Ik denk het niet, omdat de afstand op het regionale netwerk door de gemiddelde reiziger een stuk kleiner is, en de reis met de NS begint tegen een stuk hoger kilometertarief. Natuurlijk kun je een leuke wiskundige herverdeelsleutel ontwikkelen, wat schijnbaar met de papieren kaartjes gebeurd is, maar deze black box werkt niet volgens de regionale vervoerders. Wellicht dat wanneer je niet anoniem met korting reist je persoonlijk geteld kan worden, en dan kan Arriva bij de NS een rekening indienen: Pietje Puk heeft op zondag om 14.00 ingecheckt in Leeuwarden en daarna uitgecheckt in Sneek. Hij heeft daar geen geld voor hoeven betalen want zijn degressie-meter wees nul aan. Mag ik even vangen?Geert schreef:Andersom verdient NS weer een stuk minder bij een reis die bij een regionale vervoerder begint en eindigt met een NS-deel. Dat kan dan toch tegen elkaar weggestreept worden?Vinny schreef:Na een lange reis op het NS netwerk zou een reis gratis zijn op het regionale spoorwegnetwerk, tenzij grote vriendelijke NS toch weer wat geld doorschuift richting FMN. Iets in mij zegt dat de NS dat niet doet c.q. niet van plan is te doen.
Waarschijnlijk levert dit vooral een boel mensen in India op die exceltabellen met reizigersgevens aan het inkloppen zijn op, maar weinig structruele verbetering van de werking van de chipkaart.