Re: Dienstregeling 2014.
Geplaatst: zo 15 dec 2013, 10:18
Een vriend kreeg net een zaklamp van Arriva Vechtdallijnen ter ere van hun nieuwe spoorlijn :') Dat ding rijdt al een verrekte week ook nog eens...
Dat kun je zelf ook.Thom91 schreef:Gaarne alles op Wiki van NID naar DDZ aanpassen dus.
De s3400 komt niet in Zaandam, maar ik zie het probleem niet. Als het niet had gepast was het niet in de dienstregeling terecht gekomen.benza schreef:Het begint vandaag!
Iets die ik niet snapt:
Vanaf Amsterdam Sloterdijk naar Zaandam vertrekt 3 treinen in 4 minuten:
XX:18, Intercity naar Den Helder (3000)
XX:21, Sprinter naar Hoorn (3300)
XX:22, sprinter naar Uitgeest (3400)
Niet de vergeten op XX:15 het trein naar Hoorn (serie 1500)
Erm, hoe gaar dat werken in de praktijk? Er zijn alleen maar 3 sporen tussen Sloterdijk en Zaandam. Of misschien is het de hele dag 2 sporen naar Zaandam, en 1 naar in het omgekeerde richting? (naar sloterdijk)
Maar in dit geval wordt er problemen, want in Zaandam vertrekken ook 3 treinen in 5 minuten (XX:00, XX:02, XX:05 die moeten dus alleen maar een spoor gebruiken en niet 2).
Kortom, snap ik niet, of misschien miss ik iets???
Ik weet gelukkig niet hoe die wiki werktMeltrain schreef:Dat kun je zelf ook.Thom91 schreef:Gaarne alles op Wiki van NID naar DDZ aanpassen dus.
Bovendien moet op 'onze' Wiki nog steeds een pagina voor DDZ worden aangemaakt.
Past prima hoor. Je kan de ene tien minuten twee buizen naar Zd gebruiken en de volgende tien minuten naar Ass. Net waar de capaciteit nodig is. Dit past in ieder geval prima.benza schreef:Het begint vandaag!
Iets die ik niet snapt:
Vanaf Amsterdam Sloterdijk naar Zaandam vertrekt 3 treinen in 4 minuten:
XX:18, Intercity naar Den Helder (3000)
XX:21, Sprinter naar Hoorn (3300)
XX:22, sprinter naar Uitgeest (34004000)
Niet de vergeten op XX:15 het trein naar Hoorn (serie 1500)
Erm, hoe gaar dat werken in de praktijk? Er zijn alleen maar 3 sporen tussen Sloterdijk en Zaandam. Of misschien is het de hele dag 2 sporen naar Zaandam, en 1 naar in het omgekeerde richting? (naar sloterdijk)
Maar in dit geval wordt er problemen, want in Zaandam vertrekken ook 3 treinen in 5 minuten (XX:00, XX:02, XX:05 die moeten dus alleen maar een spoor gebruiken en niet 2).
Kortom, snap ik niet, of misschien miss ik iets???
Op papier kan het wel. Maar op papier is theorie. In de praktijk hebben sommige treinseries wel eens last van vertragingkjes (s3000 zuidwaarts, s3300 noordwaarts zijn de laatste tijden feest). Als je een hele strakke planning hebt, dan gaan er treinen op elkaar moeten wachten bij het minste of geringste.Thom91 schreef:Past prima hoor. Je kan de ene tien minuten twee buizen naar Zd gebruiken en de volgende tien minuten naar Ass. Net waar de capaciteit nodig is. Dit past in ieder geval prima.
Dat is vanwege de nieuwe veiligheidsregels bij onderhoudswerkzaamheden. Op vrijdagavond en zaterdagavond (de drukste avonden) rijden de treinen wel.VIRM schreef:Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
De s3300 rijdt nu op een andere tijd dan in de vorige dienstregeling (waarin hij erg opgepropt zat), de kans is aanwezig dat die nu beter op tijd gaat rijden. Maar het is waar: het middelste spoor van de Hemtunnel wordt nu in twee richtingen gebruikt, in de vorige dienstregeling was dat maar in 1 richting. Hoe dat uit gaat pakken gaan we meemaken.VIRM schreef:Op papier kan het wel. Maar op papier is theorie. In de praktijk hebben sommige treinseries wel eens last van vertragingkjes (s3000 zuidwaarts, s3300 noordwaarts zijn de laatste tijden feest). Als je een hele strakke planning hebt, dan gaan er treinen op elkaar moeten wachten bij het minste of geringste.
Ofwel: het zou mij niet verbazen als het regelmatig fout gaat.
Is het echt noodzakelijk dat daarvoor 5x per week de laatste trein opgeheven wordt? Op andere trajecten is dat maar 2x in de week het geval.Wubbo schreef:Dat is vanwege de nieuwe veiligheidsregels bij onderhoudswerkzaamheden.
Inderdaad, het laatste trein doordeweeks is nu op 00:17. Teleurstellend.VIRM schreef:Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
Bedankt.De s3300 rijdt nu op een andere tijd dan in de vorige dienstregeling (waarin hij erg opgepropt zat), de kans is aanwezig dat die nu beter op tijd gaat rijden. Maar het is waar: het middelste spoor van de Hemtunnel wordt nu in twee richtingen gebruikt, in de vorige dienstregeling was dat maar in 1 richting. Hoe dat uit gaat pakken gaan we meemaken.
Trouwens, NS heeft zijn belofte hier niet gemaakt. Vanochtend was het een SLT4 :)Edwin schreef:Mat '64 wordt zelfs als verlengde spitstrein ingezet:Rover schreef:
3323: Sprinter V 6:32 Hoorn Kersenboogerd – Purmerend - Zaandam - Hoofddorp A 7:24
Was 3 baks SGMM en wordt 6 baks SLT
Het is veel teleurstellender dat ze geen vervangende bussen inzetten.benza schreef:Inderdaad, het laatste trein doordeweeks is nu op 00:17. Teleurstellend.VIRM schreef:Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
Het is nog veel teleurstellender dat het correcte lidwoord bij een zelfstandig naamwoord niet gebruikt wordt.Thom91 schreef:Het is veel teleurstellender dat ze geen vervangende bussen inzetten.benza schreef:Inderdaad, het laatste trein doordeweeks is nu op 00:17. Teleurstellend.VIRM schreef:Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
Helaas is het niet mijn moedertaal, ben frans :)deadlock schreef:Het is nog veel teleurstellender dat het correcte lidwoord bij een zelfstandig naamwoord niet gebruikt wordt.Thom91 schreef:Het is veel teleurstellender dat ze geen vervangende bussen inzetten.benza schreef:Inderdaad, het laatste trein doordeweeks is nu op 00:17. Teleurstellend.VIRM schreef:Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
Mee eens. Maar gewoon wel goed en knap dat je het gewoon probeert en gewoon doet! :)reisthijs schreef:Dat was mij meteen duidelijk, dat soort foutjes maak je niet als het je moedertaal is.
De foutjes die ik soms soms zie van mensen voor wie Nederlands wel de moedertaal is, die zijn echt teleurstellend.
De nachtsprinter zit gewoon vol hoor in het weekend. Heb er wel eens ingezeten vanuit Utrecht (Centraal). Ik was blij dat ik niet helemaal tot Heerhugowaard mee hoefde.Thom91 schreef:Welke andere spoorlijnen dan? Hdr heeft nog een relatief late bediening en Hwd helemaal.