Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Trein naar Brussel even vol als Beneluxtrein Geplaatst op: maandag 18 februari 2013 19:56
Laatst bijgewerkt: maandag 18 februari 2013 19:58
DEN HAAG - Ruim 500 mensen hebben maandagochtend de trein gepakt om van Den Haag naar Brussel te rijden en andersom. De tijdelijke verbinding vervangt voorlopig op werkdagen de hogesnelheidstrein Fyra, die vorige maand vanwege aanhoudende technische problemen uit de dienstregeling werd gehaald.
Vanaf Den Haag Hollands Spoor vertrok om 07.29 uur een intercity naar Brussel-Zuid. Daarin zaten 275 mensen die dit hele traject hebben afgelegd, zo blijkt uit een telling van de Nederlandse Spoorwegen. Lees verder | Dossier Fyra-problematiek | Meer nieuws over Fyra-problematiek
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Dat treinpad was nooit vrijgekomen als niet om die ándere reden de Benelux was afgeschaft.
(Overigens vertrek de Hanze-IC richting Den Haag om :56 uit Schiphol terwijl de Benelux daar om :01 vertrok, dat kan ik moeilijk hetzelfde pad noemen.)
Persoonlijk denk ik dat je ongelijk hebt. De treinpaden waren al vergeven voordat men een alternatief had voor de Benluxtrein. Dat verklaart waarom de Fyra in dienst moest met nog ernstige tekortkomingen en slechts een voorlopige toelating in België.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Toen aan het begin van de zomer van 2012 de V250 zijn toelating voor Nederland kreeg zag alles er nog rooskleurig uit en leek NS hispeed er vrij zeker van dat deze vanaf december de Benelux kon gaan vervangen.
Daarna zijn die paden pas vergeven. (In de tweede helft van 2012 is er nog veel met de paden van o.a. de Hanze-IC geschoven om die te kunnen versnellen.)
Er is in de tweede helft van 2012 helemaal niks met de treinen rond Schiphol geschoven, de laatste wijziging was alleen anders doorkoppelen van treinseries rond Leiden maar die dateert nog uit de eerste helft. Wel is er geschoven met de treinen van/naar de HSL, waardoor de Benelux-Fyra in een ander pad kwam, maar dat had daar niks mee te maken (wel met het niet gaan rijden van Fyra Amsterdam - Breda).
Belgische spoorwegen zagen Fyra nooit zitten Geplaatst op: woensdag 20 februari 2013 11:36
Laatst bijgewerkt: woensdag 20 februari 2013 11:38
AMSTERDAM - Het realiseren van de hogesnelheidslijn tussen Den Haag en Brussel was al jaren twijfelachtig, omdat het Belgische spoorwegbedrijf NMBS het traject als verliesgevend zag. De NMBS had een 20e Fyra-trein moeten aanschaffen, die nodig is om de verbinding tussen Den Haag en Brussel tot stand te krijgen. Het spoorwegbedrijf heeft dat waarschijnlijk nooit gedaan, omdat het een verlies van 10 tot 11 miljoen euro becijferde. Lees verder | Dossier Fyra-problematiek | Meer nieuws over Fyra-problematiek | Dossier HSL-Zuid | Meer nieuws over HSL-Zuid
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Kwam via een andere site dit tegen. Nu is het over een maand alweer 1 april, dus ja. Oordeel zelf maar. Ziet er wel gelikt uit. Fyra OVChippaal, gelezen op somda
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Dit is denk ik geen 1 aprilgrap, ik kreeg er ook een onderzoek over van NS Hispeed. Er worden drie varianten van de teksten getest die op de zuil zelf staan.
@Geert, ah oke. Nou als dat hem wordt eventueel, valt hij wel lekker op naast de NS paatjes. Dan nog een bord met uitleg erbij (zoals de overstapstations van NS op Arriva b.v.) en ik zie hem zo staan op Breda. :pos:
Sorry voor de sceptische gedachten, maarja 1 april he haha.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Ik heb ook wat namen voorbij zien komen voor de paal, maar leden van het NS Hispeed-klantenpanel mogen ook zelf namen verzinnen. Mijn suggestie was Fyra Chip & Go!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.