Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
KM46
Berichten: 8078
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Berichtdoor KM46 » Wo 20 Mar 2013, 19:21

Hmm, volgens mij kunnen ze beter de beneluxdienst herstellen en dan opnieuw een aanbesteding doen voor nieuwe (fyra)stellen.

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3243
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Berichtdoor Ronald » Wo 20 Mar 2013, 19:47

En de oude weggooien? 't Is geen paar schoenen natuurlijk.
Eerst die IC maar eens over de HSL laten knallen (goh :roll: ) en een fatsoenlijke verbinding naar Brussel in het weekend...

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Berichtdoor Geert » Wo 20 Mar 2013, 21:48

KM46 schreef:Hmm, volgens mij kunnen ze beter de beneluxdienst herstellen en dan opnieuw een aanbesteding doen voor nieuwe (fyra)stellen.

Is het niet verstandiger om eerst het rapport af te wachten? Ik neem aan dat de problemen niet onoplosbaar zijn. Pas als er echt hele grote problemen zijn is het misschien voordeliger om nieuwe treinen te kopen, maar ga er maar vanuit dat we de komende tijd nog wel aan de V250's vast zitten.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31497
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Berichtdoor Suus » Wo 20 Mar 2013, 22:32

Als je de V250 ziet als een normaal Intercitytreinstel dat 250 km/u kan rijden en je niet een voor Nederland en België ongebruikelijk tariefsysteem hanteert is er weinig mis met het hele idee van de Fyra, het is alleen niet winstgevend te krijgen met de huidige concessieafdrachten. De Fyra heeft namelijk ook wel serieuze voordelen boven de oude Beneluxtrein.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11141
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Berichtdoor Meltrain » Wo 20 Mar 2013, 23:27

Begrijp ik trouwens goed dat de pendeltrein Roosendaal - Essen nu ook is vervallen?
Best jammer, want die zorgde doordeweeks voor (ongeveer) een halfuursdienst tussen Roosendaal en Antwerpen (met een overstap in Essen).
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Berichtdoor Karl » Do 21 Mar 2013, 10:17

Bee schreef:Als je de V250 ziet als een normaal Intercitytreinstel dat 250 km/u kan rijden en je niet een voor Nederland en België ongebruikelijk tariefsysteem hanteert is er weinig mis met het hele idee van de Fyra, het is alleen niet winstgevend te krijgen met de huidige concessieafdrachten. De Fyra heeft namelijk ook wel serieuze voordelen boven de oude Beneluxtrein.

En ALS je dat dus niet doet, DAN is er dus wel iets mis?

Treintypen namen geven die gelijk zijn aan het product. -o- Hetzelfde gebeurt bij Sprinters, komt er opeens een DD-AR aan. Nee dat zal onze trein wel niet zijn, want dat is geen Sprinter.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31497
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Berichtdoor Suus » Do 21 Mar 2013, 11:26

Als je de V250 neerzet als een luxeproduct hebben ze het niet begrepen in ieder geval, want een ICM zit net zo comfortabel, zo niet comfortabeler dan een V250 en daar heb je wel meer dan 50% kans om bij het raam te zitten. V250 heeft wel "catering" aan de stoel maar voor de eerste klas weinig meer te bieden dan stopcontacten en extra ruimte.

En tickets zo goed als alleen maar verkopen via de website van NS Hispeed is natuurlijk een no go area (loket en telefonisch kosten klauwen met geld), ik ken niemand die echt tevreden is over die site terwijl we op ELK station kaartautomaten hebben als uitstekend verkoopkanaal :|
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3999
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Berichtdoor reisthijs » Do 21 Mar 2013, 16:39

Karl schreef:Treintypen namen geven die gelijk zijn aan het product. -o-
Dat hebben ze bij het Fyra-product nou juist niet gedaan.

Bee schreef:Als je de V250 ziet als een normaal Intercitytreinstel dat 250 km/u kan rijden en je niet een voor Nederland en België ongebruikelijk tariefsysteem hanteert is er weinig mis met het hele idee van de Fyra,
Het hele idee van de Fyra is dat het vooral NIET een normale Intercity is.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31497
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Berichtdoor Suus » Do 21 Mar 2013, 16:45

En dat is dus fout gedacht door de marketeers: de positionering in de markt als "niet zomaar een snelle intercity" en de daarbij horende verwachting van de klant (oeh, wat een luxe trein die mij snel ter plaatse brengt) kan met de V250 absoluut niet worden waargemaakt.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3999
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Berichtdoor reisthijs » Do 21 Mar 2013, 16:57

De marketeers hebben niet bedacht dat er voor het reizen over deze lijn toeslag moet worden betaald.

Hoe kan je een toeslagtrein anders in de markt positioneren dan als extra snelle en/of extra luxe trein? :?:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten