Pagina 10 van 11

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 19:49
door Aking
Is de dive-under bij Amersfoort al in gebruik?

Ik zag een glanzend rijdraadje hangen maar kon niet zien of er al sporen onder lagen (en of die al operationeel zijn)...

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 19:57
door Thom91
December 2013.

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 20:26
door Daniel
Een halfjaar nog? Gaat men de ballast met een kruiwagen in Crailoo ophalen en steentje voor steentje daar neerleggen dan ofzo?
Het glanzende rijdraadje hing er eergisteren nog niet, maar spoor lag er toen al wel en ook de aansluitwissels aan beide uiteinden liggen er al tijden in (al veel langer dan de dive under zelf klaar is). Ik verwachte eigenlijk eerder ergens in de zomer een buitendienststelling om dat ding in de beveiliging op te nemen.

Men lijkt nu eigenlijk vooral nog bezig met het inrichten van een nieuw relaishuisje/schakelstation/... (doorhalen wat niet van toepassing is) wat bovenop de dive-under staat tussen de sporen naar de Bokkeduinen en die naar Hilversum in.

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 21:01
door Vinny
Meestal is het wel eerder operationeel, maar de verbinding wordt dan pas in de dienstregeling opgenomen.

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 21:23
door Wubbo
Week 42 komt de boel in dienst meen ik. Wat ze nu nog moeten doen weet ik niet precies.

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 21:29
door Daniel
Als er nu al bovenleiding hangt (van de week zag ik wel de portalen al op hun plek staan/hangen) dan is het aansluiten daarvan op het bestaande spoor en het installeren van de beveiliging de laatste stap volgens mij. Seinen heb ik nog niet zien staan naast de toeleidende sporen.

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 21:29
door Suus
Zover ik begreep was eind september de planning, dan zou wijzigingsblad oktober nog gehaald kunnen worden.

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 21:43
door Wubbo
De beveiliging is in dit geval niet het grootste probleem - dat is namelijk niet uitgesteld maar al in december gebeurd. Alleen de beide wissels moeten nog bedienbaar worden.

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 21:56
door Thom91
Er moet natuurlijk ook nog even getest worden, een brandweeroefening gedaan worden, verzin de hele riedel.

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 22:12
door Cremers.R1995
Ik heb een kort vraagje:

Weet iemand hoe lang het duurt voordat je een Weekend-vrij abonoment van NS op je ov-chipkaart kan laden nadat je het betaald hebt?

Alvast bedankt!

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: vr 28 jun 2013, 23:15
door Suus
Paar uur tot een dag.

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: za 29 jun 2013, 16:38
door deadlock
Half uur bij mijn altijdvrij.

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: za 29 jun 2013, 22:31
door ThePretender
Iemand een idee waar ik de geplande materiaalinzet mét baklengtes kan vinden?

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: zo 30 jun 2013, 01:18
door Thom91
In de NS systemen. Op de pagina van waarisdetrein staan benaderingen.

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: zo 30 jun 2013, 19:56
door bjorn keith
Klopt dat de oudste nog in dienst zijnde bussen, de DuveDecs zijn die rijden op de Walibi Express?

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: ma 01 jul 2013, 10:18
door lint41
De Van Hool AG300's van het GVU (de LPG-geledes) zijn uit 1997, en de Duvedecs van Smit Reizen uit 1999, dus nee, de wagens van de Walibi Express zijn niet de oudste ;-)

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: ma 01 jul 2013, 11:35
door zone5324bericht...
en er zijn nog wel een aantal oudere ov-bussen bij touringcarbedrijven in gebruik...

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: ma 01 jul 2013, 12:56
door bjorn keith
Oh oke, bedankt! :D

En ik doelde eigenlijk voor al op lijndiensten. (Had ik in mijn berichtje er eigenlijk even bij moeten zetten)

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: ma 01 jul 2013, 16:28
door Mr-W
Ik ben van plan om binnenkort een Bustour te doen door de provincie Noord Brabant. Daarom heb ik een aantal vragen :
Is het dalurendagkaartje in juli en augustus doordeweeks geldig voor 9 uur ?
Is het dagkaartje geldig op het Nederlandse deel van [wiki]Lijn 450 Tilburg Centraal Station - Turnhout (B) Station[/wiki] ?
Rijdt er ergens VanHool(mijn lievelingsmerk) rond en VDL Citea in Brabant ?
Welke buslijnen moet ik zeker doen in de regio Tilburg/Den Bosch/Eindhoven (geen SRE) ? (vooral mooie routes en niet al te traag )

Mijn voorlopige plan is:
om de eerste Lijn 25 Veghel Busstation - Helmond Station te nemen
daarna [wiki]Lijn 160 Uden Busstation - 's-Hertogenbosch Station[/wiki]
dan [wiki]Lijn 220 's-Hertogenbosch, Station - Jeroen Bosch Ziekenhuis[/wiki]
Een van de bussen tussen Den Bosch en Tilburg ( 136,140, 300s,301s,302s)
daarna lijn 450 naar Goirle en terug met Lijn 11 Tilburg Centraal Station - Goirle Wittendijk (alleen als kaartje geldig is bij de lijn )
dan Lijn 141 Tilburg Centraal Station - Best Station NS of Lijn 142 Tilburg Centraal Station - Best Station NS
Vanaf Best de trein naar Helmond.

Als ik ga toeren volgt er natuurlijk een verslag op deze site.

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: ma 01 jul 2013, 17:36
door BrengMe
Volgens mij rijdt lijn 220 vandaag zijn laatste rondjes...

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: ma 01 jul 2013, 17:41
door Milco
Lijn 450 is een Belgische buslijn, dus een Nederlands vervoersbewijs is naar mijn weten niet geldig, óók niet op Nederlands grondgebied. Verder rijdt er volgens mij geen Van Hool in Noord-Brabant. VDL Citea ook niet. Met een heel klein beetje geluk zou je op één van de buslijnen van De Lijn een Citea of Van Hool aan kunnen treffen (lijn 450 in Tilburg of 480 in Reusel).

Voor Van Hool-bussen moet je voor december naar Utrecht gaan: heel GVU heeft ze :Y
En voor Citea's kun je beter naar Limburg (Veolia Transport), Amsterdam (GVB), Zuid-Holland-Noord (Arriva) of Friesland (Arriva).

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: di 02 jul 2013, 11:25
door ODRAIL
Zijn die Citea's allemaal hetzelfde type of zit hier ook nog verschil in (behalve de kleur dan)?

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: di 02 jul 2013, 12:12
door Meltrain
Die Citea's van het GVB zijn uitgerust als stadsbussen en hebben ook een derde deur.

Verder heeft Connexxion ook nog Citea's van 13,7 meter rijden op de lijnen 391, 392, 394, 395 en 398 in de Zaanstreek (met het oude front) en op lijn 320 tussen Amsterdam en Hilversum (met het nieuwe front).

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: di 02 jul 2013, 15:00
door marvinkok
En vergeet de 2 hybrides in Enschede niet ;)
Gebaseerd op het stadsmodel, maar dan met 2 deuren en nog het oude front.

Al hoorde ik vandaag dat ze momenteel weg zijn uit Twente. Ben ze gisteren en vandaag tijdens het werk ook niet tegenkomen, ook niet op de stalling...

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: vr 05 jul 2013, 20:01
door Milco
De Connexxion-bussen 5729-5748 zijn allemaal Volvo 8700's. Deze rijden nu in IJsselmond, reden hiervoor drie jaar bij Breng en tien bussen hebben daarvoor nog tijdelijk bij Qbuzz in Friesland gereden. Maar waar kwamen de andere tien bussen vandaan alvorens bij Breng te komen? En hebben de bussen voor Qbuzz nog elders gereden, of zijn er eerst tien gebouwd voor Qbuzz en zijn er aan het begin van de Breng-periode nog tien bussen extra gebouwd? Kan me niet voorstellen, maar goed.