Pagina 9 van 10

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 10:18
door julsteren
Een vriend kreeg net een zaklamp van Arriva Vechtdallijnen ter ere van hun nieuwe spoorlijn :') Dat ding rijdt al een verrekte week ook nog eens...

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 11:12
door Meltrain
Thom91 schreef:Gaarne alles op Wiki van NID naar DDZ aanpassen dus.
Dat kun je zelf ook. :wink:
Bovendien moet op 'onze' Wiki nog steeds een pagina voor DDZ worden aangemaakt.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 11:26
door Suus
benza schreef:Het begint vandaag!

Iets die ik niet snapt:

Vanaf Amsterdam Sloterdijk naar Zaandam vertrekt 3 treinen in 4 minuten:

XX:18, Intercity naar Den Helder (3000)
XX:21, Sprinter naar Hoorn (3300)
XX:22, sprinter naar Uitgeest (3400)

Niet de vergeten op XX:15 het trein naar Hoorn (serie 1500)

Erm, hoe gaar dat werken in de praktijk? Er zijn alleen maar 3 sporen tussen Sloterdijk en Zaandam. Of misschien is het de hele dag 2 sporen naar Zaandam, en 1 naar in het omgekeerde richting? (naar sloterdijk)
Maar in dit geval wordt er problemen, want in Zaandam vertrekken ook 3 treinen in 5 minuten (XX:00, XX:02, XX:05 die moeten dus alleen maar een spoor gebruiken en niet 2).

Kortom, snap ik niet, of misschien miss ik iets???
De s3400 komt niet in Zaandam, maar ik zie het probleem niet. Als het niet had gepast was het niet in de dienstregeling terecht gekomen.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 11:50
door Thom91
Meltrain schreef:
Thom91 schreef:Gaarne alles op Wiki van NID naar DDZ aanpassen dus.
Dat kun je zelf ook. :wink:
Bovendien moet op 'onze' Wiki nog steeds een pagina voor DDZ worden aangemaakt.
Ik weet gelukkig niet hoe die wiki werkt :P

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 11:51
door Thom91
benza schreef:Het begint vandaag!

Iets die ik niet snapt:

Vanaf Amsterdam Sloterdijk naar Zaandam vertrekt 3 treinen in 4 minuten:

XX:18, Intercity naar Den Helder (3000)
XX:21, Sprinter naar Hoorn (3300)
XX:22, sprinter naar Uitgeest (34004000)

Niet de vergeten op XX:15 het trein naar Hoorn (serie 1500)

Erm, hoe gaar dat werken in de praktijk? Er zijn alleen maar 3 sporen tussen Sloterdijk en Zaandam. Of misschien is het de hele dag 2 sporen naar Zaandam, en 1 naar in het omgekeerde richting? (naar sloterdijk)
Maar in dit geval wordt er problemen, want in Zaandam vertrekken ook 3 treinen in 5 minuten (XX:00, XX:02, XX:05 die moeten dus alleen maar een spoor gebruiken en niet 2).

Kortom, snap ik niet, of misschien miss ik iets???
Past prima hoor. Je kan de ene tien minuten twee buizen naar Zd gebruiken en de volgende tien minuten naar Ass. Net waar de capaciteit nodig is. Dit past in ieder geval prima.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 17:15
door VIRM
Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 17:22
door VIRM
Thom91 schreef:Past prima hoor. Je kan de ene tien minuten twee buizen naar Zd gebruiken en de volgende tien minuten naar Ass. Net waar de capaciteit nodig is. Dit past in ieder geval prima.
Op papier kan het wel. Maar op papier is theorie. In de praktijk hebben sommige treinseries wel eens last van vertragingkjes (s3000 zuidwaarts, s3300 noordwaarts zijn de laatste tijden feest). Als je een hele strakke planning hebt, dan gaan er treinen op elkaar moeten wachten bij het minste of geringste.
Ofwel: het zou mij niet verbazen als het regelmatig fout gaat.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 17:47
door Wubbo
VIRM schreef:Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
Dat is vanwege de nieuwe veiligheidsregels bij onderhoudswerkzaamheden. Op vrijdagavond en zaterdagavond (de drukste avonden) rijden de treinen wel.
VIRM schreef:Op papier kan het wel. Maar op papier is theorie. In de praktijk hebben sommige treinseries wel eens last van vertragingkjes (s3000 zuidwaarts, s3300 noordwaarts zijn de laatste tijden feest). Als je een hele strakke planning hebt, dan gaan er treinen op elkaar moeten wachten bij het minste of geringste.
Ofwel: het zou mij niet verbazen als het regelmatig fout gaat.
De s3300 rijdt nu op een andere tijd dan in de vorige dienstregeling (waarin hij erg opgepropt zat), de kans is aanwezig dat die nu beter op tijd gaat rijden. Maar het is waar: het middelste spoor van de Hemtunnel wordt nu in twee richtingen gebruikt, in de vorige dienstregeling was dat maar in 1 richting. Hoe dat uit gaat pakken gaan we meemaken.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 17:55
door Thom91
Vorige dienstregeling zat hij er ook al dubbel in hoor..

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 18:11
door reisthijs
Wubbo schreef:Dat is vanwege de nieuwe veiligheidsregels bij onderhoudswerkzaamheden.
Is het echt noodzakelijk dat daarvoor 5x per week de laatste trein opgeheven wordt? Op andere trajecten is dat maar 2x in de week het geval.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 18:48
door Wubbo
Nee. 2 of 3x is de normale hoeveelheid, maar NS heeft er op een aantal plekken voor gekozen om zo'n trein dan in alle 5 de nachten niet te rijden. Anders zou je iets krijgen als nacht zo/ma niet, ma/di wel, di/wo wel, wo/do niet, do/vr niet, vr/za wel, za/zo niet. Dat patroon zie je nu bijvoorbeeld in Flevoland, en dat is lastig uit te leggen.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 16 dec 2013, 08:07
door benza
VIRM schreef:Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
Inderdaad, het laatste trein doordeweeks is nu op 00:17. Teleurstellend.
De s3300 rijdt nu op een andere tijd dan in de vorige dienstregeling (waarin hij erg opgepropt zat), de kans is aanwezig dat die nu beter op tijd gaat rijden. Maar het is waar: het middelste spoor van de Hemtunnel wordt nu in twee richtingen gebruikt, in de vorige dienstregeling was dat maar in 1 richting. Hoe dat uit gaat pakken gaan we meemaken.
Bedankt.

Re: NS verlengt aantal volle spitstreinen

Geplaatst: ma 16 dec 2013, 08:08
door benza
Edwin schreef:Mat '64 wordt zelfs als verlengde spitstrein ingezet:
Rover schreef:
3323: Sprinter V 6:32 Hoorn Kersenboogerd – Purmerend - Zaandam - Hoofddorp A 7:24
Was 3 baks SGMM en wordt 6 baks SLT
Trouwens, NS heeft zijn belofte hier niet gemaakt. Vanochtend was het een SLT4 :)

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 16 dec 2013, 20:41
door Thom91
benza schreef:
VIRM schreef:Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
Inderdaad, het laatste trein doordeweeks is nu op 00:17. Teleurstellend.
Het is veel teleurstellender dat ze geen vervangende bussen inzetten.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 16 dec 2013, 20:57
door deadlock
Thom91 schreef:
benza schreef:
VIRM schreef:Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
Inderdaad, het laatste trein doordeweeks is nu op 00:17. Teleurstellend.
Het is veel teleurstellender dat ze geen vervangende bussen inzetten.
Het is nog veel teleurstellender dat het correcte lidwoord bij een zelfstandig naamwoord niet gebruikt wordt.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 16 dec 2013, 21:37
door Ardan
Badum-tsss :pos:

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: di 17 dec 2013, 08:39
door benza
deadlock schreef:
Thom91 schreef:
benza schreef:
VIRM schreef:Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
Inderdaad, het laatste trein doordeweeks is nu op 00:17. Teleurstellend.
Het is veel teleurstellender dat ze geen vervangende bussen inzetten.
Het is nog veel teleurstellender dat het correcte lidwoord bij een zelfstandig naamwoord niet gebruikt wordt.
Helaas is het niet mijn moedertaal, ben frans :)
Toch vind ik een taal-foutje minder erg, dan minder dienst voor een hogere abonnement-prijs. Maar ja, meningen verschillen :)

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: di 17 dec 2013, 09:57
door reisthijs
Dat was mij meteen duidelijk, dat soort foutjes maak je niet als het je moedertaal is.
De foutjes die ik soms soms zie van mensen voor wie Nederlands wel de moedertaal is, die zijn echt teleurstellend.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 20 dec 2013, 00:01
door VIRM
reisthijs schreef:Dat was mij meteen duidelijk, dat soort foutjes maak je niet als het je moedertaal is.
De foutjes die ik soms soms zie van mensen voor wie Nederlands wel de moedertaal is, die zijn echt teleurstellend.
Mee eens. Maar gewoon wel goed en knap dat je het gewoon probeert en gewoon doet! :)

Overigens zag ik gisteravond dat de nu laatste s1500 maar tot en met Hoorn rijdt... Dus de stations na Hoorn Kersenboogerd hebben een uur eerder dan de vorige dienstregeling helemaal geen trein. Dat is echt een achteruitgang...

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 20 dec 2013, 00:19
door Suus
Neuh, na Hoorn zat er hooguit nog een halve paardenkop in de trein én de bediening van Enkhuizen was véél later dan andere spoorlijnen in de regio. Gewoon een stuk rationalisatie waar misschien drie mensen last van hebben.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 20 dec 2013, 07:18
door Thom91
Welke andere spoorlijnen dan? Hdr heeft nog een relatief late bediening en Hwd helemaal.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 20 dec 2013, 23:19
door Wubbo
Den Helder en Heerhugowaard hebben ook hun late trein verloren (maar slechts in 2 nachten). De bediening van bijvoorbeeld Zandvoort stopt al eerder op de dag, en Noord-Holland wordt nog altijd beter bediend dan bijvoorbeeld de regio Utrecht.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: za 21 dec 2013, 00:08
door mijack1985
Volgens de Facebook pagina van Rail Magazine zal morgen (21-12-13) de eerste DDZ zesje ingezet worden in de t1900.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: za 21 dec 2013, 12:47
door Vinny
Thom91 schreef:Welke andere spoorlijnen dan? Hdr heeft nog een relatief late bediening en Hwd helemaal.
De nachtsprinter zit gewoon vol hoor in het weekend. Heb er wel eens ingezeten vanuit Utrecht (Centraal). Ik was blij dat ik niet helemaal tot Heerhugowaard mee hoefde. :lol:

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: za 21 dec 2013, 16:35
door IC140
In het weekend wel ja, maar doordeweeks een heel stuk minder. En laat die OHR-nachten nou net doordeweeks vallen.