Pagina 7 van 10

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: zo 01 dec 2013, 19:17
door Thom91
Te Alm.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 02 dec 2013, 08:21
door Meltrain
Is er al een lijst met van elke trein de geplande materieelinzet?

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 02 dec 2013, 08:41
door Daniel
Aannemende dat je alleen het type materieel en niet de lengte bedoeld: ja die is er.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 02 dec 2013, 13:21
door Michael
Ik had ergens gelezen (weet niet meer waar) dat er nog niet genoeg DDZ beschikbaar was voor de s1900 en dat ICR wat langer door blijft rijden. Klopt dit?

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 02 dec 2013, 13:27
door Thom91
Ja, min of meer.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 02 dec 2013, 17:58
door Ardan
'VRM' lijkt me VIRM, maar wat is IRM dan?

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 02 dec 2013, 17:59
door reisthijs
VRM = ICR,
IRM = VIRM

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 02 dec 2013, 18:10
door deadlock
Ardan schreef:'VRM' lijkt me VIRM, maar wat is IRM dan?
De V in IRM staat voor Verlengd. Het is ooit aangeschaft als DD-IRM in 3 en 4-baksuitvoeringen.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 02 dec 2013, 18:14
door Suus
Een leesbaarder overzicht kan je op http://www.ovtijden.com/matinzet/2014/00/ vinden.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 02 dec 2013, 18:53
door Meltrain
reisthijs schreef:VRM = ICR,
IRM = VIRM
Waarom staat er dan niet gewoon ICR? :?
Nog bedankt voor het overzicht Daniel. :) Is er dan ook ergens een lijst waar je ook de samenstellingen kunt zien?

De s31300 en s31400 rijden zo te zien uitsluitend met een Protos. :mrgreen:

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 02 dec 2013, 19:59
door Ardan
deadlock schreef:
Ardan schreef:'VRM' lijkt me VIRM, maar wat is IRM dan?
De V in IRM staat voor Verlengd. Het is ooit aangeschaft als DD-IRM in 3 en 4-baksuitvoeringen.
Dat weet ik allang, maar dit was met betrekking op het mat-lijstje ;)

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 02 dec 2013, 20:56
door Amazonous
Bee schreef:Een leesbaarder overzicht kan je op http://www.ovtijden.com/matinzet/2014/00/ vinden.
Probleem: met 7409 rows is die pagina redelijk groot en wat traag :mrgreen: Je kunt de info ook vinden in de planning, http://www.ovtijden.com/iff/dvs/zl/20140121

VRM zul je in die lijsten overigens niet vinden, heb ze maar even hernoemd naar ICR (normale dienst) of ICR-HSL/BNL voor HSL/BNL-dienst. Leek me niet onverstandig gezien het grote aantal vragen wat VRM voor een rare nieuwe materieelsoort is :)

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: di 03 dec 2013, 19:58
door Milco
Op de wiki ben ik al enige tijd bezig met het invoeren van treindienstregeling 2014, maar kan iemand me uitleggen wanneer de 5000, 5100 en 15100 rijden en wanneer ze welk traject rijden? Ik vind het nu namelijk erg onduidelijk. Wie kan mij wat verduidelijking geven? Alvast bedankt! :pos:

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: di 03 dec 2013, 20:08
door reisthijs
in de spits:
2x uur 5000 Den Haag - Breda
2x uur 5100 Den Haag - Roosendaal

buiten de spits:
2x uur 5000 Den Haag - Dordrecht
1x uur 5100 Den Haag - Roosendaal
1x uur 15100 Den Haag - Breda
('s avonds en in het weekend rijdt de 5000 niet)

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: di 03 dec 2013, 20:13
door Milco
Ah, kijk een aan. Duidelijk! Bedankt! :pos:

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 08:42
door Flitskikker
De Mat '64 doet nog een jaartje mee, zie ik?

NS verlengt aantal volle spitstreinen

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 11:43
door Edwin
Mat '64 wordt zelfs als verlengde spitstrein ingezet:
Rover schreef: 1723: Intercity V 6:54 Den Haag Centraal – Utrecht - Amersfoort - Deventer - Enschede A 9:15
Was 4 baks ICM en wordt 6 baks ICM

11622: Intercity V 8:04 Amersfoort Schothorst – Hilversum - Schiphol A 8:52
Was 7 baks ICM en wordt 9 baks ICM

3327: Sprinter V 7:32 Hoorn Kersenboogerd – Purmerend - Zaandam - Hoofddorp A 8:24
Was 5 baks SGMM en wordt 8 baks SLT

4425: Sprinter V 7:53 Nijmegen – Oss - Den Bosch A 8:33
Was 4 baks DDZ en wordt 6 baks Mat 64

3329: Sprinter V 8:02 Hoorn Kersenboogerd – Purmerend - Zaandam - Hoofddorp A 8:54
Was 5 baks SGMM en wordt 8 baks SLT

4661: Sprinter V 17:10 Amsterdam Centraal – Almere - Lelystad - Zwolle A 18:35
Was 6 baks SLT en wordt 10 baks SLT

3323: Sprinter V 6:32 Hoorn Kersenboogerd – Purmerend - Zaandam - Hoofddorp A 7:24
Was 3 baks SGMM en wordt 6 baks SLT

4462: Sprinter V 17:26 Den Bosch – Oss - Nijmegen A 18:06
Was 3 baks SGMM en wordt 4 baks Mat 64

3360: Sprinter V 17:35 Hoofddorp – Zaandam - Purmerend - Hoorn Kersenboogerd A 18:28
Was 3 baks SGMM en wordt 6 baks SLT

4065: Sprinter V 16:43 Uitgeest – Zaandam - Amsterdam - Gouda - Rotterdam Centraal A 18:34
Was 5 baks SGMM en wordt 8 baks SLT

4029: Sprinter V 7:43 Uitgeest – Zaandam - Amsterdam - Gouda - Rotterdam Centraal A 9:35
Was 6 baks SGMM en wordt 10 baks SLT

1563: Intercity V 16:24 Enkhuizen – Hoorn - Amsterdam - Amersfoort - Deventer A 18:43
Was 7 baks ICM en wordt 8 baks VIRM

1665: Intercity V 17:37 Schiphol – Amersfoort - Apeldoorn - Deventer - Enschede A 19:45
Was 8 baks ICM en wordt 9 baks ICM

563: Intercity V 17:05 Rotterdam Centraal Utrecht - Amersfoort - Zwolle – Groningen A 19:44
Was 8 baks ICM en wordt 9 baks ICM

730: Intercity V 8:46 Groningen – Zwolle - Almere - Schiphol - Den Haag Centraal A 11:26
Was 4 baks VIRM en wordt 6 baks VIRM

12522: Intercity V 6:44 Leeuwarden – A 9:25 Rotterdam Centraal
Was 9 baks ICM en wordt 11 baks ICM

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 11:57
door reisthijs
Nou ja, verlengd: Nijmegen-Deurne staat voor 2014 volledig met Mat'64 gepland. Het komt gewoon toevallig handig uit zo denk ik dan.

(Treinen inzetten van 3 of 5 bakken gaat een beetje moeilijk met Mat'64 :mrgreen: )

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 12:05
door Edwin
reisthijs schreef:Nou ja, verlengd: Nijmegen-Deurne staat voor 2014 volledig met Mat'64 gepland. Het komt gewoon toevallig handig uit zo denk ik dan.

(Treinen inzetten van 3 of 5 bakken gaat een beetje moeilijk met Mat'64 :mrgreen: )
Is het inderdaad zoveel verschil tussen SGMm-3 of Mat'64-4?

Re: NS verlengt aantal volle spitstreinen

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 13:41
door webguy
Edwin schreef:
Rover schreef: 4425: Sprinter V 7:53 Nijmegen – Oss - Den Bosch A 8:33
Was 4 baks DDZ en wordt 6 baks Mat 64
Deze is natuurlijk helemaal een lacher - eigenlijk een grote misser...

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 13:44
door Klaasje
Een rijtuig tweede klasse DDAR heeft net zoveel zitplaatsen als een complete plan V. Nu is DDZ wat minder efficiënt ingedeeld maar alsnog blijft het best wel een capaciteitsknaller.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 13:50
door webguy
Dus kom je een Plan V tekort - je gaat 200 plekken achteruit in capaciteit.

Re: NS verlengt aantal volle spitstreinen

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 14:25
door Suus
webguy schreef:
Edwin schreef:
Rover schreef: 4425: Sprinter V 7:53 Nijmegen – Oss - Den Bosch A 8:33
Was 4 baks DDZ en wordt 6 baks Mat 64
Deze is natuurlijk helemaal een lacher - eigenlijk een grote misser...
3x Plan V (1e klasse: 72, 2e klasse: 360) heeft meer zitplaatsen dan 1 DDZ-4 (1e klasse: 65, 2e klasse: 319). Vooruitgang dus.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 17:00
door Nitein-Repart
MAT64 wordt ingezet in de Sprinter 4400: ’s Hertogenbosch - Nijmegen, Sprinter 7500: Ede-Wageningen - Arnhem, Sprinter 9600: ’s Hertogenbosch - Eindhoven - Deurne, Sprinter 6800: Roermond - Sittard - Maastricht Randwijck en Sprinter 6900: Sittard - Heerlen.
Op de as Tilburg Uni-Eindhoven-Weert komt SLT te rijden _o- .

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 17:33
door Thom91
Goed, per april 2014 komt DDAR weer terug op de baan.
1700 + 3 rijtuigen. 17 stammen.

Bron: http://somda.nl/forum/14382/p478340/Ont ... n+DDARDDZ/