Dienstregeling 2014.

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1649
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Erno-BE » Vr 13 Dec 2013, 17:38

En dan gaat MAT64 alleen nog in Limburg (s6800/s6900) en Ede-Arnhem rijden?

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Thom91 » Vr 13 Dec 2013, 17:43

Mijn glazen bol weet daar het antwoord helaas niet op. Ik ga straks even mijn spiegeltje spiegeltje aan de wand proberen.
Komt wel goed schatje.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7691
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor webguy » Vr 13 Dec 2013, 21:31

Er rijdt ook Mat '64 in de s7600 - maar dat zal wel weer veranderen na de herst en als SGM-3 met magneetrem weer op de baan is.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2374
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Mr-W » Vr 13 Dec 2013, 21:40

@Thom91
Waar gaan die DD-AR met 1700 dan rijden?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Daniel » Vr 13 Dec 2013, 21:42

Ik ben Thom91 dan wel niet, maar die gaan DDZ vrijmaken wat dan weer ICR uit de s1900 gaat vrijmaken voor de diensten over de HSL.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Thom91 » Vr 13 Dec 2013, 21:45

Mr-W schreef:@Thom91
Waar gaan die DD-AR met 1700 dan rijden?

Mijn spiegeltje aan de wand deelde mee dat de s5400, s14500, s5500, s15100. Verder kan ik het niet zo even bedenken waar die dingen nog meer handig zijn.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2374
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Mr-W » Vr 13 Dec 2013, 21:46

Gaat VIRM ook verdwijnen uit de Treinserie 1900 (2014) :D
In de s6400 kan prima DDZ uitgehaald worden,die capaciteit is zelfs in de ochtendspits niet nodig tussen Ehv en Wt
Laatst gewijzigd door Mr-W op Vr 13 Dec 2013, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor MdJ » Vr 13 Dec 2013, 21:47

s5500 moet s5600 zijn hoop ik? (want Utrecht-Baarn kan makkelijk in een SGMm-III.
Bij twijfel: gebruik beton.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Thom91 » Vr 13 Dec 2013, 21:48

Waarom zou dat? De s5500 is zo'n lekker gesloten omloop met eigen keringen.
Dat SGM kan je elders ook prima inzetten.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Daniel » Vr 13 Dec 2013, 22:01

Het gaat er meer om dat dat SGM ruim zat is en er dus helemaal geen reden is dat door DDAR te gaan vervangen, da's namelijk alleen in de spits nuttig. Daarbuiten zijn de SGM-drietjes die de losse V'tjes vervingen al aan de ruime kant.
Ik had overigens gelezen dat juist in de s5600 weer DDAR zou gaan rijden. Logisch ook gezien het doel is om DDZ vrij te maken en die serie de dubbeldekscapaciteit ook echt nodig heeft.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor MdJ » Vr 13 Dec 2013, 22:03

5500 levert niet zoveel op: je rijdt met behoorlijke capaciteitsoverschot (juist dat kan beter elders gebruikt worden) en het levert niks op: ja, 3 losse SGMm-III'tjes, terwijl dat ook drie DDARén kost.
Bij twijfel: gebruik beton.

huibf
Berichten: 2520
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor huibf » Vr 13 Dec 2013, 22:17

reisthijs schreef:Nou ja, verlengd: Nijmegen-Deurne staat voor 2014 volledig met Mat'64 gepland. Het komt gewoon toevallig handig uit zo denk ik dan.

(Treinen inzetten van 3 of 5 bakken gaat een beetje moeilijk met Mat'64 :mrgreen: )


nou fijn. Die rommel. Waarom zetten ze die niet in in de randstad. En komen de mooie treinen naar het oosten.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3992
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor reisthijs » Vr 13 Dec 2013, 23:00

Er komt SGMm naar het oosten (s7000 en s7600) en er gaat SLT naar het zuiden (s5200 en s6400). Zijn dat geen mooie treinen?

De dubbeldeks-"rommel" die DDAR heeft blijft waarschijnlijk lekker in de randstad. (A)

Dus geen reden om te zeuren.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Meltrain » Vr 13 Dec 2013, 23:25

Ik vind SLT rommel. :) Ben blij dat mijn vaste treinen nu SGMm krijgen. :D
Thom91 schreef:
Mr-W schreef:@Thom91
Waar gaan die DD-AR met 1700 dan rijden?

Mijn spiegeltje aan de wand deelde mee dat de s5400, s14500, s5500, s15100.

15100? Weet je dat zeker? :?
Die rijdt alleen buiten de spits en zit ook gekopped met de s5000 en s5100.
Bedoel je niet toevallig de s15400?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Milco
Berichten: 3556
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Milco » Vr 13 Dec 2013, 23:32

Meltrain schreef:Ik vind SLT rommel. :)

Ha, ik ook! En DDAR ook en VIRM heb ik ook liever niet!

En ja, we dwalen af...
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Thom91 » Za 14 Dec 2013, 01:21

Meltrain schreef:Ik vind SLT rommel. :) Ben blij dat mijn vaste treinen nu SGMm krijgen. :D
Thom91 schreef:
Mr-W schreef:@Thom91
Waar gaan die DD-AR met 1700 dan rijden?

Mijn spiegeltje aan de wand deelde mee dat de s5400, s14500, s5500, s15100.

15100? Weet je dat zeker? :?
Die rijdt alleen buiten de spits en zit ook gekopped met de s5000 en s5100.
Bedoel je niet toevallig de s15400?

Ja, die strandpendel. :P
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1649
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Erno-BE » Za 14 Dec 2013, 14:53

Thom91 schreef:
Mr-W schreef:@Thom91
Waar gaan die DD-AR met 1700 dan rijden?

Mijn spiegeltje aan de wand deelde mee dat de s5400, s14500, s5500, s15100. Verder kan ik het niet zo even bedenken waar die dingen nog meer handig zijn.

Hoe kom je erbij dat de s5500 met DDZ gaat rijden, wordt een mix van SLT en SGMm.
DDZ gaat rijden in de s4800, s5400, s5600 (reed hij al) en s14800
De as Den Haag Centraal-Dordrecht(-Roosendaal/Breda) wordt een SGMm-bolwerk

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3992
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor reisthijs » Za 14 Dec 2013, 15:13

Dat is alleen maar planning voor de eerste maanden van de nieuwe dienstregeling. Dat kan in april weer anders zijn.

Als er dan weer DDAR gaat rijden moet er toch weer ergens met de inzet geschoven worden.
Er is nergens gezegd dat DDAR alleen maar op plekken gaat rijden waar nu DDZ rijdt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11927
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Geert » Za 14 Dec 2013, 15:19

Hoop wel dat ze DDZ en DDAR uit elkaar kunnen houden - stoptrein met DDZ is niet zo erg, maar DDAR is niet echt intercitywaardig.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Meltrain » Za 14 Dec 2013, 16:59

Zijn DD-AR en NID eigenlijk onderling koppelbaar? Of is daarvoor te veel aangepast bij de verbouwing tot NID?
Houden we hier trouwens de naam NID of DDZ aan? Het is niet handig als beide door elkaar gebruikt worden.
Tot slot is de mouse-over voor DDZ/NID er nog niet: m7538.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Thom91 » Za 14 Dec 2013, 17:22

Ja zijn ze wel. Nee doen ze niet.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31465
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Suus » Za 14 Dec 2013, 17:42

De algemene naam is DDZ.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2374
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Mr-W » Za 14 Dec 2013, 18:37

Bee schreef:De algemene naam is DDZ.

waarom staat er dan op de wiki (bijna) altijd NID in de plaats van het meer gebruikte DDZ ?
Gaan er trouwens nog DDZ 6jes rondrijden?

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Thom91 » Za 14 Dec 2013, 18:41

NID is de naam die NS heeft willen pluggen, maar dat is net als bij de bizon mislukt.
Gaarne alles op Wiki van NID naar DDZ aanpassen dus.

Ja, de DDZ-zesjes worden in februari verwacht.
Komt wel goed schatje.

benza
Berichten: 164
Lid geworden op: Zo 15 Dec 2013, 09:35
Locatie: Leeuwarden (Friesland)

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor benza » Zo 15 Dec 2013, 09:44

Het begint vandaag!

Iets die ik niet snapt:

Vanaf Amsterdam Sloterdijk naar Zaandam vertrekt 3 treinen in 4 minuten:

XX:18, Intercity naar Den Helder (3000)
XX:21, Sprinter naar Hoorn (3300)
XX:22, sprinter naar Uitgeest (3400)

Niet de vergeten op XX:15 het trein naar Hoorn (serie 1500)

Erm, hoe gaar dat werken in de praktijk? Er zijn alleen maar 3 sporen tussen Sloterdijk en Zaandam. Of misschien is het de hele dag 2 sporen naar Zaandam, en 1 naar in het omgekeerde richting? (naar sloterdijk)
Maar in dit geval wordt er problemen, want in Zaandam vertrekken ook 3 treinen in 5 minuten (XX:00, XX:02, XX:05 die moeten dus alleen maar een spoor gebruiken en niet 2).

Kortom, snap ik niet, of misschien miss ik iets???


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten