Pagina 17 van 17

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Geplaatst: wo 20 mar 2013, 19:21
door ODRAIL
Hmm, volgens mij kunnen ze beter de beneluxdienst herstellen en dan opnieuw een aanbesteding doen voor nieuwe (fyra)stellen.

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Geplaatst: wo 20 mar 2013, 19:47
door Ronald
En de oude weggooien? 't Is geen paar schoenen natuurlijk.
Eerst die IC maar eens over de HSL laten knallen (goh :roll: ) en een fatsoenlijke verbinding naar Brussel in het weekend...

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Geplaatst: wo 20 mar 2013, 21:48
door Geert
KM46 schreef:Hmm, volgens mij kunnen ze beter de beneluxdienst herstellen en dan opnieuw een aanbesteding doen voor nieuwe (fyra)stellen.
Is het niet verstandiger om eerst het rapport af te wachten? Ik neem aan dat de problemen niet onoplosbaar zijn. Pas als er echt hele grote problemen zijn is het misschien voordeliger om nieuwe treinen te kopen, maar ga er maar vanuit dat we de komende tijd nog wel aan de V250's vast zitten.

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Geplaatst: wo 20 mar 2013, 22:32
door Suus
Als je de V250 ziet als een normaal Intercitytreinstel dat 250 km/u kan rijden en je niet een voor Nederland en België ongebruikelijk tariefsysteem hanteert is er weinig mis met het hele idee van de Fyra, het is alleen niet winstgevend te krijgen met de huidige concessieafdrachten. De Fyra heeft namelijk ook wel serieuze voordelen boven de oude Beneluxtrein.

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Geplaatst: wo 20 mar 2013, 23:27
door Meltrain
Begrijp ik trouwens goed dat de pendeltrein Roosendaal - Essen nu ook is vervallen?
Best jammer, want die zorgde doordeweeks voor (ongeveer) een halfuursdienst tussen Roosendaal en Antwerpen (met een overstap in Essen).

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Geplaatst: do 21 mar 2013, 10:17
door Karl
Bee schreef:Als je de V250 ziet als een normaal Intercitytreinstel dat 250 km/u kan rijden en je niet een voor Nederland en België ongebruikelijk tariefsysteem hanteert is er weinig mis met het hele idee van de Fyra, het is alleen niet winstgevend te krijgen met de huidige concessieafdrachten. De Fyra heeft namelijk ook wel serieuze voordelen boven de oude Beneluxtrein.
En ALS je dat dus niet doet, DAN is er dus wel iets mis?

Treintypen namen geven die gelijk zijn aan het product. -o- Hetzelfde gebeurt bij Sprinters, komt er opeens een DD-AR aan. Nee dat zal onze trein wel niet zijn, want dat is geen Sprinter.

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Geplaatst: do 21 mar 2013, 11:26
door Suus
Als je de V250 neerzet als een luxeproduct hebben ze het niet begrepen in ieder geval, want een ICM zit net zo comfortabel, zo niet comfortabeler dan een V250 en daar heb je wel meer dan 50% kans om bij het raam te zitten. V250 heeft wel "catering" aan de stoel maar voor de eerste klas weinig meer te bieden dan stopcontacten en extra ruimte.

En tickets zo goed als alleen maar verkopen via de website van NS Hispeed is natuurlijk een no go area (loket en telefonisch kosten klauwen met geld), ik ken niemand die echt tevreden is over die site terwijl we op ELK station kaartautomaten hebben als uitstekend verkoopkanaal :|

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Geplaatst: do 21 mar 2013, 16:39
door reisthijs
Karl schreef:Treintypen namen geven die gelijk zijn aan het product. -o-
Dat hebben ze bij het Fyra-product nou juist niet gedaan.
Bee schreef:Als je de V250 ziet als een normaal Intercitytreinstel dat 250 km/u kan rijden en je niet een voor Nederland en België ongebruikelijk tariefsysteem hanteert is er weinig mis met het hele idee van de Fyra,
Het hele idee van de Fyra is dat het vooral NIET een normale Intercity is.

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Geplaatst: do 21 mar 2013, 16:45
door Suus
En dat is dus fout gedacht door de marketeers: de positionering in de markt als "niet zomaar een snelle intercity" en de daarbij horende verwachting van de klant (oeh, wat een luxe trein die mij snel ter plaatse brengt) kan met de V250 absoluut niet worden waargemaakt.

Re: Geen 19 maar 2,6 miljoen reizigers voor Fyra

Geplaatst: do 21 mar 2013, 16:57
door reisthijs
De marketeers hebben niet bedacht dat er voor het reizen over deze lijn toeslag moet worden betaald.

Hoe kan je een toeslagtrein anders in de markt positioneren dan als extra snelle en/of extra luxe trein? :?: