Waar staat dat eigenlijk aangegeven? Morgen misschien met de Fyra, dus handig om te weten.Bee schreef:Richting Breda de twee voorste en richting Amsterdam de twee achterste rijtuigen hebben officieel gereserveerde zitplaatsen die voor 1 euro online te koop zijn, maar volgens mij is dat eerder geldklopperij.
Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Het is een spectrum.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Plof gewoon ergens neer, de eerste reiziger met een reservering moet zich volgens mij nog melden bij Fyra.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Op de borden met de wagenindeling staat een paarse balk met een R onder de rijtuigen die gereserveerde zitplaatsen hebben. Ik heb geen foto bij de hand maar ik zag het toevallig vorig weekend op Schiphol. Op de allereerste dag dat de Fyra reed heb ik wel eens een zitplaats gereserveerd (ik was de enige in de trein met een reservering). Reserveringen in de Fyra werkte toen iig niet met een stoelnummer, maar de bedoeling was dat er niet meer reserveringen voor de reserveringsrijtuigen waren dan er zitplaatsen zijn en dat mensen zonder reservering daar niet welkom waren.
Maargoed, op die eerste dag had ik dus als enige een reservering gemaakt voor de trein dus mocht ik eigenlijk als enige in dat rijtuig zitten, maar een dame vond het nodig precies tegenover mij in MIJN vierzitter te gaan zitten en had geen eens een toeslag of een reservering en de treinmanager deed er niets tegen! Sindsdien heb ik mijn geloof in reserveringen voor binnenlandse treinen definitief verloren.
Maargoed, op die eerste dag had ik dus als enige een reservering gemaakt voor de trein dus mocht ik eigenlijk als enige in dat rijtuig zitten, maar een dame vond het nodig precies tegenover mij in MIJN vierzitter te gaan zitten en had geen eens een toeslag of een reservering en de treinmanager deed er niets tegen! Sindsdien heb ik mijn geloof in reserveringen voor binnenlandse treinen definitief verloren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Je had toch één stoel gereserveerd, niet vier? (A)
Morgenavond maak ik een ritje Rotterdam-Breda, zal proberen op de Fyra te plannen en eens zien hoe druk het is in de middagspits :)
Morgenavond maak ik een ritje Rotterdam-Breda, zal proberen op de Fyra te plannen en eens zien hoe druk het is in de middagspits :)
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Ze had zeker geen rood haarmaar een dame vond het nodig precies tegenover mij in MIJN vierzitter te gaan zitten en had geen eens een toeslag of een reservering en de treinmanager deed er niets tegen!
Maar ik dacht dat als je goedkope treinkaartjes via internet besteld (minder duur dan een regulier enkeltje via het klassieke net) je altijd een gereserveerde zitplaats (en treinbinding) hebt met de Fyra?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Voor het weekend zijn er goedkopere tarieven voor de Fyra die lager liggen dan de prijs van normale tickets, maar ik denk niet dat een reservering verplicht is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Is dat alleen in het weekend? Bij de introductie van de Fyra waren ze zelfs verkrijgbaar in de spitsuren...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Die impopulaire voordeeltarieven zijn twee jaar geleden afgeschaft toen de toeslagen "tijdelijk" verlaagd werden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Dat is me ontgaan in de bulk aan berichtgeving... :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Verdorie, ben ik in Breda vergeten naar dat bord te kijken. Ik had wel op de rijtuigen gekeken, maar daar stond het er niet op. Het lijkt me toch dat dit wel aanwezig moet zijn.Bee schreef:Op de borden met de wagenindeling staat een paarse balk met een R onder de rijtuigen die gereserveerde zitplaatsen hebben. (...)
Bijv. "Rijtuignummer 21 - Alleen voor reizigers in bezit van zitplaatsreservering" ofzo en dan naast het klasse nummer op het rijtuig een grote R kalken.
Het is een spectrum.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Het staat aangegeven met een grote sticker op de vloer voor de ingang van de coupé.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Een rapport van de Tweede Kamer uit 2006 [eerder niet gepubliceerd omdat het vertrouweljke informatie bevat] is nu alsnog [met wat strepen] gepubliceerd. Ik heb het alleen nog niet gevonden. wel een bericht in Binnenlands Bestuur:
http://www.binnenlandsbestuur.nl/ruimte ... 3472.lynkx
Grootste nieuwswaarde tot nu toe: bij V&W was al in 2005 vermoedens had bij de Gekwalificeerdheid van Ansaldo. Ook werden fouten in de aanbesteding van de HSL geconstateerd
http://www.binnenlandsbestuur.nl/ruimte ... 3472.lynkx
Grootste nieuwswaarde tot nu toe: bij V&W was al in 2005 vermoedens had bij de Gekwalificeerdheid van Ansaldo. Ook werden fouten in de aanbesteding van de HSL geconstateerd
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Volgens mij gaat het om dit stuk:
Bijlagen bij tussenrapportage ‘Vervoer over de HSL-Zuid’
In de tijdlijn van het rapport is steeds ook de bezorgdheid terug te vinden over de tijdige levering van het materieel, maar in 2003 en 2004 ging dat met name om het bestellen van materieel door HSA in de eerste plaats. Op 21 mei '04 wordt het contract getekend en volgens een persbericht van Ansaldo drie dagen later zouden de treinen eind 2007 geleverd worden (p. 35 in pdf). De belangrijkste redenen waarom men zorgen heeft over tijdige levering van V250-treinen is enerzijds de krappe planning (Ansaldo ging zelf uit van eind 2007 terwijl op 1 april 2007 de dienst had moeten starten en op 1 september 2007 internationaal HSL-verkeer plaatst moest vinden) en anderzijds was ERTMS een bron van veel zorgen: de specificaties kwamen pas zeer laat gereed en NS/HSA gaf in 2005 al aan dat dit tijdige aflevering van V250 in de weg stond. Bovendien was SNCF blijkbaar ook zeer traag met het ombouwen van Thalys.
Op zich wel interessant om te lezen hoe de verwachte leverdata steeds verder opschuiven, maar dit was blijkbaar nog maar het topje van de ijsberg: rapport is uit 2007 en de eerste V250 Fyra's hebben pas eind 2012 in de dienstregeling gereden...
Bijlagen bij tussenrapportage ‘Vervoer over de HSL-Zuid’
In de tijdlijn van het rapport is steeds ook de bezorgdheid terug te vinden over de tijdige levering van het materieel, maar in 2003 en 2004 ging dat met name om het bestellen van materieel door HSA in de eerste plaats. Op 21 mei '04 wordt het contract getekend en volgens een persbericht van Ansaldo drie dagen later zouden de treinen eind 2007 geleverd worden (p. 35 in pdf). De belangrijkste redenen waarom men zorgen heeft over tijdige levering van V250-treinen is enerzijds de krappe planning (Ansaldo ging zelf uit van eind 2007 terwijl op 1 april 2007 de dienst had moeten starten en op 1 september 2007 internationaal HSL-verkeer plaatst moest vinden) en anderzijds was ERTMS een bron van veel zorgen: de specificaties kwamen pas zeer laat gereed en NS/HSA gaf in 2005 al aan dat dit tijdige aflevering van V250 in de weg stond. Bovendien was SNCF blijkbaar ook zeer traag met het ombouwen van Thalys.
Op zich wel interessant om te lezen hoe de verwachte leverdata steeds verder opschuiven, maar dit was blijkbaar nog maar het topje van de ijsberg: rapport is uit 2007 en de eerste V250 Fyra's hebben pas eind 2012 in de dienstregeling gereden...
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
ERMTS werkt nog steeds niet goed, vooral bij de grens een heleboel interferenties. Men heeft zijn tijd te veel vooruit willen zijn. Al ligt het denk ik ook aan een tekort aan ICT kennis bij de spoorwegen in zijn algemeenheid. Het is nog steeds geen techniekveld volgens mij, zal wel onder Seinwezen vallen. Hele goede vaklui over het algemeen, maar veel van deze monteurs kunnen nog geen excel-tabelletje openen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Kun je die stelling ook wat verder onderbouwen? Er zal toch zeker wel kennis over ERTMS zijn bij de beheerder of op zijn minst bij de leverancier van de installaties?
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
ERTMS is vrijwel volledig een feestje van de leveranciers.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Dat helpt natuurlijk ook niet voor het oplossen van storingen. Helaas zit je met klant/leverancier relaties waar dingen van kastje naar muur worden geschoven.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Zojuist denderde in de bocht bij Schiedam de s1200 richting Den Haag HS voorbij. Het is weer net als vroeger, een groene TRAXX met Prio-rijtuigen :)
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Alleen, vroeger kon je dan nog helemaal door naar Amsterdam. :)Geert schreef:..........Het is weer net als vroeger, een groene TRAXX met Prio-rijtuigen :)
Leve de vooruitgang!!! :neg:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Precies, en "vroeger" kon dat elk uur, nu één keer per twaalf uur :X
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Er schijnen op dit moment inmiddels/slechts 2 stammen beschikbaar te zijn.Ronald schreef:Precies, en "vroeger" kon dat elk uur, nu één keer per twaalf uur :X
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
En die twee stammen rijden 's ochtends de ene kant op en 12 uur later de andere kant op. Een slagje tussendoor zou best kunnen zou je zeggen... Ligt dat aan de beschikbaarheid van personeel?
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Twee sets locs. Rijtuigen zijn er voldoende. Ook schijnt de opleiding van het personeel moeilijk te liggen.Ennes schreef:Er schijnen op dit moment inmiddels/slechts 2 stammen beschikbaar te zijn.Ronald schreef:Precies, en "vroeger" kon dat elk uur, nu één keer per twaalf uur :X
Alleen kan je nu toeslagvrij met de Fyra tussen Rotterdam en Amsterdam als je een ticket van/naar België hebt.isadora schreef:Alleen, vroeger kon je dan nog helemaal door naar Amsterdam. :)Geert schreef:..........Het is weer net als vroeger, een groene TRAXX met Prio-rijtuigen :)
Leve de vooruitgang!!! :neg:
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
met 2 sets locs kun je dus 2 stammen makenKlaasje schreef: Twee sets locs. Rijtuigen zijn er voldoende. Ook schijnt de opleiding van het personeel moeilijk te liggen.
En de opleiding voor personeel lijkt mij niet zo´n probleem, als het goed is heeft het personeel gewoon die materieelinstructie, tot december reden ze immers ook dat materieel.
Wat ik begreep lag het aan de beschikbare paden in België.Geert schreef:En die twee stammen rijden 's ochtends de ene kant op en 12 uur later de andere kant op. Een slagje tussendoor zou best kunnen zou je zeggen... Ligt dat aan de beschikbaarheid van personeel?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
De prio's moeten een gesloten toiletcircuit krijgen en zijn daarom niet ruim beschikbaar. Opleiding personeel zit 'm in het feit dat er blijkbaar een korte houdbaarheid op grensoverschrijdende instructies zit. Daarnaast is afgelopen week getest en bleek daterr door de herinstructie er een aantal fouten zijn voorkomen, nuttig dus.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten