Dienstregeling 2014.

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Klaasje
Berichten: 5982
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Klaasje » Wo 27 Feb 2013, 23:32

Je kan er ook voor zorgen dat die niet nodig is, of gewoon erbij vertellen dat het een wat extreem voorbeeld is. Sarcasme is soms wat lastig te lezen uit een post. Daarnaast helpt het gebruik van :wink: ook niet omdat er genoeg mensen die die emoticon voor iets anders gebruiken.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Vinny » Do 28 Feb 2013, 00:29

Volgens mij droop dat toch echt van mijn post af, en met de knipoog-smiley erbij: hoe duidelijk had je het gehad willen hebben?

Bovendien kennen jullie me toch? :twisted:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Vinny » Do 28 Feb 2013, 00:33

Serieus dan maar, uit een andere draad geplukt:
Klaasje schreef:Als je op iedere haltering 10 seconden kan verdienen, heb je op 12 haltes 2 minuten minder rijtijd nodig. Daarmee ontstaat meer ruimte voor snelle IC's of meer IC's.

Bee schreef:Op sommige lijnen moet je dan ook wat aan de soms overvloedige rijtijd doen

Wellicht is het een idee om in de spits (meer) stoptreinen te laten rijden, en buiten de spits de intercity's op meer plaatsen te laten stoppen - waardoor de extra rijtijdspeling die in de spits broodnodig is, maar op zondagochtend onnodige luxe is effectief gebruikt kan worden om de bereikbaarheid te vergroten.

Twee corridoren die mij onmiddelijk te binnen schieten: Vlissingen-Bergen op Zoom en Leeuwarden-Zwolle.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Klaasje
Berichten: 5982
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Klaasje » Do 28 Feb 2013, 00:51

Sowieso denk ik dat je in de spitsen beter kunt verdichten dan langere treinen kunt laten rijden. Spreiden wordt naar mate een trein langer wordt steeds lastiger. Daarnaast passen kortere treinen op kortere inhaalspoortjes waardoor die goedkoper aangelegd kunnen worden. Een probleem is de CAO waardoor het voor NS niet aantrekkelijk is om spitsdiensten te rijden. Personeel moet voor minimaal een x aantal uur worden betaald als ze voor werk gevraagd worden.

Milco
Berichten: 3548
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Milco » Vr 01 Mar 2013, 22:06

Klaasje schreef:...en zal in de daluren tussen Leiden en Den Haag niet de sprinter uit Amsterdam zuid maar de sprinter uit Haarlem vervallen...

Met "in de daluren" wordt 's avonds en het weekend bedoeld neem ik aan? In de daluren rijden er nu ook vier sprinters per uur. Dat zal dus betekenen dat de s4300 en s5700 altijd naar Gvc rijden dus?
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Klaasje
Berichten: 5982
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Klaasje » Vr 01 Mar 2013, 22:07

Het superdal ja.. Dus niet de periode tussen de twee spitsen in.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Vinny » Vr 01 Mar 2013, 22:20

Nou aan de superdal IC Leeuwarden-Vlissingen valt af te leiden dat de NS dat om 22.00 vind beginnen en ook nog ergens op zondagochtend voor kerktijd... :lol:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Thom91 » Vr 01 Mar 2013, 23:03

Gelukkig vertrekt de eerste superdal IC al om 19:39 uit Vs.. :roll:
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Justin » Za 02 Mar 2013, 09:56

Werd dat stoppen buiten de spits niet wel eens gedaan op zondag in de vroegere s3600? Meen me te herinneren dat dat ding wel eens in Wijchen stopte, terwijl dat niet doordeweeks werd gedaan. Of ik moet het in de war brengen met de separate zondag dienstregeling van een dergelijke serie...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7691
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor webguy » Za 02 Mar 2013, 10:06

De s3600 is sowieso rare serie - een van de eerste begint halverwege in Zutphen en rijdt als stopper naar Arnhem.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Daniel » Za 02 Mar 2013, 17:15

Justin schreef:Meen me te herinneren dat dat ding wel eens in Wijchen stopte, terwijl dat niet doordeweeks werd gedaan.

Er is juist enige tijd een s3600 geweest die doordeweeks in de ochtendspits extra in Wijchen stopte, heb die trein in 2005 geregeld gehad.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 677
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Mikos » Za 02 Mar 2013, 17:20

In onder andere 2006 stopte de s3600 inderdaad alleen op zondag eens per uur extra in Wijchen. Zo ontstond een soort van halve uursdienst van en naar Wijchen (de s4400 rijdt op zondag in een uursdienst). :)

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3990
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor reisthijs » Za 02 Mar 2013, 17:33

Milco1995 schreef:
Klaasje schreef:...en zal in de daluren tussen Leiden en Den Haag niet de sprinter uit Amsterdam zuid maar de sprinter uit Haarlem vervallen...

Met "in de daluren" wordt 's avonds en het weekend bedoeld neem ik aan? In de daluren rijden er nu ook vier sprinters per uur. Dat zal dus betekenen dat de s4300 en s5700 altijd naar Gvc rijden dus?
Er rijden in de daluren maar twee sprinters per uur tussen Leiden en Den Haag, nu is dat alleen de s6300 en straks de s5700. (s4300 rijdt nooit naar Gvc)

Dat betekent dat de s6300 in de daluren alleen nog tussen Haarlem en Leiden pendelt, met een korte kering zou die hele serie dan in de daluren met één treinstel gereden kunnen worden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

RoelZ1
Berichten: 474
Lid geworden op: Za 18 Jun 2011, 15:58

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor RoelZ1 » Zo 03 Mar 2013, 16:07

Met één treinstel is wel heel ambitieus. In een half uur op én neer vind ik knap. Ik neem aan dat je twee stellen bedoelt?

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3990
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor reisthijs » Ma 04 Mar 2013, 12:02

Ja inderdaad, met een halfuurdienst heb je er dan twee nodig.
(Ik had Sittard-Heerlen als voorbeeld genomen, dat is dezelfde rijtijd maar dat is slechts een uurdienst.)
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Milco
Berichten: 3548
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Milco » Do 11 Apr 2013, 11:34

http://www.rover.nl/actueel/nieuwsarchi ... eling-2014

Met wat speuren via Google weer wat (nieuwe) informatie gevonden over dienstregeling 2014!
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Freek » Do 11 Apr 2013, 17:23

Voortaan niet google maar gewoon het advies en adviesaanvraag van de website van het LOCOV halen, stukken makkelijker :wink:

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Caspar » Za 27 Apr 2013, 21:35

http://www.hoorngids.nl/nw-7951-7-3462517/nieuws/sprinter_hoorn-kersenboogerd_blijft.html?page=1

Sprinter Hoorn-Kersenboogerd blijft
De sprinter Hoofddorp - Hoorn-Kersenboogerd blijft ook volgend jaar stoppen op station Hoorn-Kersenboogerd. NS was van plan de sprinter per dienstregeling 2014 in te korten tot station Hoorn en niet meer te stoppen op Hoorn-Kersenboogerd, maar heeft deze plannen ingetrokken.

NS heeft aangegeven begrip te hebben voor de kritiek en heeft gezocht naar verbetering. Deze verbetering is inmiddels gevonden: de vertrektijden van de sprinter Hoofddorp - Hoorn worden aangepast waardoor deze door kan blijven rijden naar Hoorn-Kersenboogerd. De spits-intercity Amsterdam - Enkhuizen zal niet meer stoppen op Kersenboogerd.


Hoorn Kersenboogerd voorbij rijden is een verbetering? :roll:

Klaasje
Berichten: 5982
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Klaasje » Za 27 Apr 2013, 21:39

Nee. Daarmee ontstaat een sterfhuisconstructie voor de s14500.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Thom91 » Za 27 Apr 2013, 21:43

Gelukkig is de Tweede-Coentunnel dan af. Kunnen er weer extra automobielen bij! *O*
Komt wel goed schatje.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9516
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Wubbo » Zo 28 Apr 2013, 10:27

Ten opzichte van de constructie die bedacht was voor de s3300 (met een apart ochtendspits en een apart avondspitspatroon, naast het patroon voor overdag) is het wel een verbetering. Ten opzichte van de huidige constructie niet.

IC140
Berichten: 173
Lid geworden op: Do 28 Mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor IC140 » Zo 28 Apr 2013, 14:29

Klaasje schreef:Nee. Daarmee ontstaat een sterfhuisconstructie voor de s14500.

Als ik zo kijk naar het dramatisch uitgebogen s14500 pad en het in de wielen rijden van de s3300 en s14500 is het misschien beter en efficienter om de s3300 in de spits door te rijden naar Ekz en de hele s14500 op te heffen.

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor VIRM » Zo 28 Apr 2013, 17:21

IC140 schreef:
Klaasje schreef:Nee. Daarmee ontstaat een sterfhuisconstructie voor de s14500.

Als ik zo kijk naar het dramatisch uitgebogen s14500 pad en het in de wielen rijden van de s3300 en s14500 is het misschien beter en efficienter om de s3300 in de spits door te rijden naar Ekz en de hele s14500 op te heffen.


Met als gevolg dat het deel van de passagiers dat in de ochtendspits op Sloterdijk (hoofdgebouw) of Amsterdam Centraal moeten zijn gaan overstappen in Zaandam in, bijvoorbeeld, al een drukke s4000? :mrgreen:
En in de avondspits precies andersom natuurlijk.
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31441
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Suus » Zo 28 Apr 2013, 17:53

Hoe goed rendeert die s14500 nu eigenlijk, zeker sinds de reguliere trein tussen Hoorn en Sloterdijk niet meer stopt lijkt mij het belang van die trein flink afgenomen.
Rame à l'approche

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Berichtdoor Thom91 » Zo 28 Apr 2013, 18:29

s14500 is in populariteit flink afgenomen, maar zeker wel nodig. Daar er geen ruimte is voor 10 bakken VIRM of ICM.
Komt wel goed schatje.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten