Nee man, gewoon Brusz - Gv.KM46 schreef:Deze zullen misschien wel gebruikt worden voor het stuk (Brussel) Antwerpen - Noord Kempen .Thom91 schreef:Er zijn 10 loccen geleased door NMBS bij waarschijnlijk Alpha Trains, er zullen vijf stammen gevormd worden. Doortrekking naar Asd op korte termijn lijkt ver weg.
Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Komt wel goed schatje.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Goeie gok.Thom91 schreef:Gewoon de oude TRAXX loc's ;)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Bijna leeg lijkt me niet. Vanuit Amsterdam tikt de extra snelheid flink aan, en is het prijsverschil (voor zo ver ik weet, niet in detail naar gekeken) minder groot. Daarnaast is goede synergie mogelijk om Belgen naar schiphol te krijgen als de kaartjes via de luchtvaartmaatschappij verkocht worden zodat je omgeboekt wordt als je door een treinvertraging je aansluiting mist. (Dat doet of deed KLM al met de thalys.)Statler Rail schreef:Overigens moeten we wel realistisch zijn: een Beneluxtrein én een Fyra concurreren met elkaar. Als er weer een Beneluxtrein via het klassieke spoor gaat rijden zal de Fyra naar Brussel bijna leeg rijden. De luxe reizigers rijden met de Thalys terwijl de prijsbewuste reizigers de Benelux zullen nemen.
En misschien moesten ze maar eens de tarieven verlagen en die vermaledijde reserveringsplicht afschaffen. Stel je voor dat de fyra 15 minuten eerder gaat dan de benelux. Als je dan wat vroeg bent kan je in de fyra stappen, toeslag betalen en je bent 35 minuten (naar Den Haag) tot 75 minuten (Amsterdam) eerder op je bestemming. Met name erg interessant voor de terugreis. Of omgekeerd, je mist de fyra maar je haalt wel de benelux en hoeft in elk geval niet twee uur te wachten.
Jij noemt de volgende opties:
1: 16 x daags oude benelux, fyra alleen binnenlands
2: 8 x daags benelux Den Haag - Brussel + 8 x daags fyra Amsterdam - Brussel
Ik hoop dat het uitkomt op:
3: 16 x daags benelux Den Haag - Brussel + 8 x daags fyra Amsterdam - Brussel
Ook wel interessant, maar dan krijg je echt concurrentie:
4: X Den Haag - HSL - Brussel + Y fyra Amsterdam - Brussel
Niet ideaal, maar redelijke alternatieven:
5: X fyra Amsterdam - Brussel + 16 x daags intercity Roosendaal - Brussel
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Dus het wordt Den Haag HS, niet CS?Thom91 schreef:Nee man, gewoon Brusz - Gv.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Op CS heb je op dit moment geen ruimte voor een kerende trein, op HS wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
En ook niet veel voor niet-kerende treinen.Bee schreef:Op CS heb je op dit moment geen ruimte voor een kerende trein,
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Is er wel, spoor 3 is permanent vrij. Maar kruisen met de lijn Ledn - Gv is waarschijnlijk onwenselijk en dan driehoeken via Gvc.Bee schreef:Op CS heb je op dit moment geen ruimte voor een kerende trein, op HS wel.
Komt wel goed schatje.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TiR4OiGDDJw[/youtube]
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Op Den Haag Centraal wordt dit jaar nog gebouwd, waarvoor steeds 2 perronsporen buiten dienst gaan. Daarmee is er geen ruimte meer op Den Haag Centraal voor een extra treinserie.
Ik verwacht trouwens dat het scenario wordt dat er 1x/uur een verbinding Amsterdam - Brussel via de HSL komt, naast 1x/2 uur Den Haag (in de toekomst waarschijnlijk Centraal) - Brussel.
Ik verwacht trouwens dat het scenario wordt dat er 1x/uur een verbinding Amsterdam - Brussel via de HSL komt, naast 1x/2 uur Den Haag (in de toekomst waarschijnlijk Centraal) - Brussel.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Overigens gaat dat ding waarschijnlijk niet stoppen te Dordrecht en wél stoppen te Delft.
Komt wel goed schatje.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Oeh nice, kan ik tenminste overstapvrij naar Antwerpen en Brussel Nee, even serieus. Eerst zien, dan geloven. Vooralsnog twijfel ik nog een beetje of het ook echt zover gaat komen, er zijn wel vaker geruchten. Zou me eerlijk gezegd niet verbazen als ze dat ding niet in Delft en wel in Dordrecht laten stoppen.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Het is maar wat je voor gerucht aanneemt natuurlijk ;)
Komt wel goed schatje.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Tsja. Het zou grappig zijn als het geen bittere realiteit was.Ennes schreef:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TiR4OiGDDJw[/youtube]
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Als ik hem hoor moet ik gelijk denken aan dat lied van Bert en Ernie - Fijn In De Trein. :@
For Your Railroad Adventures
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Er is voorlopig geen ruimte voor een trein die zuidelijker gaat dan Antwerpen, dus de trein die binnenkort uit de startblokken komt zal Den Haag HS - Antwerpen Centraal gaan rijden, aldus een planner van de NMBS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Die ruimte zal er wel zijn, alleen zal het pad ten noorden van Antwerpen niet aansluiten op het Fyra-pad ten zuiden van Antwerpen.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
De eerste Beneluxrijstellen zijn weer rijdend gespot, en Den Haag-Mechelen 2x per dag wordt nu als tijdelijke oplossing genoemd. Belachelijk, 2x per dag.
Zie: https://twitter.com/ROVER_online
Zie: https://twitter.com/ROVER_online
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Als je 3 uur aanhoudt voor Den Haag - Brussel (ik meen me te herinneren dat het vroeger 2.12 u was) dan zou je met één stel twee keer heen en weer kunnen op een dag. Maar echt zinnig is dat niet. Als je dit inkort tot Antwerpen en alles niet al te veel tegen zit kan je dat met keren in twee uur doen en dan met twee stellen elke twee uur in beide richtingen rijden.
Maar het zou wel prettig zijn als de tijdelijke verbinding ofwel in Amsterdam komt ofwel in Brussel, zodat mensen die het hele eind willen doen maar één keer over hoeven te stappen.
Maandag hadden we het nog over 2 x per uur, nog even en we zitten op 2 x per maand...
Maar het zou wel prettig zijn als de tijdelijke verbinding ofwel in Amsterdam komt ofwel in Brussel, zodat mensen die het hele eind willen doen maar één keer over hoeven te stappen.
Maandag hadden we het nog over 2 x per uur, nog even en we zitten op 2 x per maand...
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Het lijkt mij eerder een fout van de krant.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Vanaf maandag weer Beneluxtrein naar België
ROOSENDAAL – Het was afzien voor de reiziger tussen de randstad en België. De Fyra buiten dienst, en de tijdelijke intercity Roosendaal – Antwerpen zorgde niet voor erg veel tijdwinst. Gelukkig hebben NS, Prorail en NMBS na uitvoerig overleg een oplossing gevonden: De oude vertrouwde ‘Brusselaar’ gaat weer rijden.
De trein gaat vanaf aanstaande maandag iedere twee uur rijden en vervangt daarmee de extra trein tussen onze stad en Antwerpen. Doordat de intercity Vlissingen in de nieuwe dienstregeling 2x per uur rijdt is er geen plaats meer op het spoor tussen Amsterdam en Den Haag. Daarom zal de Beneluxtrein niet in Amsterdam beginnen, maar vanaf Den Haag CS vertrekken. Er zijn verder stops te Den Haag HS, Rotterdam Centraal, Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen, Mechelen en Brussel Centraal en Brussel Zuid.
Vanaf maandag heeft Roosendaal dus niet alleen weer een directe verbinding met Antwerpen en Brussel, maar ook een snelle intercity naar Rotterdam en Den Haag. Immers stopt de Beneluxtrein niet te Rotterdam Blaak, Schiedam of Delft.
Bron: http://www.dagroosendaal.nl/nieuws/2013 ... ar-belgie/
Nu hopen op een goede overstap van/naar Amsterdam CS en Schiphol op DH HS. En daarna eigenlijk deze serie gewoon behouden. Was toch ook de wens van de gemeente Den Haag, die heel snel wordt ingewilligd.
ROOSENDAAL – Het was afzien voor de reiziger tussen de randstad en België. De Fyra buiten dienst, en de tijdelijke intercity Roosendaal – Antwerpen zorgde niet voor erg veel tijdwinst. Gelukkig hebben NS, Prorail en NMBS na uitvoerig overleg een oplossing gevonden: De oude vertrouwde ‘Brusselaar’ gaat weer rijden.
De trein gaat vanaf aanstaande maandag iedere twee uur rijden en vervangt daarmee de extra trein tussen onze stad en Antwerpen. Doordat de intercity Vlissingen in de nieuwe dienstregeling 2x per uur rijdt is er geen plaats meer op het spoor tussen Amsterdam en Den Haag. Daarom zal de Beneluxtrein niet in Amsterdam beginnen, maar vanaf Den Haag CS vertrekken. Er zijn verder stops te Den Haag HS, Rotterdam Centraal, Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen, Mechelen en Brussel Centraal en Brussel Zuid.
Vanaf maandag heeft Roosendaal dus niet alleen weer een directe verbinding met Antwerpen en Brussel, maar ook een snelle intercity naar Rotterdam en Den Haag. Immers stopt de Beneluxtrein niet te Rotterdam Blaak, Schiedam of Delft.
Bron: http://www.dagroosendaal.nl/nieuws/2013 ... ar-belgie/
Nu hopen op een goede overstap van/naar Amsterdam CS en Schiphol op DH HS. En daarna eigenlijk deze serie gewoon behouden. Was toch ook de wens van de gemeente Den Haag, die heel snel wordt ingewilligd.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
De overstap naar Schiphol en Amsterdam zit in Rotterdam (Fyra), niet in Den Haag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Voor de mensen die niet meer in de Fyra durven ;) Maar Rotterdam is inderdaad beter.Bee schreef:De overstap naar Schiphol en Amsterdam zit in Rotterdam (Fyra), niet in Den Haag.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Uh? Ik dat de trein Den Haag HS zou hebben als startpunt en zou eindigen in Mechelen (bij gebrek aan treinpaden op het spoorwegnet in Brussel). Kennelijk hebben ze iets gevonden?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra
Ja klopt. En twee keer per dag :Y Echt waar :')Vinny schreef:Uh? Ik dat de trein Den Haag HS zou hebben als startpunt en zou eindigen in Mechelen (bij gebrek aan treinpaden op het spoorwegnet in Brussel). Kennelijk hebben ze iets gevonden?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 gasten