Pagina 18 van 19

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: ma 01 jul 2013, 20:18
door robert55
Er staan nog steeds ex Benelux ICR aan de kant, en als de DDZ die nu in oneigenlijke diensten rijden vervangt door DDAR met lok ben je al een heel eind.
Kortom, geen reden voor 'plan K':)

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: ma 01 jul 2013, 21:26
door Daniel
DDAR met loc is nu juist allemaal buiten dienst, daar zou je hooguit nog wat onmogelijke stammen mee kunnen samenstellen met heel veel 1e klasse of alleen 2e klasse aangezien de rest verbouwd wordt tot tussenbakken voor de tot zesjes te verlengen DDZ-stammen.

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: ma 01 jul 2013, 21:30
door Klaasje
Nieuwe verbouwingsslag DDZ. Rijtuigstammen voor inzet met een TRAXX tot 160 km/h. [/onzinmodus]

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: ma 01 jul 2013, 22:02
door Freek
Om terug te komen op de max 160 km/h. Zijn er rijtuigen die 200 mogen, snel beschikbaar zijn en aannemelijk voor een redelijke tijd inzetbaar? Mocht dat niet het geval zijn dan is dat mogelijk ook een argument om tot max 160 te gaan.

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: ma 01 jul 2013, 22:08
door Thom91
Check het palet even wat NS heeft aangeboden. Er wordt gesproken over een verbinding over de HSL pas vanaf 2015 met een nader te bepalen snelheid. Pas in 2022 wordt er gesproken over nieuw snel materieel wat tegen de snelheden van 250 km/h en hoger aan gaat zitten.
Samenvattend volgens door NS aangeboden palet:
Voor 2015 geen HSL verbinding Amsterdam - Antwerpen
Voor 2022 geen instroom nieuw IC materieel wat harder gaat dan 200/250.

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: ma 01 jul 2013, 22:10
door Mr-W
@freek ICK kan volgens ns financial service company 200 km/h
''The coaches can easily be brought back to their original RIC standard, which allows the coaches to be operated up to 200km/h.''
Bron : http://www.nsfsc.com/available_rolling_ ... S=&NID=132

dus er is materiaal beschikbaar alleen denk ik niet dat NS deze rijtuigen wil gebruiken voor een internationale trein.

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: ma 01 jul 2013, 22:18
door Meltrain
Daniel schreef:DDAR met loc is nu juist allemaal buiten dienst, daar zou je hooguit nog wat onmogelijke stammen mee kunnen samenstellen met heel veel 1e klasse of alleen 2e klasse aangezien de rest verbouwd wordt tot tussenbakken voor de tot zesjes te verlengen DDZ-stammen.
Of je vult die stammen aan met tussenrijtuigen DDM-1.
Dan moeten er alleen wat kabels vervangen worden, het lijkt me niet dat men moeilijk doet dat de stoelen andere kleuren hebben. :P

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: ma 01 jul 2013, 23:38
door Vinny
Maar het gaat om rijtuigen. Sjonge jonge zeg. In de Oekraïne hebben ze zelfs nog wel een paar van die bakbeesten op wielen over. Een Nederlandse loc er voor en gaan met die banaan... :roll:

ICV - IC Verweggistan

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: wo 03 jul 2013, 14:35
door wouter15
AnsaldoBreda krijgt rapporten niet
De Italiaanse treinfabrikant AnsaldoBreda krijgt de rapporten over de Fyra niet. Dat heeft de kantonrechter in Utrecht bepaald. AnsaldoBreda was naar de rechter gestapt, omdat de NS de fabrikant geen inzage wilde geven in de rapporten waarin de problemen met de Fyra worden beschreven.

De NS en de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS besloten op basis van die onderzoeken om niet verder te gaan met de trein. AnsaldoBreda werkte eraan mee, maar kreeg de eindrapporten niet. Volgens de NS waren de rapporten alleen bedoeld voor intern gebruik. Voor NMBS is het Fyra-dossier gesloten. De Belgische spoorwegen willen zo snel mogelijk hun geld terug.

Lees hier verder: http://nos.nl/artikel/525438-ansaldobre ... -niet.html

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: do 18 jul 2013, 21:14
door isadora
Thalys rijdt vanaf oktober twee extra treinen Amsterdam - Brussel.
Kaartjes onder andere te koop via NS-Hispeed, was dat overigens niet failliet?
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ijs-145457

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: do 18 jul 2013, 21:18
door Suus
Nee, NS Hispeed is niet failliet, dat is een roddel van sommigen.

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: do 18 jul 2013, 21:21
door isadora
Bee schreef:Nee, NS Hispeed is niet failliet, dat is een roddel van sommigen.
Dank je Bee, zie je maar weer, hoe snel geruchten de ronde doen. :pos:

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: do 18 jul 2013, 21:26
door ODRAIL
Bee schreef:Nee, NS Hispeed is niet failliet, dat is een roddel van sommigen.
Maar het gaat wel samen met NS Binnenland.

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: do 18 jul 2013, 21:57
door Suus
Dat bedrijfsonderdeel heet nog altijd NS Reizigers :)

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: do 18 jul 2013, 22:12
door ODRAIL
Oeps ja ... even over het hoofd gezien :oops: :wink: .

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: do 25 jul 2013, 17:10
door julsteren
Om even terug te komen op de rijtuigen, zijn de Oostenrijkse luxe-monsters al terug daarnaartoe? Anders kun je die gebruiken als ICO*.


*InterCityOostenrijk

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: do 25 jul 2013, 17:19
door Suus
De rijtuigen van de ÖBB zijn al in oktober teruggegaan. Overigens werd ik van die rijtuigen niet heel enthousiast, maargoed.

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: do 25 jul 2013, 17:57
door reisthijs
Dat ligt eraan, welke klasse? Vooral de 1e klas is inderdaad behoorlijk luxe. 2e niet zo.

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: do 25 jul 2013, 18:00
door julsteren
Ik heb met de öbb-rijtuigen alleen 1e klasse gereden, en in Oostenrijk zelf ook in de speciale 1+ klasse, die is nog mooier.

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: do 25 jul 2013, 18:46
door Mr-W
julsteren schreef:Om even terug te komen op de rijtuigen, zijn de Oostenrijkse luxe-monsters al terug daarnaartoe? Anders kun je die gebruiken als ICO*.


*InterCityOostenrijk
de naam IC O is een leuke naam maar kan niet want de NMBS gebruikt hem al voor de trein Vise - Brussel zuid ( de voormalige [wiki]Treinserie 450 (2011)[/wiki] ,
Vind sowieso het comfort van de NS intercity's tegenvallen als je het gaat vergelijken met Zwitserland,Oostenrijk en bepaald materieel in Belgie ( I10 en I11 is zeer comfortabel,M5 is mooier dan DDZ en M6 is beter dan VIRM, ms96 is ook fijn materiaal)

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: do 25 jul 2013, 19:08
door Suus
Volgens mij hebben we daar een mooi spreekwoord voor: het gras bij de buren is altijd groener :wink:

MS96 is te vergelijken met ICM, maar als ik DDZ vergelijk met Belgische dubbeldekkers wint DDZ het direct. DDZ is het pronkpaleis op de rails 8-)

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: do 25 jul 2013, 19:48
door julsteren
DDZ is baas, vooral op de stoptrein Zwolle-Utrecht.

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: do 25 jul 2013, 21:12
door Daniel
Mr-W schreef: en bepaald materieel in Belgie ( I10 en I11 is zeer comfortabel,M5 is mooier dan DDZ en M6 is beter dan VIRM, ms96 is ook fijn materiaal)
De Belgische forenzen denken er anders over. Ik lees juist her en der dat het nieuwe materieel daar erg kil gevonden wordt met gebrekkig 1e klasse comfort (die daar in sommige dubbeldekstreinen geregeld schijnt te ontbreken)

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: vr 26 jul 2013, 18:44
door reisthijs
In veel nieuw of gemoderniseerd materieel bij de NMBS is er vrijwel geen verschil meer tussen 1e en 2e klas. Zoals bij de M6 de vernieuwde Breaks of de desiro.

Re: Fyra keert niet voor 2014 terug

Geplaatst: vr 26 jul 2013, 19:04
door julsteren
Ik heb altijd wat met de 1e klas van de varkensneuzen.