Fyra keert niet voor 2014 terug
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
NS koopt tijdelijke vervanger Fyra
De Nederlandse Spoorwegen gaan op korte termijn de uitgevallen Fyra-treinen vervangen met Canadees materieel. Het spoorbedrijf koopt zogeheten TRAXX-locomotieven bij de Canadese treinfabrikant Bombardier. Het is de bedoeling dat de treinen in Duitsland worden gebouwd.
http://nos.nl/artikel/524528-ns-koopt-t ... -fyra.html
Okay, dus NS gaat was TRAXX'jes kopen. Maar waar worden de rijtuigen vandaan gehaald?
De Nederlandse Spoorwegen gaan op korte termijn de uitgevallen Fyra-treinen vervangen met Canadees materieel. Het spoorbedrijf koopt zogeheten TRAXX-locomotieven bij de Canadese treinfabrikant Bombardier. Het is de bedoeling dat de treinen in Duitsland worden gebouwd.
http://nos.nl/artikel/524528-ns-koopt-t ... -fyra.html
Okay, dus NS gaat was TRAXX'jes kopen. Maar waar worden de rijtuigen vandaan gehaald?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Gokje: Uit de s1900 en de s3600. Daarmee neemt de vraag voor IC-materieel en dus DDZ toe. Gevolg: extra opknapbeurt mat'64 voor het rijden van meer sprinterdiensten.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
En dan weer langer uitstellen van de pensionering van mat'64? :)Klaasje schreef:Gokje: Uit de s1900 en de s3600. Daarmee neemt de vraag voor IC-materieel en dus DDZ toe. Gevolg: extra opknapbeurt mat'64 voor het rijden van meer sprinterdiensten.
Wellicht kunnen ze gewoon ook de ICK'jes die draaistelrevisie geven. Als je toch geld gaat uitgeven voor TRAXX'jes, waarom geen ICK'jes erbij? Hoef je ook niet met binnenlands materieel te gaan stoeien. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Het nieuws is nog geen drie uur oud en ICK komt weer op de proppen. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Nu gaat Mat'64 sowieso niet met pensioen voor de Limburgse lijnen overgaan naar een andere vervoerder en voordat de sprinter-NG er is. Maar je kunt wel zeggen dat er een veel grotere pool op de baan zal moeten blijven dan in een scenario waarbij de V250 vrolijk rondjes zou rijden.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Waarom loc's bestellen die maar 160km/h kunnen ?
NS kan beter 200+ loc's bestellen bijv. Bombardier ALP(201 km/h) of Alstom prima II(200km/h).
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Siemens Eurosprinter (230km/h).
Voor de rijtuigen verwacht ik dat NS 2ehands rijtuigen gaat kopen/leasen.
NS kan beter 200+ loc's bestellen bijv. Bombardier ALP(201 km/h) of Alstom prima II(200km/h).
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Siemens Eurosprinter (230km/h).
Voor de rijtuigen verwacht ik dat NS 2ehands rijtuigen gaat kopen/leasen.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
De bestelling komt niet voort uit een Europese aanbesteding en voor zover dat al mogelijk is moet je dan eigenlijk iets bestellen dat je al hebt. Met Traxx is NS bekend vanuit de huidige lease, vandaar dus de keuze voor Traxx.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Allemaal drogredeneringen met een non sequitur als conclusie.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Hoezo dat?
Premisses:
- Er is een uitzondering op de aanbestedingsplicht, waarbij in geval van dringende noodzaak bestaand materieel mag worden bijbesteld.
- NS rijdt al met TRAXX-locomotieven.
- NS wil omwille van de tijd zonder aanbesteding z.s.m. nieuwe locomotieven hebben.
Conclusie:
- NS bestelt TRAXX-locomotieven.
Premisses:
- Er is een uitzondering op de aanbestedingsplicht, waarbij in geval van dringende noodzaak bestaand materieel mag worden bijbesteld.
- NS rijdt al met TRAXX-locomotieven.
- NS wil omwille van de tijd zonder aanbesteding z.s.m. nieuwe locomotieven hebben.
Conclusie:
- NS bestelt TRAXX-locomotieven.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Iets een drogredenering noemen zonder uit te leggen waarom is al helemaal een drogredenering. Juist omdat drogredenering impliceert dat de onderbouwing van het argument niet koppend of onvoldoende is.deadlock schreef:Allemaal drogredeneringen met een non sequitur als conclusie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Om het hele toelatingsgedoe maar te vergeten. Volgens mij krijg je niet zomaar een loc voor 230km/u toegelaten - daar gaat maanden tijd en geld overheen.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Het is een non sequitur om te stellen dat er ergens ervaring mee is én er locs nodig zijn dús bestellen wie die dan maar. Daar hoort beargumentering bij. Zoals:Klaasje schreef:Iets een drogredenering noemen zonder uit te leggen waarom is al helemaal een drogredenering. Juist omdat drogredenering impliceert dat de onderbouwing van het argument niet koppend of onvoldoende is.deadlock schreef:Allemaal drogredeneringen met een non sequitur als conclusie.
- Locs volstaan voor de concessie (is niet zo)
- Is beproefd op het volledige inzetgebied (is niet zo)
Dus waarom niet een railjet-achtig concept. Zo schiet het nooit op. Nu eerst deze locs en dan later weer andere types die wél hard kunnen? Dan hebben ze straks een serie van hoeveel, 20 locs die ze voor de EN en CNL kunnen inzetten. Whooptiefuckingdoo.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
1. Deze loc's hebben een toelating, er is dus geen tijd voor een toelatingsproces nodig.
2. Deze loc's hebben een korte levertijd.
3. Er is geen uitgebreid opleidingsprogramma voor nodig wat de tijd tot inzet verkort.
4. Deze loc's kan je makkelijk weer slijten als je ze niet nodig hebt voor het goederenvervoer.
5. Vervoer is meer vervoer dan geen vervoer.
Aardige combinatie drogredeneringen. Je eigen plaatje staat er niet veel beter voor. :')
2. Deze loc's hebben een korte levertijd.
3. Er is geen uitgebreid opleidingsprogramma voor nodig wat de tijd tot inzet verkort.
4. Deze loc's kan je makkelijk weer slijten als je ze niet nodig hebt voor het goederenvervoer.
5. Vervoer is meer vervoer dan geen vervoer.
Aardige combinatie drogredeneringen. Je eigen plaatje staat er niet veel beter voor. :')
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Allemaal irrelevant wánt: Ze hebben deze locs al, maar dan geleased. Blijf gewoon leasen. Dan hoef je ook geen Europese regels aan je laars te lappen enzo.
Verder hebben ze geen toelating voor België.
Verder hebben ze geen toelating voor België.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
De Traxx heeft wel degelijk toelating voor België, want wat staat er voor de Benelux? Het gaat er meer om dat een softwareversie niet is toegelaten, maar dat kan beduidend sneller goedgekeurd worden dan een geheel nieuw loctype wat in België veel langer duurt en meer onzekerheden kent dan in Nederland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Misschien zijn er wel meer dan nu nodig?deadlock schreef:Allemaal irrelevant wánt: Ze hebben deze locs al, maar dan geleased.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Blijkbaar zijn ze niet meer te leasen op dit moment?
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Nee, de toelating is voor de 28, niet voor de NSH TRAXX'en en jij weet niet zo goed als ik dat het platform misschien wel toegelaten is maar dat er gewoon geen toelating is voor deze subserie. Dat moet eerst geregeld worden.Bee schreef:De Traxx heeft wel degelijk toelating voor België, want wat staat er voor de Benelux? Het gaat er meer om dat een softwareversie niet is toegelaten, maar dat kan beduidend sneller goedgekeurd worden dan een geheel nieuw loctype wat in België veel langer duurt en meer onzekerheden kent dan in Nederland.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Het gaat om de softwareversie van de beveiligingsinstallatie. Technisch zijn de locomotieven van de NMBS en NSH identiek, ze komen uit dezelfde order van Alpha Trains.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Yep, ook bij de volkskrant. Nu maar hopen dat ze ook op het Belgische deel van de HSL mogen.
Toch wel aardig om eens na te denken hoeveel goedkoper het geweest was om gewoon het bestaande spoor naar 160 op te waarderen in plaats van die nieuwe HSL aan te leggen, als we toch maar 160 gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam zou je dan iets langer onderweg zijn omdat dat deel van de HSL ook korter is dan de oude lijn, maar het zou wel immense bakken geld gescheeld hebben.
Toch wel aardig om eens na te denken hoeveel goedkoper het geweest was om gewoon het bestaande spoor naar 160 op te waarderen in plaats van die nieuwe HSL aan te leggen, als we toch maar 160 gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam zou je dan iets langer onderweg zijn omdat dat deel van de HSL ook korter is dan de oude lijn, maar het zou wel immense bakken geld gescheeld hebben.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
DB heeft er ook nog 450 besteld vorige week!Geert schreef:Blijkbaar zijn ze niet meer te leasen op dit moment?
Komt wel goed schatje.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Hey, Jan Mastwijk, jij hier?iljitsch schreef:Yep, ook bij de volkskrant. Nu maar hopen dat ze ook op het Belgische deel van de HSL mogen.
Toch wel aardig om eens na te denken hoeveel goedkoper het geweest was om gewoon het bestaande spoor naar 160 op te waarderen in plaats van die nieuwe HSL aan te leggen, als we toch maar 160 gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam zou je dan iets langer onderweg zijn omdat dat deel van de HSL ook korter is dan de oude lijn, maar het zou wel immense bakken geld gescheeld hebben.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
En dan, wat schiet je met dat onderzoek op? Precies, helemaal niks. Dat geld komt niet direct uit de lucht gevallen en die betonbaan is niet ineens weggepoeft zoals Hans Klok dat kan. En ook is Schiphol Rotterdam niet ineens integraal viersporig.iljitsch schreef:Yep, ook bij de volkskrant. Nu maar hopen dat ze ook op het Belgische deel van de HSL mogen.
Toch wel aardig om eens na te denken hoeveel goedkoper het geweest was om gewoon het bestaande spoor naar 160 op te waarderen in plaats van die nieuwe HSL aan te leggen, als we toch maar 160 gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam zou je dan iets langer onderweg zijn omdat dat deel van de HSL ook korter is dan de oude lijn, maar het zou wel immense bakken geld gescheeld hebben.
Komt wel goed schatje.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
ICK => ICL (Lange Termijn)Bee schreef:Het nieuws is nog geen drie uur oud en ICK komt weer op de proppen. :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Er werden geen redeneringen gemaakt, er werden ook geen argumenten gegeven en er werd zelfs geen conclusie getrokken. Het enige wat werd gedaan is de beweegredenen van de NS inschatten en welke implicaties dat op het materieel zou (kunnen) hebben. Dit soort dingen zijn eigenlijk altijd "educated guesses". Ik wandel nu al zo lang rond in de OV wereld dat ik bijna nergens meer verbaasd van op kijkdeadlock schreef:Allemaal drogredeneringen met een non sequitur als conclusie.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 205 gasten