Pagina 1 van 1

NS krijgt 2,75 miljoen euro boete om onvrede reiziger

Geplaatst: di 12 mar 2013, 19:46
door Daniel
NS krijgt 2,75 miljoen euro boete om onvrede reiziger
Geplaatst op: dinsdag 12 maart 2013 19:45
Laatst bijgewerkt: dinsdag 12 maart 2013 19:46


De Nederlandse Spoorwegen moeten een boete van 2,75 miljoen euro betalen, omdat de reiziger niet tevreden genoeg is over de dienstverlening van het bedrijf. Dat heeft staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) dinsdag besloten, schrijft ze aan de Tweede Kamer. .
NS voldeed in 2011 niet aan alle afspraken over klanttevredenheid. Daarom kreeg het bedrijf een voorlopige boete opgelegd. Nu de situatie in 2012 niet is verbeterd, moet de NS de 2,75 miljoen euro daadwerkelijk gaan overmaken.
Lees verder

Re: NS krijgt 2,75 miljoen euro boete om onvrede reiziger

Geplaatst: di 12 mar 2013, 21:02
door BR628
Als ze niet nog eens 2,75 miljoen euro boete opgelegd willen krijgen, dan helpt dat akkefietje met de 1900 vandaag niet :P

Re: NS krijgt 2,75 miljoen euro boete om onvrede reiziger

Geplaatst: di 12 mar 2013, 22:33
door Wubbo
Volgens NS is het de schuld van de reizigers, want die zijn de afgelopen tijd verwend en verwachten nu gewoon te veel.

Ik zeg daar maar niks over...

Re: NS krijgt 2,75 miljoen euro boete om onvrede reiziger

Geplaatst: di 12 mar 2013, 22:53
door Geert
Dat de reiziger niet tevreden genoeg is over de dienstverlening van de NS, komt volgens de spoorvervoerder onder meer door de goede prestaties van het bedrijf. Hierdoor heeft de klant steeds hogere verwachtingen en wordt hij extra teleurgesteld als deze verwachting niet wordt waargemaakt, aldus de NS.
:roll:

Misschien moet NS weer eens wat meer aansluitingen overnemen, niet een halve minuut voor vertrektijd vertrekken, niet meer op de volnorm plannen en niet te pas en te onpas allerlei treinen opheffen in winterdienstregelingen?
Oh wacht we worden als reizigers te veel verwend :X :')

Re: NS krijgt 2,75 miljoen euro boete om onvrede reiziger

Geplaatst: di 12 mar 2013, 23:31
door Vinny
Ik vind de informatievoorziening bijvoorbeeld alleen maar achteruitgegaan. Ik begin bijna te verlangen naar het tijdperk van de ouderwetse, edoch degelijke CTA bakken. Waar je wel alle stations in één oogopslag zag, en waarbij in een treffend rood balkje duidelijk was wat er aan de hand is. "Trein wordt omgeleid", "Op een gedeelte van het traject vindt busvervoer plaats", "Trein rijdt slechts tot...", "Deze trein stopt vandaag ook te", "Deze trein stopt vandaag niet te".
Simpel, helder en duidelijk. Steeds vaker moet ik de spoorkaart Nederland meenemen als ik in het weekend met de trein reis en uit rekenen wat de NS ongeveer bedoeld heeft met de gewijzigde dienstregeling.

En het zou beter worden... :cry:

Re: NS krijgt 2,75 miljoen euro boete om onvrede reiziger

Geplaatst: wo 13 mar 2013, 08:16
door Daniel
Geert schreef:niet meer op de volnorm plannen
Ook de brief van NS hierover gezien? (Staat op de site van Voorbeterov gelinkt)... NS stelt hierin dat reizigers pas een hoge waardering voor beschikbaarheid van zitplaatsen geven als er minstens een plek rondom hun heen vrij is. Op een of andere manier vind ik dat toch niet een heel rare gedachte van reizigers, maar NS vind kennelijk dat dat wel raar is.

Re: NS krijgt 2,75 miljoen euro boete om onvrede reiziger

Geplaatst: wo 13 mar 2013, 09:05
door isadora
Zal het uiteindelijk niet zo zijn?
"Reiziger krijgt 2,75 miljoen euro boete om eigen onvrede"

Re: NS krijgt 2,75 miljoen euro boete om onvrede reiziger

Geplaatst: wo 13 mar 2013, 11:06
door Suus
Daniel schreef:
Geert schreef:niet meer op de volnorm plannen
Ook de brief van NS hierover gezien? (Staat op de site van Voorbeterov gelinkt)... NS stelt hierin dat reizigers pas een hoge waardering voor beschikbaarheid van zitplaatsen geven als er minstens een plek rondom hun heen vrij is. Op een of andere manier vind ik dat toch niet een heel rare gedachte van reizigers
Misschien is dat voor reizigers geen rare gedachte, maar je kan wel treinen van een kilometer lengte gaan rijden als dat de enige manier is om reizigers tevreden te houden. Ik kan mij best voorstellen dat de NS daar tegen ageert.

Re: NS krijgt 2,75 miljoen euro boete om onvrede reiziger

Geplaatst: wo 13 mar 2013, 13:42
door Chauf21
Afgelopen zondag heb ik met de trein gereisd. Er kwam in de s2200 / s2600 een simpele VIRM-IV voorrijden. Dat was wat krap, want er moesten mensen staan. Dan vraag ik me af: waarom is dat nodig op een zondag? Genoeg materieel voorhanden, lijkt me zo?
's Avonds ging ik weer terug. Ik had een s2600 die werd gereden met een DDAR. Best jammer als je een VIRM of eventueel NID verwacht.

Niet dat ik er van wakker lig, maar als dit soort dingen vaker gebeuren, zal ik toch minder snel de trein in overweging nemen. Mijn auto brengt me ook wel waar ik moet zijn. Wat dat betreft vind ik de boete wel terecht en zeker niet het gevolg van verwende reizigers.

Re: NS krijgt 2,75 miljoen euro boete om onvrede reiziger

Geplaatst: wo 13 mar 2013, 13:51
door hauptbahnhof
Voor de avond had ik waarschijnlijk op de volgende trein gewacht, als ik ergens binnen kon wachten. Of eventueel ergens overstappen. DDAR vind ik de meest oncomfy-treinen van NS. Naar Lelystad ging ik vroeger ook altijd via Almere C (eerst sprinter, dan alsnog op de IC).

Re: NS krijgt 2,75 miljoen euro boete om onvrede reiziger

Geplaatst: wo 13 mar 2013, 14:31
door Klaasje
Wat NS wat meer zou mogen beseffen is dat volle treinen en vertragingen zorgen voor een cumulerende reizigersontevredenheid. Als je niet mee kan ben je automatisch later dan geplant. Als je nauwelijks in de trein past ligt het irritatieniveau zo hoog dat je je aan het eerste de beste keer dat de trein een rood sein tegenkomt zo verschrikkelijk gaat ergeren dat je echt geen voldoende voor "op tijd rijden" gaat uitdelen. Zo zijn er wel meer van dat soort aspecten waar de schuld echt niet bij de reiziger ligt maar waar NS zelf een hoop aan kan doen. Zodoende is het beklag over een verkeerde prestatiemeting van NS eerder zielig dan serieus te nemen.

Re: NS krijgt 2,75 miljoen euro boete om onvrede reiziger

Geplaatst: wo 13 mar 2013, 18:37
door WSM
NS maakt zichzelf op deze manier zo belachelijk dat het nog nauwelijks serieus te nemen is.
Wordt de leiding daar gevormd door capabele managers (eigenlijk ook al een contradictio in terminis), of is het een stelletje overbetaalde clowns?