Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker rijden
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker rijden
Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker rijden
Geplaatst op: dinsdag 23 april 2013 20:30
Laatst bijgewerkt: dinsdag 23 april 2013 20:31
Het gaat voorlopig echt niet lukken om de tijdelijke intercity die de Fyra vervangt ieder uur te laten rijden. Dat schrijft staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) dinsdag aan de Tweede Kamer.
Wel zal ze de vervoerders vragen om zo snel mogelijk tien keer per dag een verbinding tussen Den Haag en Brussel te realiseren. Maar ook daarbij moet volgens Mansveld worden aangetekend dat dit op z'n vroegst pas na de zomer geregeld kan zijn.
De staatssecretaris benadrukt dat zij net als de Kamer graag zou zien dat de trein 16 keer per dag (ieder uur) zou rijden, zoals ook met de Fyra het plan was. Maar het is "gewoonweg ingewikkeld" om meer treinen te laten rijden. Zo moet er ruimte zijn op het spoor, zijn er locomotieven nodig, en moeten er machinisten en conducteurs beschikbaar zijn.
Lees verder | Dossier Fyra-problematiek | Meer nieuws over Fyra-problematiek
Geplaatst op: dinsdag 23 april 2013 20:30
Laatst bijgewerkt: dinsdag 23 april 2013 20:31
Het gaat voorlopig echt niet lukken om de tijdelijke intercity die de Fyra vervangt ieder uur te laten rijden. Dat schrijft staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) dinsdag aan de Tweede Kamer.
Wel zal ze de vervoerders vragen om zo snel mogelijk tien keer per dag een verbinding tussen Den Haag en Brussel te realiseren. Maar ook daarbij moet volgens Mansveld worden aangetekend dat dit op z'n vroegst pas na de zomer geregeld kan zijn.
De staatssecretaris benadrukt dat zij net als de Kamer graag zou zien dat de trein 16 keer per dag (ieder uur) zou rijden, zoals ook met de Fyra het plan was. Maar het is "gewoonweg ingewikkeld" om meer treinen te laten rijden. Zo moet er ruimte zijn op het spoor, zijn er locomotieven nodig, en moeten er machinisten en conducteurs beschikbaar zijn.
Lees verder | Dossier Fyra-problematiek | Meer nieuws over Fyra-problematiek
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
Wat een kul
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
De staatssecretaris ondervindt eindelijk de logge ellende van ProRail en NS. Zum kotzen!
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
Ik kan me best voorstellen dat het niet mogelijk is tot december.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
Niet als manager capaciteit zegt dat er 16x per dag mogelijk is. En personeel vind ik kul, ze zijn het niet ineens verleerd.
Komt wel goed schatje.
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
Als de manager capaciteit het zegt, okay.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
Nou, voor de Belg moet de Hollander 1x per 6 maanden in België rijden, anders hervalidatie. Zijn een aantal machinisten die niet meer naar België willen, en er zijn er die niet door de hervalidatie heen komen.Thom91 schreef:En personeel vind ik kul, ze zijn het niet ineens verleerd.
En aangezien men wil dat de machinisten het hele traject rijden omdat de NMBS geen personeelsknip in Rsd wil, heb je toch genoeg mensen nodig.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
Wat is er zo erg aan om in België te rijden voor een machinist dat ie dat niet meer wilt?
En kan een werkgever dat niet eisen? Er zijn vast ook wel machinisten binnen Nederland die een hekel hebben aan de sprinter Amsterdam- Uitgeest en die niet willen rijden...
En kan een werkgever dat niet eisen? Er zijn vast ook wel machinisten binnen Nederland die een hekel hebben aan de sprinter Amsterdam- Uitgeest en die niet willen rijden...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
En wat dacht je van rondje rond de kerk? Maar kan me ook niet voorstellen waarom niet - op gegeven moment heb je weinig keus.
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
Waarom wil men geen knip in Rsd? Omdat je dan niet onder de internationale CAO valt en de bonden gaan zeuren?
Het is een spectrum.
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
Dat hele verhaal over dat de tijdelijke IC niet vaker kan rijden is echt flauwekul. Met een beetje goede wil en geld is dat echt wel te regelen. Hoe groot met de wanprestatie van NS eigenlijk zijn voordat de Rijksoverheid de concessie intrekt?
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
Dat de ns hier grove fouten bij maakt betekent niet dat je de concessie hrn dan maar omderhands aan een ander moet gunnen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
Rondje om de kerk? De machinisten die de Fyra/Hispeed reden waren sowieso al gedoemd om alleen Amsterdam- Rotterdam- Breda of Amsterdam- Rotterdam- Brussel te rijden. En nu dan Den Haag- Roosendaal- Brussel erbij/ in plaats van de V250. Als je dan Den Haag- Brussel weigert dan is er alleen maar meer sprake van rondje om de kerk lijkt me, want dan rijden ze echt alleen nog maar Amsterdam- Breda... Hier moet dus een ander antwoord op zijn.webguy schreef:En wat dacht je van rondje rond de kerk? Maar kan me ook niet voorstellen waarom niet - op gegeven moment heb je weinig keus.
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
Omdat je dan niet elke 3 jaar de stress hebt van je hervalidatie
De mensen die het weigeren zijn over de 50, ze geloven het allemaal wel. Verder rondje rond de kerk? De meeste klussen gewoon 1 dag in de week bij bij een uitzendbureau dus genoeg variatie.
De mensen die het weigeren zijn over de 50, ze geloven het allemaal wel. Verder rondje rond de kerk? De meeste klussen gewoon 1 dag in de week bij bij een uitzendbureau dus genoeg variatie.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
But nothing is ever designed to be idiot proof!
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
Dat laatste maakt het wel een dure grap - omdat je die opleidingen dus per persoon doet alsnog.
Maar eh, jij hebt het al gehaald?
Maar eh, jij hebt het al gehaald?
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
Ik snap zelf niet waarom er niet elk uur een IC Roosendaal-België kan worden ingelegd die aansluiting biedt op de treinen naar de Randstad. Die ene extra overstap moet men maar voor lief nemen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
Vergeet niet dat de reizigers de dupe zijn geworden door de uitgevallen Fyra. Dus kan je op z'n minst een goede alternatief hebben dan je klanten in de kou laten staan.Vinny schreef:Ik snap zelf niet waarom er niet elk uur een IC Roosendaal-België kan worden ingelegd die aansluiting biedt op de treinen naar de Randstad. Die ene extra overstap moet men maar voor lief nemen.
"Die ene overstap moet men voor lief nemen". Niet bepaald een klantvriendelijke uitspraak.
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
Vroeger, nog niet zo heel lang geleden, kon men frequent non-stop van Amsterdam naar Brussel.Vinny schreef:................Die ene extra overstap moet men maar voor lief nemen.
Volgens mij heeft de reiziger al veel en veel meer voor lief genomen, dan redelijkerwijs van haar of hem verwacht mocht worden.
Dus voor mij een volslagen ongepaste opmerking. :neg:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
Ongepast? Ik vind het een veel beter alternatief dan het gepruts van nu hoor. Daarnaast geldt dat voor reizigers uit Utrecht,Gelderland, en Brabant de situatie verbetert. Vanaf Rotterdam Centraal, Schiphol en Amsterdam Centraal kun je met de Thalys. Alleen de stations Den Haag HS en Dordrecht worden slechter bediend dan in de oude Beneluxtijd. Pech dan.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
Is het niemand opgevallen dat de Benelux de laatste tijd stukken minder vol zit? De afgelopen week stond ik in de avondspits rond Dordrecht en heb enkele treinen kwa bezetting eens bekeken en dat viel best wel tegen. Heb het gevoel dat veel reizigers de trein de rug toe hebben gekeerd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
Speelt het daarbij niet ook een rol dat die trein nu geen echte binnenlandse functie meer heeft? Vroeger moest een deel van het spitsverkeer naar Roosendaal, Bergen op Zoom en Zeeland ook nog met die trein mee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
Elk uur een directe aansluiting met de s2600 vind ik klantvriendelijker dan de huidige oplossing.
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
Kan er goed mee te maken hebben dat-ie niet meer naar schiphol en Amsterdam doorrijdt. Ook de bizar lange rijtijden helpen natuurlijk niet, 25 minuten voor Den Haag - Rotterdam, terwijl andere intercity's die ook nog in Delft stoppen het een stuk sneller doen (hoewel nog altijd langzamer dan een paar jaar geleden).BR628 schreef:Heb het gevoel dat veel reizigers de trein de rug toe hebben gekeerd.
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
De trein heeft sowieso in Nederland minder belang dan vroeger aangezien er nu ook al twee binnenlandse treinen rijden tussen Roosendaal en Den Haag en de trein heeft sowieso een minimaal aantal reizigers tussen Rotterdam en Den Haag omdat reizigers voor Amsterdam al in Rotterdam mogen overstappen op de Fyra.
Drie treinen per uur tussen Rotterdam en Roosendaal is wellicht leuk voor de reiziger maar al die extra lege zitplaatsen kosten veel geld en uiteindelijk wordt dat doorberekend in de prijs van de treinkaartjes.
Drie treinen per uur tussen Rotterdam en Roosendaal is wellicht leuk voor de reiziger maar al die extra lege zitplaatsen kosten veel geld en uiteindelijk wordt dat doorberekend in de prijs van de treinkaartjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mansveld herhaalt: Fyra-vervanger kan echt niet vaker ri
Tja, dan hadden ze maar niet eerst de reizigers moeten wegjagen met al dat geklungel. Als die trein gewoon weer ieder uur gaat rijden en niet meer zo lang haltert dat de wielen aan de perronsporen vastroesten komt een flink deel vast wel weer terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 167 gasten