebeuren dat bij gebruik maken van bus of tram iedere keer het opstaptarief berekent, terwijl dat bij een overstap niet juist is. Ook komen soms de prijzen van taxiritten niet overeen met de afgesproken prijs of varieert dezelfde rit in prijs.
Door: NU.nl/Brenno de Winter
Zakelijke klanten NS ontvangen foute factuur
Zakelijke klanten NS ontvangen foute factuur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 191 gasten