Primeur perrontelevisie op station in Eindhoven

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Primeur perrontelevisie op station in Eindhoven

Bericht door Daniel »

Primeur perrontelevisie op station in Eindhoven
Geplaatst op: woensdag 10 april 2013 20:16
Laatst bijgewerkt: woensdag 10 april 2013 20:17


Op station Eindhoven worden de perrons vandaag uitgerust met speciale televisieschermen. Reizigers kunnen via uitzendingen op de schermen de tijd doden tijdens het wachten op hun trein. Spoorbeheerder ProRail en vervoerder NS willen met het initiatief, genaamd RailTV, het verblijf veraangenamen voor reizigers op het station.
Over twee weken verschijnen de tv’s ook op station Den Bosch. Daarna wordt RailTV uitgerold op Rotterdam Centraal, Leiden Centraal en Amsterdam Centraal. Later dit jaar volgen nog meer stations, waaronder Utrecht Centraal, Amsterdam Zuid en Zwolle.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Primeur perrontelevisie op station in Eindhoven

Bericht door Caspar »

Leuke manier om te verhullen dat de reclame opbrengsten omhoog kunnen bij NS. De genen die in Italie op een groot station zijn geweest, weten hoe dit kan aflopen... :cry:
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Primeur perrontelevisie op station in Eindhoven

Bericht door Stéphane »

Zoals iemand hier in zijn handtekening heeft/had staan.
Station: Winkelcentrum waar af en toe een trein stopt.
We komen daar weer wat dichter in de buurt.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Primeur perrontelevisie op station in Eindhoven

Bericht door huibf »

tv hadden ze toch daar al 10 jaar geleden hangen, op spoor 1 en 2 weet ik dat zeker.
Onderin was een balkje zichtbaar, waaraan je kon zien waar de trein zich tussen Best en Eindhoven zich bevond.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Primeur perrontelevisie op station in Eindhoven

Bericht door Caspar »

In Italië draaien ze de hele tijd reclame af, en wordt er ook geluid bij die reclames afgedraaid via de omroepinstallatie. Als er een omroep bericht omtrent de treinen uitgaat, wordt het geluid van de TV reclames even onderdrukt voor de stationsomroep.\
Hoop niet dat het hier ook zo ver komt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Primeur perrontelevisie op station in Eindhoven

Bericht door ODRAIL »

huibf schreef:tv hadden ze toch daar al 10 jaar geleden hangen, op spoor 1 en 2 weet ik dat zeker.
Onderin was een balkje zichtbaar, waaraan je kon zien waar de trein zich tussen Best en Eindhoven zich bevond.
Klopt helemaal. Het was overigens wel makkelijk om te zien waar de trein zich bevond. Het zou met de huidig moderne middelen misschien een handigheidje moeten / kunnen zijn voor alle treinen :idea: .
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Primeur perrontelevisie op station in Eindhoven

Bericht door Caspar »

Dat is niet nodig als de reisinformatie middels Infoplus goed werkt. Als de trein vertraging oploopt zie je dan vanzelf wat er aan de hand is. Zo niet dan is die gewoon op tijd. :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Primeur perrontelevisie op station in Eindhoven

Bericht door Suus »

Dit is toch wel eens getest op Leiden Centraal en Hilversum Noord en wat ik mij ervan herinner was de voornaamste beeldvulling promotieblabla van ProRail en recepten. De schermen zijn met de stille trom verdwenen en ik had gehoopt dat deze vorm van energieverspilling ook niet meer terug zou keren -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Primeur perrontelevisie op station in Eindhoven

Bericht door webguy »

Overigens schijnen het filmpjes van 6 minuten te zijn die zich dan steeds herhalen en elke dag worden vernieuwd. Iemand heeft ook bedacht dat mensen zich dan beter spreiden op het perron...
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Primeur perrontelevisie op station in Eindhoven

Bericht door Tochjo »

In het artikel staat dat de schermen worden opgehangen aan het einde van het perron en dat gehoopt wordt dat dit leidt tot een betere spreiding. Lijkt me niet zo'n gekke gedachte.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Primeur perrontelevisie op station in Eindhoven

Bericht door VIRM »

Tochjo schreef:In het artikel staat dat de schermen worden opgehangen aan het einde van het perron en dat gehoopt wordt dat dit leidt tot een betere spreiding. Lijkt me niet zo'n gekke gedachte.
Op zich is 'spreiding' geen gekke gedachte. Maar als er alleen wat reclamemeuk op wordt uitgezonden, dan zullen veel mensen het denk ik erg snel links laten liggen.

@Bee: inderdaad, ze hebben het eerder op Winkelcentrum... uuuh... Proefstation Leiden uitgeprobeerd, en ook op Hilversum Noord. Dat heette toen SpoorTV en volgensmij was jij er toen niet echt over te spreken. ;)

Overigens zou je in plaats van RailTV wat basale stationsfaciliteiten kunnen verbeteren. In Leiden kun je bijvoorbeed in plaats van RailTV-schermen ophangen ook denken aan het verminderen van het tochtgehalte in de centrale hal (vooral in de winter is dat ontzettend onprettig); dat voegt denk ik meer toe aan comfort tijdens het wachten dan een schermpje met reclame.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Primeur perrontelevisie op station in Eindhoven

Bericht door Daniel »

Het verbaasd me eigenlijk vooral dat men nu ineens hierdoor reizigers wil laten spreiden, terwijl op veel stations dat juist al jaren ontmoedigt wordt door het ontbreken van enige voorzieningen verder van de trappen af.
Neem bv. Den Haag HS waar vrij massaal iedereen onder de kap staat te wachten. Genoeg lange treinen komen daar ook buiten te staan, maar daar is gewoon helemaal niets. Nog nieteens een bankje waar je tijdens het wachten op kunt zitten en één karig wachthokje net buiten de overkapping.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Primeur perrontelevisie op station in Eindhoven

Bericht door Geert »

Op Den Haag Centraal zijn zelfs de luidsprekers weggehaald op de stukken perron voorbij de overkapping. Spoorwijzigingen hoor je dus niet eens als je daar wacht :roll:
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Primeur perrontelevisie op station in Eindhoven

Bericht door M57 »

Lekker Boulevard kijken :twisted:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten