Pagina 3 van 10

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: wo 27 feb 2013, 23:32
door Klaasje
Je kan er ook voor zorgen dat die niet nodig is, of gewoon erbij vertellen dat het een wat extreem voorbeeld is. Sarcasme is soms wat lastig te lezen uit een post. Daarnaast helpt het gebruik van :wink: ook niet omdat er genoeg mensen die die emoticon voor iets anders gebruiken.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: do 28 feb 2013, 00:29
door Vinny
Volgens mij droop dat toch echt van mijn post af, en met de knipoog-smiley erbij: hoe duidelijk had je het gehad willen hebben?

Bovendien kennen jullie me toch? :twisted:

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: do 28 feb 2013, 00:33
door Vinny
Serieus dan maar, uit een andere draad geplukt:
Klaasje schreef:Als je op iedere haltering 10 seconden kan verdienen, heb je op 12 haltes 2 minuten minder rijtijd nodig. Daarmee ontstaat meer ruimte voor snelle IC's of meer IC's.

Bee schreef:Op sommige lijnen moet je dan ook wat aan de soms overvloedige rijtijd doen

Wellicht is het een idee om in de spits (meer) stoptreinen te laten rijden, en buiten de spits de intercity's op meer plaatsen te laten stoppen - waardoor de extra rijtijdspeling die in de spits broodnodig is, maar op zondagochtend onnodige luxe is effectief gebruikt kan worden om de bereikbaarheid te vergroten.

Twee corridoren die mij onmiddelijk te binnen schieten: Vlissingen-Bergen op Zoom en Leeuwarden-Zwolle.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: do 28 feb 2013, 00:51
door Klaasje
Sowieso denk ik dat je in de spitsen beter kunt verdichten dan langere treinen kunt laten rijden. Spreiden wordt naar mate een trein langer wordt steeds lastiger. Daarnaast passen kortere treinen op kortere inhaalspoortjes waardoor die goedkoper aangelegd kunnen worden. Een probleem is de CAO waardoor het voor NS niet aantrekkelijk is om spitsdiensten te rijden. Personeel moet voor minimaal een x aantal uur worden betaald als ze voor werk gevraagd worden.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 01 mar 2013, 22:06
door Milco
Klaasje schreef:...en zal in de daluren tussen Leiden en Den Haag niet de sprinter uit Amsterdam zuid maar de sprinter uit Haarlem vervallen...

Met "in de daluren" wordt 's avonds en het weekend bedoeld neem ik aan? In de daluren rijden er nu ook vier sprinters per uur. Dat zal dus betekenen dat de s4300 en s5700 altijd naar Gvc rijden dus?

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 01 mar 2013, 22:07
door Klaasje
Het superdal ja.. Dus niet de periode tussen de twee spitsen in.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 01 mar 2013, 22:20
door Vinny
Nou aan de superdal IC Leeuwarden-Vlissingen valt af te leiden dat de NS dat om 22.00 vind beginnen en ook nog ergens op zondagochtend voor kerktijd... :lol:

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 01 mar 2013, 23:03
door Thom91
Gelukkig vertrekt de eerste superdal IC al om 19:39 uit Vs.. :roll:

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: za 02 mar 2013, 09:56
door Justin
Werd dat stoppen buiten de spits niet wel eens gedaan op zondag in de vroegere s3600? Meen me te herinneren dat dat ding wel eens in Wijchen stopte, terwijl dat niet doordeweeks werd gedaan. Of ik moet het in de war brengen met de separate zondag dienstregeling van een dergelijke serie...

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: za 02 mar 2013, 10:06
door webguy
De s3600 is sowieso rare serie - een van de eerste begint halverwege in Zutphen en rijdt als stopper naar Arnhem.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: za 02 mar 2013, 17:15
door Daniel
Justin schreef:Meen me te herinneren dat dat ding wel eens in Wijchen stopte, terwijl dat niet doordeweeks werd gedaan.

Er is juist enige tijd een s3600 geweest die doordeweeks in de ochtendspits extra in Wijchen stopte, heb die trein in 2005 geregeld gehad.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: za 02 mar 2013, 17:20
door Mikos
In onder andere 2006 stopte de s3600 inderdaad alleen op zondag eens per uur extra in Wijchen. Zo ontstond een soort van halve uursdienst van en naar Wijchen (de s4400 rijdt op zondag in een uursdienst). :)

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: za 02 mar 2013, 17:33
door reisthijs
Milco1995 schreef:
Klaasje schreef:...en zal in de daluren tussen Leiden en Den Haag niet de sprinter uit Amsterdam zuid maar de sprinter uit Haarlem vervallen...

Met "in de daluren" wordt 's avonds en het weekend bedoeld neem ik aan? In de daluren rijden er nu ook vier sprinters per uur. Dat zal dus betekenen dat de s4300 en s5700 altijd naar Gvc rijden dus?
Er rijden in de daluren maar twee sprinters per uur tussen Leiden en Den Haag, nu is dat alleen de s6300 en straks de s5700. (s4300 rijdt nooit naar Gvc)

Dat betekent dat de s6300 in de daluren alleen nog tussen Haarlem en Leiden pendelt, met een korte kering zou die hele serie dan in de daluren met één treinstel gereden kunnen worden.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: zo 03 mar 2013, 16:07
door RoelZ1
Met één treinstel is wel heel ambitieus. In een half uur op én neer vind ik knap. Ik neem aan dat je twee stellen bedoelt?

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: ma 04 mar 2013, 12:02
door reisthijs
Ja inderdaad, met een halfuurdienst heb je er dan twee nodig.
(Ik had Sittard-Heerlen als voorbeeld genomen, dat is dezelfde rijtijd maar dat is slechts een uurdienst.)

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: do 11 apr 2013, 11:34
door Milco
http://www.rover.nl/actueel/nieuwsarchi ... eling-2014

Met wat speuren via Google weer wat (nieuwe) informatie gevonden over dienstregeling 2014!

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: do 11 apr 2013, 17:23
door Freek
Voortaan niet google maar gewoon het advies en adviesaanvraag van de website van het LOCOV halen, stukken makkelijker :wink:

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: za 27 apr 2013, 21:35
door Caspar
http://www.hoorngids.nl/nw-7951-7-3462517/nieuws/sprinter_hoorn-kersenboogerd_blijft.html?page=1

Sprinter Hoorn-Kersenboogerd blijft
De sprinter Hoofddorp - Hoorn-Kersenboogerd blijft ook volgend jaar stoppen op station Hoorn-Kersenboogerd. NS was van plan de sprinter per dienstregeling 2014 in te korten tot station Hoorn en niet meer te stoppen op Hoorn-Kersenboogerd, maar heeft deze plannen ingetrokken.

NS heeft aangegeven begrip te hebben voor de kritiek en heeft gezocht naar verbetering. Deze verbetering is inmiddels gevonden: de vertrektijden van de sprinter Hoofddorp - Hoorn worden aangepast waardoor deze door kan blijven rijden naar Hoorn-Kersenboogerd. De spits-intercity Amsterdam - Enkhuizen zal niet meer stoppen op Kersenboogerd.


Hoorn Kersenboogerd voorbij rijden is een verbetering? :roll:

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: za 27 apr 2013, 21:39
door Klaasje
Nee. Daarmee ontstaat een sterfhuisconstructie voor de s14500.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: za 27 apr 2013, 21:43
door Thom91
Gelukkig is de Tweede-Coentunnel dan af. Kunnen er weer extra automobielen bij! *O*

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: zo 28 apr 2013, 10:27
door Wubbo
Ten opzichte van de constructie die bedacht was voor de s3300 (met een apart ochtendspits en een apart avondspitspatroon, naast het patroon voor overdag) is het wel een verbetering. Ten opzichte van de huidige constructie niet.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: zo 28 apr 2013, 14:29
door IC140
Klaasje schreef:Nee. Daarmee ontstaat een sterfhuisconstructie voor de s14500.

Als ik zo kijk naar het dramatisch uitgebogen s14500 pad en het in de wielen rijden van de s3300 en s14500 is het misschien beter en efficienter om de s3300 in de spits door te rijden naar Ekz en de hele s14500 op te heffen.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: zo 28 apr 2013, 17:21
door VIRM
IC140 schreef:
Klaasje schreef:Nee. Daarmee ontstaat een sterfhuisconstructie voor de s14500.

Als ik zo kijk naar het dramatisch uitgebogen s14500 pad en het in de wielen rijden van de s3300 en s14500 is het misschien beter en efficienter om de s3300 in de spits door te rijden naar Ekz en de hele s14500 op te heffen.


Met als gevolg dat het deel van de passagiers dat in de ochtendspits op Sloterdijk (hoofdgebouw) of Amsterdam Centraal moeten zijn gaan overstappen in Zaandam in, bijvoorbeeld, al een drukke s4000? :mrgreen:
En in de avondspits precies andersom natuurlijk.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: zo 28 apr 2013, 17:53
door Suus
Hoe goed rendeert die s14500 nu eigenlijk, zeker sinds de reguliere trein tussen Hoorn en Sloterdijk niet meer stopt lijkt mij het belang van die trein flink afgenomen.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: zo 28 apr 2013, 18:29
door Thom91
s14500 is in populariteit flink afgenomen, maar zeker wel nodig. Daar er geen ruimte is voor 10 bakken VIRM of ICM.