Was er niet ergens een forumdraad waarin werd gemeld dat er geen 19 maar 2 miljoen reizigers per jaar waren? Ik heb even mijn bierviltje er bij gepakt, maar zelfs als de V250 probleemloos zou opereren zou de maatschappij geen rendabele verbinding exploiteren. Er had hoe dan ook geld van de NS, of van de overheid bijgepast moeten worden.Freek schreef:Dan wordt het verhaal dus als volgt:
HSA failliet -> negatieve financiële gevolgen NS internationaal -> negatieve gevolgen NS Groep -> minder dividend
HSA failliet -> geen lease meer bij NSFS -> negatieve financiële gevolgen NS Groep -> minder dividend
HSA failliet -> Geen concessie-inkomsten ministerie van Infrastructuur en Milieu -> minder te besteden.
Ik heb dan liever dat ze meteen failliet gaan. Schept duidelijkheid en bovendien ziet de belastingbetaler in één keer wat voor geld die aan het project kwijt is geweest.
Maar goed, dit is natuurlijk Nederland: wel miljarden uitgeven aan een nieuwe spoorlijn en vervolgens te beroerd zijn om in materieel te investeren dat wel de toets der robuustheid kan weerstaan. Er heeft iemand met open ogen geaccepteerd dat bodemplaten werden gemonteerd die amper voldoen voor sneltrams als onderstel voor hogesnelheidstreinen. :')