Fyra keert niet voor 2014 terug

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
robert55
Berichten: 776
Lid geworden op: Za 20 Feb 2010, 19:27

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor robert55 » Ma 01 Jul 2013, 20:18

Er staan nog steeds ex Benelux ICR aan de kant, en als de DDZ die nu in oneigenlijke diensten rijden vervangt door DDAR met lok ben je al een heel eind.
Kortom, geen reden voor 'plan K':)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor Daniel » Ma 01 Jul 2013, 21:26

DDAR met loc is nu juist allemaal buiten dienst, daar zou je hooguit nog wat onmogelijke stammen mee kunnen samenstellen met heel veel 1e klasse of alleen 2e klasse aangezien de rest verbouwd wordt tot tussenbakken voor de tot zesjes te verlengen DDZ-stammen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Klaasje
Berichten: 5982
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor Klaasje » Ma 01 Jul 2013, 21:30

Nieuwe verbouwingsslag DDZ. Rijtuigstammen voor inzet met een TRAXX tot 160 km/h. [/onzinmodus]

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor Freek » Ma 01 Jul 2013, 22:02

Om terug te komen op de max 160 km/h. Zijn er rijtuigen die 200 mogen, snel beschikbaar zijn en aannemelijk voor een redelijke tijd inzetbaar? Mocht dat niet het geval zijn dan is dat mogelijk ook een argument om tot max 160 te gaan.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor Thom91 » Ma 01 Jul 2013, 22:08

Check het palet even wat NS heeft aangeboden. Er wordt gesproken over een verbinding over de HSL pas vanaf 2015 met een nader te bepalen snelheid. Pas in 2022 wordt er gesproken over nieuw snel materieel wat tegen de snelheden van 250 km/h en hoger aan gaat zitten.
Samenvattend volgens door NS aangeboden palet:
Voor 2015 geen HSL verbinding Amsterdam - Antwerpen
Voor 2022 geen instroom nieuw IC materieel wat harder gaat dan 200/250.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2370
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor Mr-W » Ma 01 Jul 2013, 22:10

@freek ICK kan volgens ns financial service company 200 km/h
''The coaches can easily be brought back to their original RIC standard, which allows the coaches to be operated up to 200km/h.''
Bron : http://www.nsfsc.com/available_rolling_ ... S=&NID=132

dus er is materiaal beschikbaar alleen denk ik niet dat NS deze rijtuigen wil gebruiken voor een internationale trein.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11115
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor Meltrain » Ma 01 Jul 2013, 22:18

Daniel schreef:DDAR met loc is nu juist allemaal buiten dienst, daar zou je hooguit nog wat onmogelijke stammen mee kunnen samenstellen met heel veel 1e klasse of alleen 2e klasse aangezien de rest verbouwd wordt tot tussenbakken voor de tot zesjes te verlengen DDZ-stammen.

Of je vult die stammen aan met tussenrijtuigen DDM-1.
Dan moeten er alleen wat kabels vervangen worden, het lijkt me niet dat men moeilijk doet dat de stoelen andere kleuren hebben. :P
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor Vinny » Ma 01 Jul 2013, 23:38

Maar het gaat om rijtuigen. Sjonge jonge zeg. In de Oekraïne hebben ze zelfs nog wel een paar van die bakbeesten op wielen over. Een Nederlandse loc er voor en gaan met die banaan... :roll:

ICV - IC Verweggistan
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

wouter15
Berichten: 840
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor wouter15 » Wo 03 Jul 2013, 14:35

AnsaldoBreda krijgt rapporten niet
De Italiaanse treinfabrikant AnsaldoBreda krijgt de rapporten over de Fyra niet. Dat heeft de kantonrechter in Utrecht bepaald. AnsaldoBreda was naar de rechter gestapt, omdat de NS de fabrikant geen inzage wilde geven in de rapporten waarin de problemen met de Fyra worden beschreven.

De NS en de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS besloten op basis van die onderzoeken om niet verder te gaan met de trein. AnsaldoBreda werkte eraan mee, maar kreeg de eindrapporten niet. Volgens de NS waren de rapporten alleen bedoeld voor intern gebruik. Voor NMBS is het Fyra-dossier gesloten. De Belgische spoorwegen willen zo snel mogelijk hun geld terug.

Lees hier verder: http://nos.nl/artikel/525438-ansaldobre ... -niet.html

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 2056
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor isadora » Do 18 Jul 2013, 21:14

Thalys rijdt vanaf oktober twee extra treinen Amsterdam - Brussel.
Kaartjes onder andere te koop via NS-Hispeed, was dat overigens niet failliet?
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ijs-145457

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31441
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor Suus » Do 18 Jul 2013, 21:18

Nee, NS Hispeed is niet failliet, dat is een roddel van sommigen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 2056
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor isadora » Do 18 Jul 2013, 21:21

Bee schreef:Nee, NS Hispeed is niet failliet, dat is een roddel van sommigen.

Dank je Bee, zie je maar weer, hoe snel geruchten de ronde doen. :pos:

KM46
Berichten: 8036
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor KM46 » Do 18 Jul 2013, 21:26

Bee schreef:Nee, NS Hispeed is niet failliet, dat is een roddel van sommigen.

Maar het gaat wel samen met NS Binnenland.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31441
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor Suus » Do 18 Jul 2013, 21:57

Dat bedrijfsonderdeel heet nog altijd NS Reizigers :)
Rame à l'approche

KM46
Berichten: 8036
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor KM46 » Do 18 Jul 2013, 22:12

Oeps ja ... even over het hoofd gezien :oops: :wink: .

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1328
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor julsteren » Do 25 Jul 2013, 17:10

Om even terug te komen op de rijtuigen, zijn de Oostenrijkse luxe-monsters al terug daarnaartoe? Anders kun je die gebruiken als ICO*.


*InterCityOostenrijk

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31441
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor Suus » Do 25 Jul 2013, 17:19

De rijtuigen van de ÖBB zijn al in oktober teruggegaan. Overigens werd ik van die rijtuigen niet heel enthousiast, maargoed.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3990
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor reisthijs » Do 25 Jul 2013, 17:57

Dat ligt eraan, welke klasse? Vooral de 1e klas is inderdaad behoorlijk luxe. 2e niet zo.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1328
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor julsteren » Do 25 Jul 2013, 18:00

Ik heb met de öbb-rijtuigen alleen 1e klasse gereden, en in Oostenrijk zelf ook in de speciale 1+ klasse, die is nog mooier.

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2370
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor Mr-W » Do 25 Jul 2013, 18:46

julsteren schreef:Om even terug te komen op de rijtuigen, zijn de Oostenrijkse luxe-monsters al terug daarnaartoe? Anders kun je die gebruiken als ICO*.


*InterCityOostenrijk


de naam IC O is een leuke naam maar kan niet want de NMBS gebruikt hem al voor de trein Vise - Brussel zuid ( de voormalige Treinserie 450 (2011) ,
Vind sowieso het comfort van de NS intercity's tegenvallen als je het gaat vergelijken met Zwitserland,Oostenrijk en bepaald materieel in Belgie ( I10 en I11 is zeer comfortabel,M5 is mooier dan DDZ en M6 is beter dan VIRM, ms96 is ook fijn materiaal)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31441
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor Suus » Do 25 Jul 2013, 19:08

Volgens mij hebben we daar een mooi spreekwoord voor: het gras bij de buren is altijd groener :wink:

MS96 is te vergelijken met ICM, maar als ik DDZ vergelijk met Belgische dubbeldekkers wint DDZ het direct. DDZ is het pronkpaleis op de rails 8-)
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1328
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor julsteren » Do 25 Jul 2013, 19:48

DDZ is baas, vooral op de stoptrein Zwolle-Utrecht.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25073
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor Daniel » Do 25 Jul 2013, 21:12

Mr-W schreef: en bepaald materieel in Belgie ( I10 en I11 is zeer comfortabel,M5 is mooier dan DDZ en M6 is beter dan VIRM, ms96 is ook fijn materiaal)

De Belgische forenzen denken er anders over. Ik lees juist her en der dat het nieuwe materieel daar erg kil gevonden wordt met gebrekkig 1e klasse comfort (die daar in sommige dubbeldekstreinen geregeld schijnt te ontbreken)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3990
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor reisthijs » Vr 26 Jul 2013, 18:44

In veel nieuw of gemoderniseerd materieel bij de NMBS is er vrijwel geen verschil meer tussen 1e en 2e klas. Zoals bij de M6 de vernieuwde Breaks of de desiro.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1328
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Berichtdoor julsteren » Vr 26 Jul 2013, 19:04

Ik heb altijd wat met de 1e klas van de varkensneuzen.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten