Pagina 19 van 29

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: zo 26 feb 2017, 21:59
door Daniel
Opmerkelijk gevalletje vanavond: tenzij ze vliegende ICMs hebben uitgevonden lijkt het toch redelijk onmogelijk om het voorste stel van de 11773 in Gouda door te laten gaan naar Schothorst en het achterste in Utrecht af te koppelen...
Afbeelding

In werkelijkheid gingen trouwens gewoon beide stellen door naar Amersfoort, de volgorde van de stellen klopte wel met de praktijk trouwens.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: zo 26 feb 2017, 23:03
door Durashift
Daniel schreef:Opmerkelijk gevalletje vanavond: tenzij ze vliegende ICMs hebben uitgevonden lijkt het toch redelijk onmogelijk om het voorste stel van de 11773 in Gouda door te laten gaan naar Schothorst en het achterste in Utrecht af te koppelen... (..)

In werkelijkheid gingen trouwens gewoon beide stellen door naar Amersfoort, de volgorde van de stellen klopte wel met de praktijk trouwens.
Logisch, kon ook niet anders, praktisch gezien. :wink:

Wellicht ergens tijdens de dag verkeerd om gekoppeld?

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: di 28 feb 2017, 00:26
door Geert
In theoria had men in Utrecht af kunnen koppelen en meteen weg kunnen rangeren richting Cartesiusweg, maar overduidelijk een foutje bij NS. Moet zeggen dat het wel redelijk zeldzaam is. Wat gaf OBIS eigenlijk aan?

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: di 28 feb 2017, 06:43
door Daniel
Naar de Cartesiusweg kan je niet vanaf spoor 8-12 ;-) OBIS in de 4232 gaf "Amersfoort Schothorst" als bestemming aan.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: zo 30 apr 2017, 22:27
door Geert
Sinds vorige week zit er een nieuwe vorm van storingsberichten in de app, is het iemand al opgevallen en wat zijn de ervaringen? :)

Informatie moet nu matchen met de informatie die je op de stationsschermen/omroep hoort, met uitzondering van de omreisadviezen (alleen landelijke adviezen zitten in de informatie).

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: zo 30 apr 2017, 22:29
door Daelea
De gevolgen per treinserie ben ik erg blij mee, dat scheelt een hoop zoekwerk in de vertrektijden :) Ik snap alleen niet helemaal waarom elke storing begint met "Zodra we meer weten informeren we u verder". Eerder stond er toch wel al een aanduiding van de gevolgen dacht ik, maar correct me if I'm wrong.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: zo 30 apr 2017, 22:44
door Daniel
Dat hangt af van de storing denk ik, ik zie bij de storingen die er nu staan althans gewoon de gevolgen staan en niet die zin die jij noemt.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: zo 30 apr 2017, 22:46
door Daelea
Sorry, met 'elke storing begint' bedoel ik dat die tekst er staat als de storing net online komt, niet dat dat het begin van elk bericht is, my bad

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: ma 01 mei 2017, 00:34
door Geert
Ja, dat heeft NS bedacht, elke storing heeft een aantal fases en op het moment dat ze vermoeden dat er een trein stil staat wordt er tegenwoordig al een storingsbericht aangemaakt. Als op dat moment de impact nog niet duidelijk is dan krijgt zo'n storing fase 1A en dan heb je het beruchte 'Zodra we meer weten informeren we u verder'. Het is de bedoeling dat dit zo snel mogelijk uitgebreid wordt en dan krijg je wel de gebruikelijke informatie, maar het idee is dat reizigers op dat moment al op hun hoede zijn voor naderend onheil.

Voor de volledigheid, dit zijn de fases die een storing kan doorlopen:
1a) geen prognose, situatie onduidelijk
1b) situatie duidelijk, eerste prognose, maar nog geen treinmaatregelen
2) treinmaatregelen/omleidingen bekend
3) alternatief vervoer beschikbaar
4) verstoring voorbij, treindienst wordt weer gestart
5) alles weer normaal (bericht weg)

Da's althans het plan. Soms komt een storing nooit verder dan fase 1A en gaat-ie na een kwartiertje weer van de site omdat de mogelijke storing niet is uitgegroeid tot een 'echte' storing. In de oude situatie was er dan waarschijnlijk nooit een bericht over verschenen.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: ma 01 mei 2017, 06:33
door jelmerrr
Thom69 schreef:De gevolgen per treinserie ben ik erg blij mee.
Mee eens

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: ma 01 mei 2017, 07:12
door Daelea
Ah, dat is duidelijk! Ik had niet door dat een mogelijke storing nu eerder verschijnt dan vroeger. In dat geval is het zeker van toegevoegde waarde, ik heb vaak genoeg ergens stilgestaan waarna ik pas na een kwartier doorkreeg dat er een storing was.. Fijne update!

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: do 04 mei 2017, 19:20
door webguy
(zelfde teksten staan nu overigens ook op NS.nl en apps als je goed oplet)

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: wo 10 mei 2017, 15:42
door Hendrik
Ik zag het zojuist op de rijdendetreinen-site (dus niet de app), maar ik mag het vast wel hier melden: bij een verstoring op de HSL, staat op de site: "Door deze treinstoring zijn alleen treinen van NS International getroffen." Dat klopt echter al lang niet meer, aangezien de Intercity Direct en de Intercity Eindhoven ([serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie]) niet door NS International worden gereden.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: wo 10 mei 2017, 20:06
door Geert
Thanks, dat moet inderdaad aangepast worden. Zal het fixen.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: wo 10 mei 2017, 20:26
door Hendrik
:pos:

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: ma 19 jun 2017, 07:12
door Daniel
Vandaag weer spooktreinen in RdT... In Amersfoort werden een 301718 en 300618 aangekondigd die volgens NS zelf helemaal niet zouden rijden.
Hoewel die 300618 is heel even in de NS app verschenen maar was later weer weg. RdT bleef hem echter tonen.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: ma 19 jun 2017, 13:20
door Geert
Dank, ik ga het onderzoeken.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: za 08 jul 2017, 13:15
door Tochjo
Bij een storing op Utrecht-Woerden gisterochtend was een van de vermelde treinmaatregelen dat Sprinter 7800 Den Haag C. - Utrecht C. extra stopte in Utrecht Leidsche Rijn. Sinds deze dienstregeling stoppen alle sprinters echter standaard op Utrecht Leidsche Rijn. Klopt mijn vermoeden dat dit door NS foutief aangeleverde informatie is en daarmee dus iets is voor het Doorgeefluik?

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: za 08 jul 2017, 14:50
door Wubbo
Ja. Gaat wel vaker fout trouwens, ik heb in de treinmaatregelen ook al regelmatig treinen naar Uithuizermeeden opgeheven zien worden bij storingen rond Utrecht.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: zo 09 jul 2017, 00:01
door Geert
Tochjo schreef:Bij een storing op Utrecht-Woerden gisterochtend was een van de vermelde treinmaatregelen dat Sprinter 7800 Den Haag C. - Utrecht C. extra stopte in Utrecht Leidsche Rijn. Sinds deze dienstregeling stoppen alle sprinters echter standaard op Utrecht Leidsche Rijn. Klopt mijn vermoeden dat dit door NS foutief aangeleverde informatie is en daarmee dus iets is voor het Doorgeefluik?
De informatie bij de treinmaatregelen wordt min of meer letterlijk overgenomen uit de NS-informatie. Het lijkt handwerk te zijn wat daar staat, want zoals Wubbo al schreef staan er inderdaad soms verkeerde stations of onzinnige maatregelen, maar zeker structurele zaken kan ik ook doorgeven (eventueel aanvullend op het doorgeefluik). Er stonden ook diverse treinseries verkeerd in de NS-database, maar na een melding van mij worden die nu aangepast. Dus laat dat soort dingen vooral ook hier weten :)

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: zo 30 jul 2017, 08:53
door dennistd
Kunnen hier ook zaken mbt de website gemeld worden?

Er zijn is nu namelijk zowel de storingsoorzaak 'Aanrijding met een persoon' als 'Aanrijding met persoon'. Die laatste lijkt dit jaar pas gebruikt te worden, maar slechts in 1/3 gevallen. Voor de statistieken lijkt het me handig om die samen te voegen met de eerste.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: zo 30 jul 2017, 10:59
door webguy
Er zit een tabel achter, die wordt eens in de zoveel tijd bijgewerkt bij NS, dus dat heeft er waarschijnlijk mee te maken (en er is dit jaar van bronnen geswitched)

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: zo 30 jul 2017, 14:26
door Geert
Precies dat inderdaad. Met de huidige versie van de site is dat wat lastig om gelijk te trekken, binnenkort komt er een nieuwe versie van de site aan en daar kun je wel weer eenvoudig dezelfde oorzaak matchen (dat wordt dan op de achtergrond goed gekoppeld).
Sinds april is zoals webguy schrijft de databron gewijzigd, dus sindsdien is er een nieuwe tabel met oorzaken en kun je niet meer eenvoudig filteren.

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: wo 02 aug 2017, 17:49
door bartjemestrom
Ik zie in de NS app dat treinstellen VIRMm daar ook met een VIRMm plaatje worden vermeld. In de RdT app wordt een gewoon VIRM plaatje getoond. Kan de RdT app deze VIRMm stellen ook tonen?

Re: Het grote rijdendetreinen-app topic

Geplaatst: do 03 aug 2017, 15:25
door ArrivaBas
Geert gebruikt de tekeningen van http://www.arthurstreinenpagina.nl, waar de VIRMm (net als de Arriva- en Keolis-FLIRT) (nog) niet te vragen is.