Korte vragen #2
Re: Korte vragen #2
Waarom krijg ik bij een reisadvies Lage Zwaluwe - Tilburg 1x per dag de snelste verbinding met de s5000 en s3600 (vertrek 1154) en de rest van de dag niet?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
Da's een klassieke net-niet aansluiting, wellicht dat er 1x per dag sprake is van een afwijkend vertrekspoor waardoor het wel te halen is volgens de normen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #2
Snelle check in de reisplanner, nee niet het geval s5000 komt aan op spoor 7 en s3600 vertrekt van spoor 3. Ook aankomst en vertrektijden zijn niet toevallig anders.
Re: Korte vragen #2
Als je het voor een actuele tijd opvraagt, dan kan het bijvoorbeeld zijn dat een trein +1 heeft. En dat kan dan net het verschil maken.
Re: Korte vragen #2
:pos: Dat zal het zijn. Vraag ik het namelijk op voor een andere dag dan gaat de vlieger niet op. Kan dus alleen als de s3600 een vertraging heeft, maar die werd weer gewoon met zijn normale vertrektijd gemeld. Vreemd, lijkt er haast op dat NS klanten blij maakt met een dode mus.
Re: Korte vragen #2
De s5000 komt op Breda altijd aan op spoor 4. Spoor 7 wordt niet gebruikt.
Re: Korte vragen #2
Vanaf vandaag (of gisteren?) wordt het middelste eilandperron toch niet meer gebruikt?
Het is een spectrum.
Re: Korte vragen #2
Hmm dat is bij mij niet bekend. Kan best dat dat zo is hoor. Maar daar weet ik niks van.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
Er is weer een nieuwe ronde ingegaan in Breda las ik ja. Nu snap ik ook waarom zaterdag de borden met de actuele ronde op alle perrons waren bijgewerkt, maar op het middelste perron nog een fase achterliepen. Als ze daar aan 't bouwen zijn hoef je immers de reizigers niet te informeren op dat perron.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #2
BSO:
Spoor 2 13600
Spoor 3 3600, 1900 Richting Tb
Spoor 4 900 Zowel aankomst als vertrek
Spoor 5 BD
Spoor 6 BD
Spoor 7 5000
Spoor 8 3600, 1900 richting Rsd en Gvc
Spoor 2 13600
Spoor 3 3600, 1900 Richting Tb
Spoor 4 900 Zowel aankomst als vertrek
Spoor 5 BD
Spoor 6 BD
Spoor 7 5000
Spoor 8 3600, 1900 richting Rsd en Gvc
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #2
Ik heb een vraagje over de kleurstelling die NS voor haar treinen hanteert. Nu ben ik zelf erg slecht met kleuren, maar ik heb mij afgevraagd wat precies de bedoeling is van het kleurenschema van de NS.
- Het IC-materieel, DDAR en Plan V hebben een geel/blauwe kleurstelling.
- Het Sprintermaterieel heeft echter een andere kleurstelling. Dit begon bij de ombouw van SGM naar SGMm; ook de SLT heeft een andere kleurstelling dan de 'huiskleuren' geel en blauw (en overigens weer anders dan SGMm).
Wat is precies de achterliggende redenering om SGMm/SLT een andere kleur te geven? Als het is om het Sprinteraterieel te differentieren van IC-materieel, waarom verschillen SSGMm en SLT dan onderling van kleurstelling?
- Het IC-materieel, DDAR en Plan V hebben een geel/blauwe kleurstelling.
- Het Sprintermaterieel heeft echter een andere kleurstelling. Dit begon bij de ombouw van SGM naar SGMm; ook de SLT heeft een andere kleurstelling dan de 'huiskleuren' geel en blauw (en overigens weer anders dan SGMm).
Wat is precies de achterliggende redenering om SGMm/SLT een andere kleur te geven? Als het is om het Sprinteraterieel te differentieren van IC-materieel, waarom verschillen SSGMm en SLT dan onderling van kleurstelling?
Beul van de blindegeleidelijn
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
Er wordt inderdaad onderscheid gemaakt tussen sprinters en luxere/snellere treinen (het IC-materieel).
Aan de buitenkant is er bij SGM en SLT niet heel veel verschil in het kleurschema. Aan de binnenkant is de SLT wel een stuk lichter (witter), maar ik denk niet dat men met het kleurschema specifiek onderscheid wilde maken tussen SLT en SGM.
Aan de buitenkant is er bij SGM en SLT niet heel veel verschil in het kleurschema. Aan de binnenkant is de SLT wel een stuk lichter (witter), maar ik denk niet dat men met het kleurschema specifiek onderscheid wilde maken tussen SLT en SGM.
Re: Korte vragen #2
Ah, okay.
Nouja, het onderscheid aan de 'onderkant' van de Sprintertypen vind ik wat lastiger, maar de 'bovenkant' is wel erg verschillend: SGMm heeft een hele blauwe bovenkant, terwijl die van SLT witkleurig is.
Nouja, het onderscheid aan de 'onderkant' van de Sprintertypen vind ik wat lastiger, maar de 'bovenkant' is wel erg verschillend: SGMm heeft een hele blauwe bovenkant, terwijl die van SLT witkleurig is.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Korte vragen #2
SLT heeft een hogere zijwand omdat de trein lager op de rails ligt, daardoor neemt de hoeveelheid wit ook toe.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #2
Het is ook gewoon lastig om een kleurstelling te kopieëren naar materieel met een hele andere vorm. De grote hoeveelheid wit bij SLT is weer enigszins gecompenseerd door meer blauw rond de ramen te doen.
Het grootste verschil in kleurstelling is toch wel dat de boven- en onderkant bij SGM blauw zijn terwijl dit bij SLT grijs is gemaakt.
Bij de IC-kleurstelling is men al net zo inconsequent door DDZ een blauw dak te geven terwijl dat bij VIRM grijs is.
Het grootste verschil in kleurstelling is toch wel dat de boven- en onderkant bij SGM blauw zijn terwijl dit bij SLT grijs is gemaakt.
Bij de IC-kleurstelling is men al net zo inconsequent door DDZ een blauw dak te geven terwijl dat bij VIRM grijs is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #2
Hey, Kun je nog steeds een overgang dagkaart van klasse 2 naar 1 kopen, en mag deze dan samen gebruikt worden met een Blokkerdagkaart?
Re: Korte vragen #2
bestaat er dan geen overgangs-bewijs 2-1 klas dag ?
Re: Korte vragen #2
Ja, die bestaat wel. Let wel, alleen overgangsbewijzen die je hebt gekocht zijn geldig met een treinkaartje van de Blokker, de overgangsbewijzen die in het kader van de Spoordeelweken zijn verspreid zijn niet geldig in combinatie met een Blokkerkaartje, die zijn alleen geldig voor abonnementhouders en mensen die bij de NS zelf een treinkaartje hebben gekocht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #2
2-1 overgang is ook niet geldig met een meereiskaartje trouwens.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Korte vragen #2
Mr_W schreef:bestaat er dan geen overgangs-bewijs 2-1 klas dag ?
Ik heb mij pas aan het loket laten vertellen dat deze NIET meer bestaat, hij bestaat alleen nog in de 65+ versie.Bee schreef:Ja, die bestaat wel.
Ben je jonger dan 65 dan moet je je overgang per traject kopen
Re: Korte vragen #2
De website van NS zegt het volgende:
Neem even contact op met de klantenservice als je iets anders te horen hebt gekregen bij het loket, dan kan je het bevestigd/ontkracht krijgen. :)Papieren overgangsbewijzen
Heeft u een OV-/NS-Jaar(traject)abonnement dan kunt u nog steeds gebruikmaken van de papieren overgangsbewijzen. Met een Jaartrajectabonnement kunt u buiten uw traject met 40% korting reizen, ook 1e klas. U koopt hiervoor een 1e klas papieren kortingskaartje precies zoals u een 2e klas kortingskaartje koopt.
Papieren overgangsbewijzen zijn ook nog verkrijgbaar voor een Enkele reis, Retour, Dagkaart of Keuzedag 60+. Deze zijn te koop bij de NS-kaartautomaat, de NS-servicebalie, Kiosk met NS Tickets & service en alle overige verkooppunten van NS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #2
Da kost geld
Maar ik kon hem in de automaat niet vinden, en bij het loket vertelde ze me dat hij inderdaad was afgeschaft.
Echter heb k m zelf eigenlijk nooit nodig dus de klantenservice bellen vinnik wel gezegend :Y
oh:
http://www.ns.nl/reizigers/blind/losse- ... iment.html
Maar ik kon hem in de automaat niet vinden, en bij het loket vertelde ze me dat hij inderdaad was afgeschaft.
Echter heb k m zelf eigenlijk nooit nodig dus de klantenservice bellen vinnik wel gezegend :Y
oh:
http://www.ns.nl/reizigers/blind/losse- ... iment.html
Papieren kaartjes
Onderstaande papieren kaartjes zijn per 14 november 2012 niet meer te koop. In de kolom rechts ziet u het alternatief.
Niet meer te koop Alternatief
Overgangsbewijs 2-1 Dagkaart Reizen op saldo met Klassewissel of een papieren Overgangsbewijs 2-1 Enkele reis of Retour
Re: Korte vragen #2
Je kan de klantenservice ook gratis mailen natuurlijk
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #2
Nah volgens mij heb ik het antwoord zojuist gevonden ;)
(zie mijn vorige, bewerkte post)
(zie mijn vorige, bewerkte post)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 gasten