Imago

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Imago

Berichtdoor Karl » Di 15 Jan 2013, 10:11

Dus in Zwitserland is het geen 'poor men's travel', maar desondanks zit er niemand extra in de trein? -o-
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Imago

Berichtdoor fogeltje » Di 15 Jan 2013, 12:25

Vinny schreef:Maar in Nederland zit er weer meer accijns op de brandstof.
Maar wordt die accijns dan ook volledig in het OV gestopt?
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: Do 22 Dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Imago

Berichtdoor Stéphane » Di 15 Jan 2013, 17:53

Eerder in het gat in de begroting vrees ik.
Die accijns werd trouwens niet ingevoerd met de intentie het ov te financieren, hetgeen in Zwitserland wel het geval is.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Imago

Berichtdoor Vinny » Di 15 Jan 2013, 18:21

Karl schreef:Dus in Zwitserland is het geen 'poor men's travel', maar desondanks zit er niemand extra in de trein? -o-

Dat is wel heel kort door de bocht hoor ;)
In Nederland zit in de trein een redelijke afspiegeling van de samenleving. In Zwitserland is dat net zo. Alleen het percentage in de modal-split is iets hoger. In Zwitserland is dat 17,2%, in Nederland 15,7%, cijfers uit 2007.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31492
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Imago

Berichtdoor Suus » Di 15 Jan 2013, 18:42

Automobilisten betalen niet direct via accijns op brandstof aan het OV, maar bijna zeker wel via de opcenten van de motorrijtuigenbelasting. In Zuid-Holland is die ooit gemaximaliseerd om extra inkomsten voor de RGL te genereren, een vergelijkbare strategie in andere provincies zou mij niet verbazen.
Rame à l'approche


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 5 gasten