Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Oh douane moet mee en mag niet een snelle controle met een hond in de trein doen in Roosendaal zelf?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Aha, zo doen ze dat. Van mij mogen ze hoor. *O*deadlock schreef:Oh douane moet mee en mag niet een snelle controle met een hond in de trein doen in Roosendaal zelf?
Dank voor je sympathieke antwoord.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Doordeweeks is de wachttijd in Roosendaal 1 minuut, in het weekend 9 minuten...
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
De Benelux stond voor december echt niet 10 minuten stil in Roosendaal. We hebben in de Benelux al tientallen jaren een douane-unie dus het is ook gewoon een onzinargument dat er een controle in de trein moet plaatsvinden :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
In de jaren '90 stond de Benelux nog best lang stil in Rsd.Bee schreef:De Benelux stond voor december echt niet 10 minuten stil in Roosendaal. We hebben in de Benelux al tientallen jaren een douane-unie dus het is ook gewoon een onzinargument dat er een controle in de trein moet plaatsvinden :')
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
De enige keer dat ik ben gecontroleerd in die trein is rijdend: in Rsd opgestapt en in Antwerpen ging de marechaussee er weer af.
Het is een spectrum.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Een deel van de overlast is verdwenen doordat de coffeeshops in Roosendaal zijn gesloten. Ik denk dat op dat vlak Breda nog wel een onaangename verrassing staat te wachten als de Fyrapendel Breda - Antwerpen ooit gaat rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Doordeweeks wordt de stoptrein bij Ekeren aan de kant gezet zodat de IC deze kan inhalen. In het weekend wordt de stopper niet ingehaald.Ronald schreef:Doordeweeks is de wachttijd in Roosendaal 1 minuut, in het weekend 9 minuten...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Dan zou dat in het weekend dus ook kunnen. Nadeel is wel dat de dienstregeling van de stoptrein onbetrouwbaarder wordt, maar de reistijd naar Brussel neemt dan wel met bijna een half uur af.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Iedereen die nu zo over de rijtijd van de IC naar Brussel valt:
De trein is 2 minuten sneller dan de IC Brussel van vorig jaar! ;) Aankomst in Brussel is gelijk, maar hij vertrekt om .29 in plaats van .27. Wel is hij nog wat trager dan in 2011 toen hij om .34 vertrok vanuit Den Haag HS.
De trein is 2 minuten sneller dan de IC Brussel van vorig jaar! ;) Aankomst in Brussel is gelijk, maar hij vertrekt om .29 in plaats van .27. Wel is hij nog wat trager dan in 2011 toen hij om .34 vertrok vanuit Den Haag HS.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Doordeweeks maakt het niet uit. In het weekend is de reistijd naar Brussel fors langer. Daar komt bij dat de trein maar 1x per twee uur rijdt en ik tegenwoordig dus pas om 9:55 de trein uit Rotterdam naar België kan halen.
De eerst mogelijke aankomsttijd wordt 12:27, terwijl dat met de Benelux nog voor 11:00 was (vertrek om 9:00 uit Rotterdam). Een uur eerder in Brussel aankomen (11:27) kan eventueel wel, maar dan met 4 overstappen waarvan er drie vrij krap zijn en een oncomfortabele stoptreinrit.
De eerst mogelijke aankomsttijd wordt 12:27, terwijl dat met de Benelux nog voor 11:00 was (vertrek om 9:00 uit Rotterdam). Een uur eerder in Brussel aankomen (11:27) kan eventueel wel, maar dan met 4 overstappen waarvan er drie vrij krap zijn en een oncomfortabele stoptreinrit.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
...viel daar vorig jaar ook al over!RoelZ1 schreef:Iedereen die nu zo over de rijtijd van de IC naar Brussel valt:
De huidige IC is dus niet 2 minuten sneller maar juist 5 minuten trager dan de goede oude Benelux. -o-RoelZ1 schreef:De trein is 2 minuten sneller dan de IC Brussel van vorig jaar! ;) Aankomst in Brussel is gelijk, maar hij vertrekt om .29 in plaats van .27. Wel is hij nog wat trager dan in 2011 toen hij om .34 vertrok vanuit Den Haag HS.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Komt omdat er doordeweeks een inhaling in Kapelle is, terwijl dit in het weekend niet mogelijk is. Schijnt dat dit komt omdat de stopper in het weekend naar een andere bestemming rijdt dan doordeweeks.Ronald schreef:Hij staat bijna tien minuten stil in Roosendaal, en komt net na de stoptrein uit Roosendaal binnen in Antwerpen. De overstaptijd naar Brussel is vervolgens 25 minuten...
Dit is alleen in het weekend trouwens, doordeweeks is de verbinding Rotterdam-Brussel drie kwartier sneller.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Als er nou nog vaker een winterdienstregeling komt in 2013, dan zullen er allicht al 4 miljoen reizigers zijn voor Fyra in 2013. Met al die omreisadviezen (dus toeslagvrij) met Fyra zullen de reizigers aantallen wel aardig worden opgekrikt.
Hoeveel van de 2,6 miljoen zouden er nog overblijven als je dat soort reizigers niet meetelt? Een kleine 2 miljoen maximaal?
Hoeveel van de 2,6 miljoen zouden er nog overblijven als je dat soort reizigers niet meetelt? Een kleine 2 miljoen maximaal?
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Klopt, doordeweeks rijdt hij van/naar Puurs, in het weekend naar Brussel-Nationaal-Luchthaven. Maar de tijden tussen Roosendaal en Antwerpen-Berchem zijn gelijk. Maar goed, er zal best een goede reden voor zijn.Freek schreef:Komt omdat er doordeweeks een inhaling in Kapelle is, terwijl dit in het weekend niet mogelijk is. Schijnt dat dit komt omdat de stopper in het weekend naar een andere bestemming rijdt dan doordeweeks.Ronald schreef:Hij staat bijna tien minuten stil in Roosendaal, en komt net na de stoptrein uit Roosendaal binnen in Antwerpen. De overstaptijd naar Brussel is vervolgens 25 minuten...
Dit is alleen in het weekend trouwens, doordeweeks is de verbinding Rotterdam-Brussel drie kwartier sneller.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Door de inhaling komt de trein later aan in Antwerpen. In het weekend geeft dat problemen omdat dan het pad naar Brussel verloren gaat.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Ok, duidelijk. Het heeft natuurlijk ook een reden dat de IC maar tot Antwerpen rijdt in het weekend. Zal daar waarschijnlijk ook wel mee van doen hebben.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Dat komt door werkzaamheden tussen Antwerpen en Brussel. Op werkdagen rijdt men dat in het pad van de Fyra, in weekend niet en is er geen ander pad beschikbaar
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Dat de IC in het weekend maar tot Antwerpen rijdt zou niet zo erg zijn als deze tot daar gewoon in z'n doordeweekse pad zou rijden - dan had je tenminste een mooie aansluiting richting Brussel gehad.
De stoptrein komt maar liefst één minuut later aan in Antwerpen.Freek schreef:Door de inhaling komt de trein later aan in Antwerpen.
De tijden tussen Antwerpen-Centraal en Berchem zijn niet helemaal gelijk. Doordeweeks blijft er met die extra tijd voor de inhaling nog 2 minuten over voor de stop in Centraal, in het weekend zou dat nog maar 1 minuut zijn, dat vinden ze blijkbaar net te kort?Ronald schreef:Klopt, doordeweeks rijdt hij van/naar Puurs, in het weekend naar Brussel-Nationaal-Luchthaven. Maar de tijden tussen Roosendaal en Antwerpen-Berchem zijn gelijk. Maar goed, er zal best een goede reden voor zijn.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Eens, maar wat niet kan, kan niet.reisthijs schreef:Dat de IC in het weekend maar tot Antwerpen rijdt zou niet zo erg zijn als deze tot daar gewoon in z'n doordeweekse pad zou rijden - dan had je tenminste een mooie aansluiting richting Brussel gehad.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Waarom zou het niet kunnen?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Doordat de inhaling onmogelijk is, kan de ic niet sneller in Antwerpen zijn.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Inhaling is echt niet onmogelijk, de IC kan wel sneller in Antwerpen zijn, alleen is dat zinloos als er geen spoor vrij is in Antwerpen. Daar zal het probleem wel in zitten.
Het pendeltreintje Roosendaal-Antwerpen kwam in het weekend binnen op hetzelfde spoor waar de IC naar Charleroi keert. Met een kort treintje (een los tweetje) past dat makkelijk met een langere trein gaat dat niet.
Het pendeltreintje Roosendaal-Antwerpen kwam in het weekend binnen op hetzelfde spoor waar de IC naar Charleroi keert. Met een kort treintje (een los tweetje) past dat makkelijk met een langere trein gaat dat niet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
In België worden de WC's binnenkort beveiligd met een Mobibkaartlezer, kunnen we toch ook met de OV chipkaart doen?Klaasje schreef:Zwervers vinden het vast wel een leuke slaapplek, zo'n gratis toilet.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Hier een artikel over de Fyra in De Standaard. Fyra rapport wordt eind april verwacht.
Fyra-rapport verwacht tegen eind april
Tegen eind april moeten we weten wat precies de problemen zijn met de Fyra en hoe ze kunnen worden opgelost. Pas na de bekendmaking van het rapport zal blijken welke kant het zal uitgaan met de hogesnelheidstrein van de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda.
Dat is volgens Kamerlid Jef Van den Bergh (CD&V) zaterdag gebleken op een zitting van het Benelux-parlement in Brussel. Michel Jadot, directeur-generaal van NMBS Europe, en Jan-Willem Siebers, directievoorzitter van NS Hispeed (een afdeling van de Nederlandse Spoorwegen), gaven op de zitting een stand van zaken.
Het rapport wordt nagekeken door onafhankelijke technici, zei Van den Bergh aan persagentschap Belga. Op de zitting van het Benelux-parlement leek het dat men erop rekent dat het met de Fyra in orde komt, voegde hij eraan toe.
Hoop voor Benelux-trein
Ondertussen doet de NMBS onderzoek bij de klanten en bij reizigersorganisaties om na te gaan wat de vraag is voor het verkeer tussen Brussel en Amsterdam. Het is niet uitgesloten dat de Benelux-trein toch zou blijven bestaan naast de hst-verbinding, aldus nog Van den Bergh. Die trein is niet verlieslatend, vernam het Kamerlid op de parlementszitting van zaterdag.
De Fyra werd in januari aan de kant gezet wegens aanhoudende technische problemen. Ter vervanging werd een intercity (IC-trein) ingelegd.
Fyra-rapport verwacht tegen eind april
Tegen eind april moeten we weten wat precies de problemen zijn met de Fyra en hoe ze kunnen worden opgelost. Pas na de bekendmaking van het rapport zal blijken welke kant het zal uitgaan met de hogesnelheidstrein van de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda.
Dat is volgens Kamerlid Jef Van den Bergh (CD&V) zaterdag gebleken op een zitting van het Benelux-parlement in Brussel. Michel Jadot, directeur-generaal van NMBS Europe, en Jan-Willem Siebers, directievoorzitter van NS Hispeed (een afdeling van de Nederlandse Spoorwegen), gaven op de zitting een stand van zaken.
Het rapport wordt nagekeken door onafhankelijke technici, zei Van den Bergh aan persagentschap Belga. Op de zitting van het Benelux-parlement leek het dat men erop rekent dat het met de Fyra in orde komt, voegde hij eraan toe.
Hoop voor Benelux-trein
Ondertussen doet de NMBS onderzoek bij de klanten en bij reizigersorganisaties om na te gaan wat de vraag is voor het verkeer tussen Brussel en Amsterdam. Het is niet uitgesloten dat de Benelux-trein toch zou blijven bestaan naast de hst-verbinding, aldus nog Van den Bergh. Die trein is niet verlieslatend, vernam het Kamerlid op de parlementszitting van zaterdag.
De Fyra werd in januari aan de kant gezet wegens aanhoudende technische problemen. Ter vervanging werd een intercity (IC-trein) ingelegd.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten